ISSN 1336-6491 | Online: 1709 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31244
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18340)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12904)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda CB500X 2013 Odstráň z porovnaniaYamaha MT-07 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamaha
Model:CB500XMT-07
Rok:20132015
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Cestovné enduroNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:471 ccm689 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:43 Nm / 7000 ot.68 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10.7: 111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.880 x 68.6 mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:137 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm282 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm245 mm
Pneu vzadu:160/60-17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:195 kg182 kg
Výška sedla:810 mm805 mm
Rázvor:1421 mm1400 mm
Dĺžka:2095 mm2085 mm
Šírka:830 mm745 mm
Výška:1290 mm1090 mm
Svetlá výška:170 mm140 mm
Objem nádrže:17.3 l14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:184 km/h
Spotreba paliva:3.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 360 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatok
Poznámka:
Poznámka:Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5890,- EURCena 02/2014: 4890€ (5690€ s ABS)

HD-side-06-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »