ISSN 1336-6491 | Online: 1049 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaKTM 790 Adventure 2019 Odstráň z porovnaniaBMW F 850 GS 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMBMW
Model:790 AdventureF 850 GS
Rok:20192023
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:799 ccm853 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:88 Nm / 6600 ot.92 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12.7:112,7:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 65,7 mm84 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm204 mm
Zdvih vzadu:200 mm219 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21 54 V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70-R17 69 V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg
Výška sedla:850 mm860 mm
Rázvor:1509 mm1593 mm
Dĺžka:2305 mm
Šírka:922 mm
Výška:1350 mm
Svetlá výška:233 mm
Objem nádrže:20 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.8 l/100km4.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 312 kmcca 274 km
Servisný interval:15 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätieUSD vidlica
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2019: 12 099 EURCena 03/2020: od 12 112 eur

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »