Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (17 hodnotení)
Diskusia k článku: On/off road cestovateľky - KTM 1190 Adventure a Adventure R
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Fak som zvedavý naživo. Nielen na vzhlad ale aj na jazdné vlastnosti. |
Hodnotenie: Tož nechcem strašiť, ale mam chuť na niečo oranžove |
Hodnotenie: KTM 1190 Adventure aj Adventure R prichádzajú so systémom C-ABS. Ten bol vyvinutý v spolupráci s firmou Bosch a využíva najnovšie možné technológie. Novinkou je však funkcia offroad mode. V tomto móde, C-ABS umožňuje zablokovať zadné koleso avšak antiblokovacia funkcia na prednom kolese ostáva zachovaná. ABS je však možné aj úplne vypnúť. |
Hodnotenie: hmm.. KTMka veru riadne zabrala |
Hodnotenie: Tak ta ABS-ka ako keby bola presne podla mojich snov robena. Asi niekto vyslisal moje priania. |
Hodnotenie: Tak za to inteligentné ABS-ko ešte aj s možnosťou úplného vypnutia |
Aj SuperTenera 1200 ma taky nejaky mod brzd... Zadok dovoli do ovela vacsieho smyku ako predok... |
Viac sa mi páči ten back to the roots prístup Gas Gas-u a Hondy, radšej menej, ale poriadne |
eNeM, tebe sa paci aj HD, takze tvoj nazor je uplne irelevanty |
Hodnotenie: zoo, ono ako asfaltový cestovateľ pre ľudí s mojou výškou určite že ano |
Hodnotenie: Are you ready for the race , so now it´s your turn |
Mohol by sa tu niekto,kto sa tomu trochu rozumie vyjadrit:Ze podla coho rozne znacky nastavuju servisne intervali masin.Kedysi bolo 6000 km potom 10000,12000,15000 a Triumph Eplorer ma myslim 16000 km.Ci to nebude mat vplyv na zivotnost motora.Maju kvalitnejsi olej,alebo nieco ine....No neviem,aby to nebolo ako z novymi dizlovimi autami,ktore maju servisni interval 30000 km a tiez sa uz nedozivaju takeho km najazdu ako bolo kedysi bezne... |
budik 1:- servisne intervali zalezia od roznych vlasnosti by som povedal. |
pito dik za odpoved,uz som trochu mudrejsi... |
Hodnotenie: budik1 Servisny interval ovplyvnuju konstrukcne riesenia motora a jeho prislusenstva,kvalita materialov pri vyrobe, presnost vyroby, kvalita olejov, kvalita filtrov. |
bacaono tak isto dik |
Tiez mnozstvo oleja je dolezite |
Hodnotenie: Kto ma, ten vie: na svojom S-ku som presiel kusok sveta a nie je nic horsie, ako ked sa zacnu pismenka kazit: takze mam prirodzeny despekt voci EFI, C-ABS,MTC,TPMS,Ride-by-Wire... pre ziveho Boha, co to hlada na tekejto motorke???? Doba, kedy clovek uvalil plyn a z karburatorov prskal benzin do valca a ked sa to postralo uprostred stepi, tak ste zobrali skrutkovac a vytiahli trysku, fukli a isli dalej...ta doba je prec. Takze teraz, ked som cely Balkan rozoberal vstrekovanie, cerpadlo, kabelaz a za boha som na nic neprisiel a jazdil na prskajucej zdutej krave nechcem nic, co ma v prospekte viac ako tri pismenka... A nie som si isty, ci tie pismenka maju byt KTM.Bohuzial, doba, ked ludia vedeli jazdit a nepotrebovali pomocne kolieska ako male deti je asi prec. Kazdy machruje, ked ma vela pismen v katalogu, ktore aj tak vacsina nikdy navyuzije, lebo sa boji driftovat, smykat, jazdit po prednom, po zadnom, nad 3500 otacok, viac ako 90 km/h atd.: maju strach, ze si tie svoje pismenka nebodaj oderu... Tak si to lestite, mili pani, ja sa pokusim pozriet po nejakej 950 s karburatorom, alebo prinutim svojho stareho Dominatora nakopnut ten svoj jednovalec a vyrazim so srobovakom niekam daleko... Vas tu necham vyuzivat vase C-ABS,MTC,TPMS,Ride-by-Wire pismenka na dalekej ceste Bratislava - Trnava- Môťová-Lúčky a späť |
Clovece, ty si musel mat taku traumu zo slabikara, ze ti z nej zostalo az do dnes! Upravené 1 krát. Naposledy upravil zooo (26.10.2012 15:20) |
Julo> urcite mas v niecom pravdu, ale s tym vstrekovanim s tebou nesuhlasim. Je to vec 30 rokov stara, vychytana. |
Matus, mas samozrejme kus pravdy. No ja som typ, ktory potrebuje NADEJ. Takze ak som niekde daleko, kde nie je vacsinou moc znackovych servisov mat NADEJ, ze to nakoniec niekde v piesku opravim sam.Vyberiem karbec a nakoniec prefuknem vsetky dierky. Preto mam tak rad svojho Dominatora, hlavne pre jeho nenarocnost. Ak cestujes daleko, vies o com hovorim. takze si neviem predstavit, aku bude mat zivotnost take ABS cidlo na kolese, ktore je neustale zablatene ci od piesku. Ja myslim, ze kazdy pocitac navyse je naprd, lebo postupne sa tam dostane vlhkost, vzniknu oxidy, s oxidmy skrat a so skratom... A to nehovorim o roznych relatkach, ktore zopinaju, elmg piestiky, ktore prepustaju ci tlacia a pod. Na mojej oranzade (ktoru mam velmi rad a myslim, ze nema v danej kategorii konkurenciu) sa pokazilo toho dost, aj piestiky, ktore boli mohutne, aj gumicky, a teraz sa nieco kazi, neviem co. Pravda je taka, ze nie som typ, ktory by vynikal obzvlastnou starostlivostou, preto hladam nenarocne riesenia... Upravené 1 krát. Naposledy upravil PepekNamornik (26.10.2012 17:02) |
