ISSN 1336-6491 | Online: 1049 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30920
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18179)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12741)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW F 650 GS 2008 Odstráň z porovnaniaSuzuki V-Strom 650 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWSuzuki
Model:F 650 GSV-Strom 650
Rok:20082007
Kategória:Cestovné enduroEnduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm645 ccm
Max. výkon:70.7 k (52.0 kW) / 7000 ot.68.0 k (50.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 4500 ot.63 Nm / 7600 ot.
Kompresný pomer:12:111.5:1
Vŕtanie x Zdvih:82 x 75.6 mm81.0 x 62.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:180 mm
Zdvih vzadu:170 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:110/80-R19 59 H110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm
Pneu vzadu:140/80-R17 69 H150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:171 kg197 kg
Hmotnosť s náplňami:199 kg225 kg
Výška sedla:820 mm820 mm
Rázvor:1575 mm1555 mm
Dĺžka:2280 mm2290 mm
Šírka:890 mm840 mm
Výška:1390 mm
Svetlá výška:165 mm
Objem nádrže:16 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:189 km/h180 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.3 s
Spotreba paliva:4.4 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 272 kmcca 300 km
Poznámka:
Poznámka:270 700 Sk (19. 2. 2008)
Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »