Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | |||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | KTM | KTM | Honda |
Model: | 950 Adventure | 1050 Adventure | CRF1000L Africa Twin |
Rok: | 2005 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 942 ccm | 1050 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 98.0 k (72.0 kW) / 8000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 95 Nm / 5500 ot. | 107 Nm / 5750 ot. | 98 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 | 13.0:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 60.0 mm | 103 x 63 mm | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 185 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 230 mm | 190 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 320 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 110/80-R19 | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 267 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-18 | 150/70 R17 | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 198 kg | 212 kg | 208 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | 228 kg | |
Výška sedla: | 860 mm | 850 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1575 mm | |
Dĺžka: | 2335 mm | ||
Šírka: | 950 mm | 875 mm | |
Výška: | 950 mm | 1475 mm | |
Svetlá výška: | 261 mm | 220 mm | 250 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 23 l | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 313 km | cca 256 km | |
Servisný interval: | 15 000km | 12000 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | v sérii modelu s ABS | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | v sérii modelu s ABS | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | v sérii modelu s ABS | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | nie | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | nie | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | Voliteľná automatická prevodovka DCT | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 06/2015 12 700,-EUR | Predbežné ceny: CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015. |

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!