ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaRoyal Enfield Himalayan 2020 Odstráň z porovnaniaHonda CRF 250 Rally 2019 Odstráň z porovnaniaKawasaki Versys-X 300 2019 Odstráň z porovnaniaSuzuki V-Strom 250 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:Royal EnfieldHondaKawasakiSuzuki
Model:HimalayanCRF 250 RallyVersys-X 300V-Strom 250
Rok:2020201920192018
Kategória:Cestovné enduroEnduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:411 ccm249.4 ccm296 ccm248 ccm
Max. výkon:24.51 k (18.02 kW) / 6500 ot.24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot.39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:32 Nm / 4000 ot.22.6 Nm / 6750 ot.27 Nm / 10000 ot.23.4 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:9.5:110.7: 110.6:111,5:1
Vŕtanie x Zdvih:78 mm x 86 mm76 x 55 mm62.0 x 49 mm53,5 x 55,2
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHCDOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (2V)
Chladenie:vzduchomkvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm250 mm
Zdvih vzadu:180 mm265 mm
Brzdy vpredu:kotúčovájednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm256 mm290 mm
Pneu vpredu:90/90 - 213.00-21 51P100/90 - 19M/C 57S110/80-17M/C 57H
Brzdy vzadu:kotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:120/90 - 17120/80-18M/C 62P130/80 - 17M/C 65S140/70-17M/C 66H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:182 kg157 kg181 kg
Výška sedla:800 mm895 mm790 mm
Rázvor:1465 mm1445 mm1430 mm
Dĺžka:2190 mm2210 mm2085 mm
Šírka:840 mm900 mm740 mm
Výška:1360 mm1425 mm1110 mm
Svetlá výška:220 mm270 mm
Objem nádrže:15 l10.1 l17 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:130 km/h120 km/h
Spotreba paliva:3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 252 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii
Iná výbava:podvozok KYB
Poznámka:
Poznámka:Cena 03/2020: 5 190 EURCena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur)Cena 9/2017: 5 795 eurCena 9/2017: 5 290 eur
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »