Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1853 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29872
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17647)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Porovnať môžete najviac 6 motocyklov.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW F 800 GS 2008 Odstráň z porovnaniaBMW F 900 GS 2024 Odstráň z porovnaniaBMW R 1200 GS 2014 Odstráň z porovnaniaKTM 790 Adventure 2019 Odstráň z porovnaniaKTM 890 Adventure R 2021 Odstráň z porovnaniaBMW F 850 GS 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWBMWKTMKTMBMW
Model:F 800 GSF 900 GSR 1200 GS790 Adventure890 Adventure RF 850 GS
Rok:200820242014201920212023
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2019NOVINKA 2021
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm895 ccm1170 ccm799 ccm889 ccm853 ccm
Max. výkon:85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.105.0 k (77.2 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 5750 ot.93 Nm / 6750 ot.125 Nm / 6500 ot.88 Nm / 6600 ot.100 Nm / 6500 ot.92 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12:113,1:112.5:112.7:112.7:112,7:1
Vŕtanie x Zdvih:82 x 75.6 mm86 x 77 mm101.0 x 73.0 mm88 x 65,7 mm90,7 x 68,8 mm84 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardanreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm190 mm200 mm240 mm204 mm
Zdvih vzadu:215 mm215 mm200 mm200 mm240 mm219 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová (voliteľné ABS)dvoj kotúčová 2 piestikdvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčová, 4 piestikdvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:300 mm305 mm305 mm320 mm320 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V90/90-21 54 V120/70-ZR1990/90-2190/90-2190/90-21 54 V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm276 mm260 mm260 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V150/70-R17 69 V170/60-ZR17150/70-18150/70-18150/70-R17 69 V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg212 kg189 kg
Hmotnosť s náplňami:207 kg219 kg238 kg229 kg
Výška sedla:880 mm870 mm850 mm850 mm880 mm860 mm
Rázvor:1578 mm1590 mm1507 mm1509 mm1528 mm1593 mm
Dĺžka:2320 mm2270 mm2210 mm2305 mm
Šírka:945 mm943 mm953 mm922 mm
Výška:1350 mm1450 mm1350 mm
Svetlá výška:233 mm263 mm
Objem nádrže:16 l14.5 l20 l20 l20 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h200 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s3.8 s3.8 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km4.4 l/100km5.4 l/100km4.8 l/100km4.5 l/100km4.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 kmcca 247 kmcca 277 kmcca 312 kmcca 333 kmcca 274 km
Servisný interval:10 000km10 000km15 000km15 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatoknienieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiza príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľný podvozok, USD vidla Ø 43 mmza príplatok vypletané kolesá, LED smerovkyUSD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätieUSD 48mm WP XPLOR vidlica a XACT WP PDS tlmičUSD vidlica
Poznámka:
Poznámka:330 100 Sk (21. 2. 2008)V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro
Enduro Pro balík: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance.
Cena 02/2014: 13950.- EURCena 02/2019: 12 099 EURCena 11/2021: 13 990 eur
(základná verzia 12 990 eur)
Cena 03/2020: od 12 112 eur

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »