Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2083 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaSuzuki GS 500 E 1992 Odstráň z porovnaniaHonda CB-1 1991 Odstráň z porovnaniaSuzuki GSF 400 Bandit 1993 Odstráň z porovnaniaKawasaki Zephyr 550 1992 Odstráň z porovnaniaYamaha XJ 600 N 1994
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiHondaSuzukiKawasakiYamaha
Model:GS 500 ECB-1GSF 400 BanditZephyr 550XJ 600 N
Rok:19921991199319921994
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:487 ccm399 ccm398 ccm553 ccm599 ccm
Max. výkon:46.7 k (34.3 kW) / 9200 ot.50.7 k (37.3 kW) / 10800 ot.54.8 k (40.3 kW) / 11000 ot.50.7 k (37.3 kW) / 10000 ot.61.9 k (45.5 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:0 Nm / 0 ot.37.27 Nm / 9500 ot.65.71 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:9.0:111.3:19.5:1
Vŕtanie x Zdvih:74.0 x 56.6 mm55.0 x 42.0 mm58.0 x 52.4 mm
Rozvod:DOHC (2V)DOHC (4V)DOHC (2V)
Chladenie:vzduchomkvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:0 mm
Zdvih vzadu:0 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovádvojkotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:0 mm
Pneu vpredu:110/70-17110/70-17110/80-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:0 mm
Pneu vzadu:130/70-17140/70-17140/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:0 kg165 kg187 kg
Hmotnosť s náplňami:187 kg189 kg200 kg
Výška sedla:0 mm770 mm770 mm
Šírka:0 mm
Svetlá výška:0 mm
Objem nádrže:17 l15 l16 l15 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:173 km/h173 km/h173 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:0 s
Zrýchlenie na štvrť míle:0 s
Spotreba paliva:0 l/100km
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »