ISSN 1336-6491 | Online: 1917 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31726
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18531)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13195)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda XL750 Transalp 2023 Odstráň z porovnaniaYamaha XTZ 750 Super Ténéré 1992
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamaha
Model:XL750 TransalpXTZ 750 Super Ténéré
Rok:20231992
Novinka:NOVINKA 2023
Kategória:Cestovné enduroŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:755 ccm749 ccm
Max. výkon:91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot.70.0 k (51.5 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 7250 ot.
Kompresný pomer:11,0 : 19.5:1
Vŕtanie x Zdvih:87 x 63.587.0 x 63.0 mm
Palivový system:PGM FI
Rozvod:OHC (4V)DOHC (5V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm
Zdvih vzadu:190 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:90/90-R21 M/C 54H90/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:150/70-R18 M/C 70H140/80-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:208 kg234 kg
Výška sedla:850 mm
Rázvor:1560 mm
Dĺžka:2325 mm
Šírka:838 mm
Výška:1450 mm
Svetlá výška:210 mm
Objem nádrže:16.9 l26 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:177 km/h
Spotreba paliva:4.35 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 291 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozka
Poznámka:
Poznámka:43mm Showa SFF-CA
EURO 5
Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS.
Cena 03/2023: 9 990 eur

Vespa

Triumph-side-07-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »