ISSN 1336-6491 | Online: 1677 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30190
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17813)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12377)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW F 800 GS 2008 Odstráň z porovnaniaBMW F 800 GS 2013 Odstráň z porovnaniaBMW F 850 GS 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWBMW
Model:F 800 GSF 800 GSF 850 GS
Rok:200820132018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm798 ccm853 ccm
Max. výkon:85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 5750 ot.83 Nm / 5750 ot.92 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12:112:112,7:1
Vŕtanie x Zdvih:82 x 75.6 mm82 x 75.6 mm84 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm204 mm
Zdvih vzadu:215 mm215 mm219 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová (voliteľné ABS)dvoj kotúčová (ABS)dvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V90/90-21 54 V90/90-21 54 V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V150/70-R17 69 V150/70-R17 69 V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg191 kg
Hmotnosť s náplňami:207 kg214 kg229 kg
Výška sedla:880 mm880 mm860 mm
Rázvor:1578 mm1578 mm1593 mm
Dĺžka:2320 mm2320 mm2305 mm
Šírka:945 mm945 mm922 mm
Výška:1350 mm1350 mm
Objem nádrže:16 l16 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h200 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s3.8 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km4.5 l/100km4.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 kmcca 266 kmcca 274 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatok
LED smerovky:za príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatok
Iná výbava:USD vidlica
Poznámka:
Poznámka:330 100 Sk (21. 2. 2008)ABS v sériiCena 10/2018: od 11 150 eur

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »