Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | |||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | BMW | Honda |
Model: | F 850 GS Adventure | F 850 GS | CRF1000L Africa Twin Adventure Sports |
Rok: | 2019 | 2019 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2018 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 853 ccm | 853 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 92 Nm / 6250 ot. | 92 Nm / 6250 ot. | 99 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 12,7:1 | 12,7:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm | 84 x 77 mm | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 204 mm | 252 mm |
Zdvih vzadu: | 215 mm | 219 mm | 240 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 305 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 54 V | 90/90-21 54 V | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 69 V | 150/70-R17 69 V | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 244 kg | 229 kg | 243 kg |
Výška sedla: | 875 mm | 860 mm | 900 mm |
Rázvor: | 1593 mm | 1593 mm | 1580 mm |
Dĺžka: | 2300 mm | 2305 mm | 2340 mm |
Šírka: | 939 mm | 922 mm | 930 mm |
Výška: | 1350 mm | 1350 mm | 1570 mm |
Svetlá výška: | 270 mm | ||
Objem nádrže: | 23 l | 15 l | 24.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 197 km/h | 200 km/h | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | 3.8 s | |
Spotreba paliva: | 4.1 l/100km | 4.1 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 420 km | cca 274 km | cca 324 km |
Servisný interval: | 10 000km | 10 000km | 12000 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | ||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | ||
Automatická prevodovka: | za príplatok | ||
Iná výbava: | USD vidlica | USD vidlica | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 08/2019: od 13 100 eur | Cena 10/2018: od 11 150 eur | Oproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!