Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2068 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaKTM 950 Adventure 2005 Odstráň z porovnaniaKTM 1050 Adventure 2015 Odstráň z porovnaniaHonda CRF1000L Africa Twin 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMHonda
Model:950 Adventure1050 AdventureCRF1000L Africa Twin
Rok:200520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:EnduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:942 ccm1050 ccm998 ccm
Max. výkon:98.0 k (72.0 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:95 Nm / 5500 ot.107 Nm / 5750 ot.98 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.5:113.0:1
Vŕtanie x Zdvih:100.0 x 60.0 mm103 x 63 mm92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm185 mm230 mm
Zdvih vzadu:230 mm190 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21110/80-R1990/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm267 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70 R17150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:198 kg212 kg208 kg
Hmotnosť s náplňami:235 kg228 kg
Výška sedla:860 mm850 mm870 mm
Rázvor:1560 mm1575 mm
Dĺžka:2335 mm
Šírka:950 mm875 mm
Výška:950 mm1475 mm
Svetlá výška:261 mm220 mm250 mm
Objem nádrže:22 l23 l18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 313 kmcca 256 km
Servisný interval:15 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiv sérii modelu s ABS
Vypínateľné ABS:áno, v sériiv sérii modelu s ABS
Trakčná kontrola:áno, v sériiv sérii modelu s ABS
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nienie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Iná výbava:Voliteľná automatická prevodovka DCT
Poznámka:
Poznámka:Cena 06/2015 12 700,-EURPredbežné ceny:
CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR
CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR
CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR
Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »