ISSN 1336-6491 | Online: 1940 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaKawasaki Z H2 2020 Odstráň z porovnaniaDucati Streetfighter V4 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiDucati
Model:Z H2Streetfighter V4
Rok:20202020
Novinka:NOVINKA 2020NOVINKA 2020
Kategória:SuperšportNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec s kompresorom (4T)vidlicový štvorvalec (4T)
Objem:998 ccm1103 ccm
Max. výkon:200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot.208.1 k (153.0 kW) / 12750 ot.
Max. krútiaci moment:137 Nm / 8500 ot.123 Nm / 11500 ot.
Kompresný pomer:11.2:114.0:1
Vŕtanie x Zdvih:76.0 x 55.0 mm81 x 53.5 mm
Palivový system:vstrekovanie hrdlo 50 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:135 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:290 mm330 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:226 mm245 mm
Pneu vzadu:190/55ZR17 M/C 75200/60 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:180 kg
Hmotnosť s náplňami:239 kg201 kg
Výška sedla:830 mm845 mm
Rázvor:1455 mm1488 mm
Dĺžka:2085 mm2065 mm
Šírka:810 mm
Výška:1130 mm1130 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:19 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 173 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24000km)
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:preplňovanieplne nastaviteľný podvozok Showa BPF vidlica a tlmič Sachs
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2020 od 16 995 EURDucati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Sachs
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »