Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | ||||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Kawasaki | BMW | BMW |
Model: | K 1200 GT | 1400 GTR | R 1200 RT | R 1200 ST |
Rok: | 2005 | 2008 | 2008 | 2008 |
Kategória: | Cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1171 ccm | 1352 ccm | 1170 ccm | 1170 ccm |
Max. výkon: | 130.6 k (96.0 kW) / 8750 ot. | 155.0 k (114.0 kW) / 8800 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 117 Nm / 6750 ot. | 136 Nm / 6200 ot. | 120 Nm / 6000 ot. | 115 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 | 10.7:1 | 12.0:1 | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 70.5 x 75.0 mm | 84,0 x 61,0 mm | 101.0 x 73.0 mm | 101.0 x 73.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | OHC (4V) | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 35 mm | 113 mm | 120 mm | 110 mm |
Zdvih vzadu: | 135 mm | 136 mm | 135 mm | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm | 270 mm | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 | 190/50ZR17M/C (73W) | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 281 kg | 279 kg | 229 kg | 205 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 300 kg | 259 kg | 229 kg | |
Výška sedla: | 790 mm | 815 mm | 780 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1485 mm | 1502 mm | |
Dĺžka: | 2270 mm | 2230 mm | ||
Šírka: | 920 mm | 1000 mm | 905 mm | |
Výška: | 1290 mm | 1430 mm | ||
Objem nádrže: | 20.5 l | 22 l | 25 l | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | 200 km/h | 233.4 km/h | |
Spotreba paliva: | 7 l/100km | 5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 235 km | cca 375 km | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena (27. 5. 2008): 572 500 Sk | Cena: 499 900 Sk (01.06.2008) |
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!