ISSN 1336-6491 | Online: 2316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29867
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaObrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Odstráň z porovnaniaTriumph Rocket 3 R 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphTriumph
Model:Rocket IIIRocket 3 R
Rok:20042020
Novinka:NOVINKA 2020
Kategória:Chopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:2294 ccm2458 ccm
Max. výkon:142.0 k (104.4 kW) / 5750 ot.167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:200 Nm / 2500 ot.221 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:8.7:110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:101.6 x 94.3 mm110.2 x 85.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardan
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:107 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:150/80-V 17150/80-V 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:316 mm300 mm
Pneu vzadu:240/50-V 16240/50 R16 V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:320 kg291 kg
Výška sedla:740 mm773 mm
Rázvor:1677 mm
Dĺžka:2500 mm
Šírka:880 mm889 mm
Výška:1065 mm
Objem nádrže:25 l18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:2.8 s
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:47-mm USD Showa
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2021: od 22 295 eur

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »