Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | ||
Odstráň z porovnania![]() Pridaj obrázok |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Triumph | Triumph |
Model: | Rocket III | Rocket 3 R |
Rok: | 2004 | 2020 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 2294 ccm | 2458 ccm |
Max. výkon: | 142.0 k (104.4 kW) / 5750 ot. | 167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 200 Nm / 2500 ot. | 221 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 8.7:1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.6 x 94.3 mm | 110.2 x 85.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 107 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 150/80-V 17 | 150/80-V 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 316 mm | 300 mm |
Pneu vzadu: | 240/50-V 16 | 240/50 R16 V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 320 kg | 291 kg |
Výška sedla: | 740 mm | 773 mm |
Rázvor: | 1677 mm | |
Dĺžka: | 2500 mm | |
Šírka: | 880 mm | 889 mm |
Výška: | 1065 mm | |
Objem nádrže: | 25 l | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 2.8 s | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | 47-mm USD Showa | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 8/2021: od 22 295 eur |
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!