ISSN 1336-6491 | Online: 1262 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31705
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18523)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13182)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaObrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Odstráň z porovnaniaHonda XRV 750 Africa Twin 2003 Odstráň z porovnaniaKTM 950 Adventure Orange 2005 Odstráň z porovnaniaTriumph Tiger 2004
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKTMTriumph
Model:XRV 750 Africa Twin950 Adventure OrangeTiger
Rok:200320052004
Kategória:EnduroEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:742 ccm942 ccm955 ccm
Max. výkon:60.9 k (44.8 kW) / 7500 ot.98.0 k (72.0 kW) / 8000 ot.105.5 k (77.6 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:62 Nm / 6500 ot.55 Nm / 5500 ot.92 Nm / 4400 ot.
Kompresný pomer:11.5:111.7:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 72.0 mm100.0 x 60.0 mm79.0 x 65.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm
Zdvih vzadu:230 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21110/80-H 19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm285 mm
Pneu vzadu:140/80-17150/70-18150/70-H 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:205 kg198 kg215 kg
Výška sedla:860 mm860 mm840 mm
Šírka:905 mm950 mm860 mm
Výška:950 mm
Svetlá výška:261 mm
Objem nádrže:23 l22 l24 l
Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »