Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | |||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Triumph | Triumph | Ducati |
Model: | Scrambler | Bonneville T100 Steve McQueen Limited Edition | Scrambler Classic |
Rok: | 2014 | 2012 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Klasika | Klasika | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 865 ccm | 865 ccm | 803 ccm |
Max. výkon: | 58.5 k (43.0 kW) / 6800 ot. | 68.0 k (50.0 kW) / 7500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 4750 ot. | 68 Nm / 5800 ot. | 68 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 90,0 x 68,0mm | 90 x 68.0 mm | 88 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 106 mm | 106 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 100/90 19 | 100/90-R 19 | 110/80-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 255 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 130/80 17 | 130/80-R 17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 170 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg | 230 kg | 186 kg |
Výška sedla: | 825 mm | 775 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1500 mm | 1500 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2213 mm | 2230 mm | 2100 mm |
Šírka: | 865 mm | 740 mm | 845 mm |
Výška: | 1202 mm | 1100 mm | 1150 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 16 l | 13.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.1 l/100km | 5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 235 km | cca 240 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!