Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2207 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29847
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaYamaha Ténéré 700 2019 Odstráň z porovnaniaBMW F 800 GS 2015 Odstráň z porovnaniaBMW F 700 GS 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaBMWBMW
Model:Ténéré 700F 800 GSF 700 GS
Rok:201920152017
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:689 ccm798 ccm798 ccm
Max. výkon:73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 6500 ot.83 Nm / 5750 ot.77 Nm / 5300 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 112:112:1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 68.6 mm82 x 75.6 mm82 mm x 75.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:210 mm230 mm170 mm
Zdvih vzadu:200 mm215 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová (ABS)dvoj kotúčová (ABS)
Priemer bŕzd vpredu:282 mm300 mm300 mm
Pneu vpredu:90/90 R21 M/C 54V M+S90/90-21 54 V110/80-R19 59 H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm265 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70 R18 M/C 70V M+S150/70-R17 69 V140/80-R17 69 H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg186 kg
Hmotnosť s náplňami:205 kg214 kg209 kg
Výška sedla:880 mm880 mm820 mm
Rázvor:1590 mm1578 mm1562 mm
Dĺžka:2365 mm2320 mm2280 mm
Šírka:915 mm945 mm880 mm
Výška:1455 mm1350 mm1215 mm
Svetlá výška:240 mm
Objem nádrže:16 l16 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h192 km/h
Spotreba paliva:4.5 l/100km4.5 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 kmcca 266 kmcca 266 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:za príplatok
Palubný počítač:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Poznámka:
Poznámka:Oficiálna cena: 9 590 €
Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019.
ABS v sériiCena 11/2017: 9 150 eur
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »