Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1686 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaYamaha TMAX 560 2020 Odstráň z porovnaniaSuzuki AN 650 Burgman 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaSuzuki
Model:TMAX 560AN 650 Burgman
Rok:20202018
Novinka:NOVINKA 2020
Kategória:SkúterSkúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:562 ccm638 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 7500 ot.56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:55.7 Nm / 5250 ot.62 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:10:9 : 111,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:70.0 x 73.0 mm75,5 x 71,3
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátor
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:117 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:267 mm
Pneu vpredu:120/70-15120/70R15
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm
Pneu vzadu:160/60-15160/60R14
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:218 kg277 kg
Výška sedla:800 mm750 mm
Rázvor:1575 mm1590 mm
Dĺžka:2200 mm2270 mm
Šírka:765 mm810 mm
Výška:1475 mm1430 mm
Svetlá výška:125 mm120 mm
Objem nádrže:15 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 234 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:12V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2020 od: 11 290 EURCena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€)
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »