Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1004 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30228
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17833)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12395)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW K 1200 GT 2005 Odstráň z porovnaniaKawasaki 1400 GTR 2008 Odstráň z porovnaniaBMW R 1200 RT 2008 Odstráň z porovnaniaBMW R 1200 ST 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWKawasakiBMWBMW
Model:K 1200 GT1400 GTRR 1200 RTR 1200 ST
Rok:2005200820082008
Kategória:CestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1171 ccm1352 ccm1170 ccm1170 ccm
Max. výkon:130.6 k (96.0 kW) / 8750 ot.155.0 k (114.0 kW) / 8800 ot.110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot.110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:117 Nm / 6750 ot.136 Nm / 6200 ot.120 Nm / 6000 ot.115 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.5:110.7:112.0:112.0:1
Vŕtanie x Zdvih:70.5 x 75.0 mm84,0 x 61,0 mm101.0 x 73.0 mm101.0 x 73.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)OHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a olejomvzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardankardankardan
Zdvih vpredu:35 mm113 mm120 mm110 mm
Zdvih vzadu:135 mm136 mm135 mm140 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70ZR17M/C120/70 ZR 17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm270 mm265 mm265 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17190/50ZR17M/C (73W)180/55 ZR 17180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:281 kg279 kg229 kg205 kg
Hmotnosť s náplňami:300 kg259 kg229 kg
Výška sedla:790 mm815 mm780 mm830 mm
Rázvor:1520 mm1485 mm1502 mm
Dĺžka:2270 mm2230 mm
Šírka:920 mm1000 mm905 mm
Výška:1290 mm1430 mm
Objem nádrže:20.5 l22 l25 l21 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h200 km/h233.4 km/h
Spotreba paliva:7 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 235 kmcca 375 km
Poznámka:
Poznámka:Cena (27. 5. 2008): 572 500 SkCena: 499 900 Sk (01.06.2008)

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »