ISSN 1336-6491 | Online: 1940 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaDucati Streetfighter V4 2020 Odstráň z porovnaniaMV Agusta Brutale 1000 Serie Oro 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiMV Agusta
Model:Streetfighter V4Brutale 1000 Serie Oro
Rok:20202020
Novinka:NOVINKA 2020
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1103 ccm998 ccm
Max. výkon:208.1 k (153.0 kW) / 12750 ot.208.1 k (153.0 kW) / 13450 ot.
Max. krútiaci moment:123 Nm / 11500 ot.115 Nm / 9300 ot.
Kompresný pomer:14.0:113,65:1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 53.5 mm79 x 50,9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčová Brembo Stylema
Priemer bŕzd vpredu:330 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm210 mm
Pneu vzadu:200/60 ZR17200/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:180 kg186 kg
Hmotnosť s náplňami:201 kg
Výška sedla:845 mm845 mm
Rázvor:1488 mm1432 mm
Dĺžka:2065 mm2086 mm
Šírka:1031 mm
Výška:1130 mm
Svetlá výška:141 mm
Objem nádrže:16 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:302 km/h
Spotreba paliva:6.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 173 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24000km)
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Showa BPF vidlica a tlmič SachsUSD vidlica Öhlins, tlmič Öhlins TTX
Poznámka:
Poznámka:Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia SachsAerodynamické krídla po bokoch chladiča
Serie Oro bude najprv ako limitka 300 kusov a neskôr sa bude nová Brutale produkovať aj v sérii.

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »