ISSN 1336-6491 | Online: 1339 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30924
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18181)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12743)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW F 900 GS 2024 Odstráň z porovnaniaBMW R 1200 GS 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMW
Model:F 900 GSR 1200 GS
Rok:20242014
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:895 ccm1170 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 6750 ot.125 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:13,1:112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:86 x 77 mm101.0 x 73.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardan
Zdvih vpredu:230 mm190 mm
Zdvih vzadu:215 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:305 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V120/70-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm276 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V170/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg
Hmotnosť s náplňami:219 kg238 kg
Výška sedla:870 mm850 mm
Rázvor:1590 mm1507 mm
Dĺžka:2270 mm2210 mm
Šírka:943 mm953 mm
Výška:1350 mm1450 mm
Objem nádrže:14.5 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.4 l/100km5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 247 kmcca 277 km
Servisný interval:10 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiza príplatok
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiza príplatok
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľný podvozok, USD vidla Ø 43 mmza príplatok vypletané kolesá, LED smerovky
Poznámka:
Poznámka:V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro
Enduro Pro balík: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance.
Cena 02/2014: 13950.- EUR

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »