ISSN 1336-6491 | Online: 1799 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaYamaha TMAX 560 2020 Odstráň z porovnaniaSuzuki AN 650 Burgman 2018 Odstráň z porovnaniaHonda Forza 750 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaSuzukiHonda
Model:TMAX 560AN 650 BurgmanForza 750
Rok:202020182021
Novinka:NOVINKA 2020NOVINKA 2021
Kategória:SkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:562 ccm638 ccm745 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 7500 ot.56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot.58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot.
Max. krútiaci moment:55.7 Nm / 5250 ot.62 Nm / 5000 ot.69 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10:9 : 111,2 : 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:70.0 x 73.0 mm75,5 x 71,377 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatická 6 stupňová dvojspojková
Sekundárny pohon:variátorreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:117 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:267 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-15120/70R15120/70-R17 M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60-15160/60R14160/60-R15 M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:218 kg277 kg235 kg
Výška sedla:800 mm750 mm790 mm
Rázvor:1575 mm1590 mm1580 mm
Dĺžka:2200 mm2270 mm2200 mm
Šírka:765 mm810 mm790 mm
Výška:1475 mm1430 mm1484 mm
Svetlá výška:125 mm120 mm135 mm
Objem nádrže:15 l15 l13.2 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.8 l/100km3.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 234 kmcca 274 km
Servisný interval:12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:12V zásuvkaautomatická prevodovka DCT
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2020 od: 11 290 EURCena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€)Cena 3/2021: 10 890 eur

Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita.

EURO 5

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »