ISSN 1336-6491 | Online: 1791 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaKawasaki Versys 2011 Odstráň z porovnaniaDucati Multistrada 1200 2011 Odstráň z porovnaniaHonda Crossrunner 2011 Odstráň z porovnaniaHonda XL 1000V Varadero 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiDucatiHondaHonda
Model:VersysMultistrada 1200CrossrunnerXL 1000V Varadero
Rok:2011201120112011
Novinka:NOVINKA 2011
Kategória:CestovnáCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)L-kový dvojvalec (4T)štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm1198.4 ccm782 ccm996 ccm
Max. výkon:63.9 k (47.0 kW) / 8000 ot.149.6 k (110.0 kW) / 9250 ot.101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot.94.4 k (69.4 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:61 Nm / 6800 ot.118 Nm / 7500 ot.72.8 Nm / 9500 ot.98 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10.6:111.6 : 19.8:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 60106x67.9mm72 x 48 mm98.0 x 66.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm170 mm165 mm155 mm
Zdvih vzadu:145 mm170 mm145 mm145 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm320 mm296 mm296 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70-ZR17120/70-R17M/C110/80-19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm245 mm256 mm256 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17M/C (69W)190/55 ZR17180/55-R17M/C150/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg238 kg
Hmotnosť s náplňami:206 kg240.4 kg275 kg
Výška sedla:845 mm850 mm816 mm838 mm
Rázvor:1415 mm1464 mm
Dĺžka:2125 mm2130 mm
Šírka:840 mm799 mm925 mm
Výška:1315 mm1243 mm
Svetlá výška:180 mm140 mm
Objem nádrže:19 l20 l21.5 l25 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:210 km/h
Spotreba paliva:4.2 l/100km6.13 l/100km6.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 339 kmcca 263 kmcca 288 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatok
Poznámka:
Poznámka:Cena 07/2011: 7 495,- EUR (+600EUR ABS)Cena 10/2011: 14 900,- EUR (s ABS 15 900 EUR)Cena 05/2011: 10 490,- EUR (vrátane ABS)
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »