ISSN 1336-6491 | Online: 1845 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaRoyal Enfield Himalayan 450 2024 Odstráň z porovnaniaKTM 390 Adventure 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Royal EnfieldKTM
Model:Himalayan 450390 Adventure
Rok:20242024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:451.65 ccm373.2 ccm
Max. výkon:40.0 k (29.4 kW) / 8000 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:40 Nm / 5500 ot.37 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11,5:112.6:1
Vŕtanie x Zdvih:84 mm x 81.5 mm89 x 60
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm170 mm
Zdvih vzadu:200 mm177 mm
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestikovájednokotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90 - 21100/90 x 19
Brzdy vzadu:kotúčovájednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:270 mm230 mm
Pneu vzadu:140/80 R 17130/80 x 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:181 kg159 kg
Hmotnosť s náplňami:196 kg
Výška sedla:825 mm855 mm
Rázvor:1510 mm1430 mm
Dĺžka:2285 mm
Šírka:852 mm
Výška:1316 mm
Svetlá výška:230 mm200 mm
Objem nádrže:17 l14.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:155 km/h
Spotreba paliva:3.59 l/100km3.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 355 kmcca 319 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidla Showa, Tripper TFT displej s navi, USB typ Cplne nastaviteľný podvozok WP APEX
Poznámka:
Poznámka:Štandard sedlo 825/845 mm
Znížené sedlo 805/825 mm
možné aj bezdušové kolesá (Kamet white, Hanle black)
Cena 5/2024: od 5 990 EUR
Cena 03/2020: 6 290 EUR
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »