Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Porovnať môžete najviac 6 motocyklov.
Vybrané motocykle
Foto: | ||||||
Odstráň z porovnania![]() Pridaj obrázok |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | BMW | Honda | Honda | KTM | Triumph | |
Model: | R 1200 GS | XRV 750 Africa Twin | XL 1000V Varadero | 950 Adventure Orange | Tiger | |
Rok: | 2004 | 2003 | 2004 | 2005 | 2004 | |
Novinka: | NOVINKA 2004 | |||||
Kategória: | Enduro | Enduro | Cestovné enduro | Enduro | Enduro | |
Motor: | ||||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | |
Objem: | 1170 ccm | 742 ccm | 996 ccm | 942 ccm | 955 ccm | |
Max. výkon: | 99.4 k (73.1 kW) / 7000 ot. | 60.9 k (44.8 kW) / 7500 ot. | 94.4 k (69.4 kW) / 8000 ot. | 98.0 k (72.0 kW) / 8000 ot. | 105.5 k (77.6 kW) / 9500 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 115 Nm / 5500 ot. | 62 Nm / 6500 ot. | 98 Nm / 6000 ot. | 55 Nm / 5500 ot. | 92 Nm / 4400 ot. | |
Kompresný pomer: | 10.0:1 | 11.5:1 | 11.7:1 | |||
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 81.0 x 72.0 mm | 98.0 x 66.0 mm | 100.0 x 60.0 mm | 79.0 x 65.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | ||||
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC | DOHC | |||
Chladenie: | vzduchom a olejom | kvapalinou | kvapalinou | |||
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | reťaz | ||
Zdvih vpredu: | 190 mm | 230 mm | ||||
Zdvih vzadu: | 200 mm | 230 mm | ||||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 300 mm | 310 mm | |||
Pneu vpredu: | 110/80-ZR19 | 90/90-21 | 110/80-19 | 90/90-21 | 110/80-H 19 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 240 mm | 285 mm | |||
Pneu vzadu: | 150/70-ZR17 | 140/80-17 | 150/70-17 | 150/70-18 | 150/70-H 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 199 kg | 205 kg | 235 kg | 198 kg | 215 kg | |
Výška sedla: | 840 mm | 860 mm | 838 mm | 860 mm | 840 mm | |
Šírka: | 915 mm | 905 mm | 925 mm | 950 mm | 860 mm | |
Výška: | 950 mm | |||||
Svetlá výška: | 261 mm | |||||
Objem nádrže: | 20 l | 23 l | 25 l | 22 l | 24 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!