Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Porovnať môžete najviac 6 motocyklov.
Vybrané motocykle
Foto: | ||||||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | BMW | BMW | BMW | KTM | KTM | BMW |
Model: | F 800 GS | F 900 GS | R 1200 GS | 790 Adventure | 890 Adventure R | F 850 GS |
Rok: | 2008 | 2024 | 2014 | 2019 | 2021 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2021 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 895 ccm | 1170 ccm | 799 ccm | 889 ccm | 853 ccm |
Max. výkon: | 85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. | 105.0 k (77.2 kW) / 8000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 5750 ot. | 93 Nm / 6750 ot. | 125 Nm / 6500 ot. | 88 Nm / 6600 ot. | 100 Nm / 6500 ot. | 92 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 | 13,1:1 | 12.5:1 | 12.7:1 | 12.7:1 | 12,7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 82 x 75.6 mm | 86 x 77 mm | 101.0 x 73.0 mm | 88 x 65,7 mm | 90,7 x 68,8 mm | 84 x 77 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 230 mm | 190 mm | 200 mm | 240 mm | 204 mm |
Zdvih vzadu: | 215 mm | 215 mm | 200 mm | 200 mm | 240 mm | 219 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová (voliteľné ABS) | dvoj kotúčová 2 piestik | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvojkotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 305 mm | 305 mm | 320 mm | 320 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 54 V | 90/90-21 54 V | 120/70-ZR19 | 90/90-21 | 90/90-21 | 90/90-21 54 V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm | 276 mm | 260 mm | 260 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 69 V | 150/70-R17 69 V | 170/60-ZR17 | 150/70-18 | 150/70-18 | 150/70-R17 69 V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | 212 kg | 189 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 207 kg | 219 kg | 238 kg | 229 kg | ||
Výška sedla: | 880 mm | 870 mm | 850 mm | 850 mm | 880 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1578 mm | 1590 mm | 1507 mm | 1509 mm | 1528 mm | 1593 mm |
Dĺžka: | 2320 mm | 2270 mm | 2210 mm | 2305 mm | ||
Šírka: | 945 mm | 943 mm | 953 mm | 922 mm | ||
Výška: | 1350 mm | 1450 mm | 1350 mm | |||
Svetlá výška: | 233 mm | 263 mm | ||||
Objem nádrže: | 16 l | 14.5 l | 20 l | 20 l | 20 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | 200 km/h | 200 km/h | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | 3.8 s | 3.8 s | |||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 4.4 l/100km | 5.4 l/100km | 4.8 l/100km | 4.5 l/100km | 4.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 247 km | cca 277 km | cca 312 km | cca 333 km | cca 274 km |
Servisný interval: | 10 000km | 10 000km | 15 000km | 15 000km | 10 000km | |
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok | nie | nie | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |||||
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |||||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | |||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |||||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | |||
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | nastaviteľný podvozok, USD vidla Ø 43 mm | za príplatok vypletané kolesá, LED smerovky | USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätie | USD 48mm WP XPLOR vidlica a XACT WP PDS tlmič | USD vidlica | |
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | 330 100 Sk (21. 2. 2008) | V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro Enduro Pro balík: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance. | Cena 02/2014: 13950.- EUR | Cena 02/2019: 12 099 EUR | Cena 11/2021: 13 990 eur (základná verzia 12 990 eur) | Cena 03/2020: od 12 112 eur |
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!