Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1600 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30197
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17816)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12381)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnania Odstráň z porovnania Odstráň z porovnania
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWKTMBMW
Model:F 900 GS790 AdventureF 850 GS
Rok:202420192023
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:895 ccm799 ccm853 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 6750 ot.88 Nm / 6600 ot.92 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:13,1:112.7:112,7:1
Vŕtanie x Zdvih:86 x 77 mm88 x 65,7 mm84 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm200 mm204 mm
Zdvih vzadu:215 mm200 mm219 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V90/90-2190/90-21 54 V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm260 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V150/70-18150/70-R17 69 V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg
Hmotnosť s náplňami:219 kg229 kg
Výška sedla:870 mm850 mm860 mm
Rázvor:1590 mm1509 mm1593 mm
Dĺžka:2270 mm2305 mm
Šírka:943 mm922 mm
Výška:1350 mm1350 mm
Svetlá výška:233 mm
Objem nádrže:14.5 l20 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s3.8 s
Spotreba paliva:4.4 l/100km4.8 l/100km4.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 247 kmcca 312 kmcca 274 km
Servisný interval:10 000km15 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľný podvozok, USD vidla Ø 43 mmUSD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätieUSD vidlica
Poznámka:
Poznámka:V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro
Enduro Pro balík: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance.
Cena 02/2019: 12 099 EURCena 03/2020: od 12 112 eur

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »