ISSN 1336-6491 | Online: 901 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30892
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18165)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12727)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaTriumph Scrambler 2014 Odstráň z porovnaniaTriumph Bonneville T100 Steve McQueen Limited Edition 2012 Odstráň z porovnaniaDucati Scrambler Classic 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphTriumphDucati
Model:ScramblerBonneville T100 Steve McQueen Limited EditionScrambler Classic
Rok:201420122015
Novinka:NOVINKA 2012NOVINKA 2015
Kategória:KlasikaKlasikaNaháč
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:865 ccm865 ccm803 ccm
Max. výkon:58.5 k (43.0 kW) / 6800 ot.68.0 k (50.0 kW) / 7500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.68 Nm / 5800 ot.68 Nm / 5750 ot.
Kompresný pomer:11:1
Vŕtanie x Zdvih:90,0 x 68,0mm90 x 68.0 mm88 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHC (4V)Desmodromický rozvod (2V)
Chladenie:vzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm150 mm
Zdvih vzadu:106 mm106 mm150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm330 mm
Pneu vpredu:100/90 19100/90-R 19110/80-18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm255 mm245 mm
Pneu vzadu:130/80 17130/80-R 17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:170 kg
Hmotnosť s náplňami:230 kg230 kg186 kg
Výška sedla:825 mm775 mm790 mm
Rázvor:1500 mm1500 mm1445 mm
Dĺžka:2213 mm2230 mm2100 mm
Šírka:865 mm740 mm845 mm
Výška:1202 mm1100 mm1150 mm
Objem nádrže:16 l16 l13.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.1 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 235 kmcca 240 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »