Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | ||||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Ducati | Honda | Honda |
Model: | Versys | Multistrada 1200 | Crossrunner | XL 1000V Varadero |
Rok: | 2011 | 2011 | 2011 | 2011 |
Novinka: | NOVINKA 2011 | |||
Kategória: | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | L-kový dvojvalec (4T) | štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 1198.4 ccm | 782 ccm | 996 ccm |
Max. výkon: | 63.9 k (47.0 kW) / 8000 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 9250 ot. | 101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot. | 94.4 k (69.4 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 61 Nm / 6800 ot. | 118 Nm / 7500 ot. | 72.8 Nm / 9500 ot. | 98 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.6:1 | 11.6 : 1 | 9.8:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 | 106x67.9mm | 72 x 48 mm | 98.0 x 66.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 170 mm | 165 mm | 155 mm |
Zdvih vzadu: | 145 mm | 170 mm | 145 mm | 145 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 320 mm | 296 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-ZR17 | 120/70-R17M/C | 110/80-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 245 mm | 256 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 190/55 ZR17 | 180/55-R17M/C | 150/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | 238 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg | 240.4 kg | 275 kg | |
Výška sedla: | 845 mm | 850 mm | 816 mm | 838 mm |
Rázvor: | 1415 mm | 1464 mm | ||
Dĺžka: | 2125 mm | 2130 mm | ||
Šírka: | 840 mm | 799 mm | 925 mm | |
Výška: | 1315 mm | 1243 mm | ||
Svetlá výška: | 180 mm | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 19 l | 20 l | 21.5 l | 25 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 210 km/h | |||
Spotreba paliva: | 4.2 l/100km | 6.13 l/100km | 6.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 339 km | cca 263 km | cca 288 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | za príplatok | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 07/2011: 7 495,- EUR (+600EUR ABS) | Cena 10/2011: 14 900,- EUR (s ABS 15 900 EUR) | Cena 05/2011: 10 490,- EUR (vrátane ABS) |

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!