Uzasne stroje, ale palec davam PepekNamornikovi... |
PepekNamornik z duse mi pises. |
Hodnotenie: pepek namornik lepsie sa to vystihnut snad ani neda |
Hodnotenie: ... nevie pls niekto, kedy by mali prísť na trh, resp. kde by sa dala zistiť cena ? ... |
rmacko cena v UK bude nieco okolo £13000. Takze u nas neocakavam ze to bude pod 15000 eur. |
... dík, tiež som rátal, že to bude okolo 15 000 ... |
Hodnotenie: Napodiv sa mi tie KTM-ky páčia. Kto vie ako je to spoľahlivosťou uvedených motorov a km prebehom /životnosť motora/ pri normálnom používaní. Keby dosahovali aspoň spoľahlivosti Varadera, nie je čo riešiť a pokrok nezastavíš... |
Asi slova netreba.... |
zaujimave, KTM klesli vyrazne k zemi a pri novom R1200GS isla svetla vyska o 8mm hore... |
950-kou to u mňa asi končí,no možno 990, ale toto mi nejak nepasuje. nebude to samozrejme zle,je to taká konkurencia gs a novej tenere,možno by som ju dal v tejto kategórii na prvé miesto ale do terénu to asi nebude.presne jak tu bolo spomenuté,vela skratiek a vela kablikov a to ja tiež moc nemusim.ide to zlým smerom,za chvilu nebudem mat nad čím slintat.ale neni to škaredé |
... takže tých 302 mm by mi mohlo stačiť ... |
Jo ale tych 302 mm nie je nahodou "stara" 990? |
... stará jak stará , ale ide jak gula ... |
Niekto tusim uvazuje nad zmenou znacky!? Videl som toto biele prevedenie s oranzovymi ramami na slovensko-madarskom vyjazde a teda dobre som si ju vsimol. Tato "stara" 990 je este KTM, ktoru si aj ja "starsi" motorkar viem predstavut v garazi. Som sice asfaltovy, ale vsak cestne gumy na nu by som nasiel.... |
Hodnotenie: pepek namornik vela ludi uz nechcu starsie motocykle ,ide im len o to vlastnit novu moto .motorkarov ako takych ubuda . Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiese (21.11.2012 22:04) |
wiese az tak celkom z motorkarov neubuda.Tiez som mal moznost vyberu a namiesto akychkolvek moto s CAN BUSami, FLY BY cimkolvek a cokolvek, palivovymi mapami a kdejakymi pouzivatelskymi modmi,ABS a CSC,CIA,KGB a "suck my dick" modmi som si zvolil "novu-staru" KTM 990ADV R bez vsetkych tych modov,map a podobnych vychytavok a dufam ze mi vydrzi az do zodratia(ci mojho alebo moto ukaze cas ).Vsetky tieto nove moto su pekne ale vyrastal som na Simsonoch a MZtach a tieto elektronicke hracky-DAKUJEM NEPROSIM. |
... Rado R6 - tiež som neodolal a jedná novučká voňavučká 990 R-ka mi už odpočíva v garáži ... |
rmacko blahozelam .Ja si ju idem vyzdvihnut konecne po dvoch mesiacoch v sobotu.Moto sice bola na predajni ale kedze nemam 1.9 metra+ tak som musel cakat par tyzdnov na znizovaci kit (nechcel som ABS preto som siel do R-ka). |
... dikes, ja mám 183 cm a dočiahnem skoro celými šlapami ... |
rado r6 nemyslel som mz ,simson-myslim moto napr ako ja,zzr 1100,stare bandity atd bez elektroniky,.ked niekomu poviem ze mam moto roku 91 pozera na mna jak debil.a ked to uvidi na vlastne oci tak sa ukaja na tom pol hodinu.ludia bazia proste po novych rocnikoch a je jedno ake je to pekne.ked sa doj..be niekomu nova moto tak nadava na danu znacku jak pohan.nieje nic lepsie ako porobena starsia moto .a nejdu tu o to ci na to mam alebo nie.moje heslo je okolo domu na novej moto a do sveta na starej Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiese (22.11.2012 8:39) |
wiese - takže ty nemáš pocit že tvoja GSX 1100G 1991 je odporne moderná že?! Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.11.2012 8:56) |
to mi pride take trapne onanovat nad tym, ze mam staru motorku kvoli tomu ze nema elektroniku, ale potom clovek dvihne nadrz a sedlo a zisti, ze aj ta 20 rocna motorka tam ma gucu kablov ktore riesia zapalovanie, elektricku palivovu pumpu, obmedzovac otacok atd... |
wiese, ja viem.Poukazanie na Simson ci MZ-tam to cele zacalo. |
RadoR6 - to čo si napísal je teoreticky možné.. ale prax je taká že čo to málo som pocestoval, a čo to viac pocestovali aj moji mnohí početní priatelia a známi a fakt nikto nemal problém so vstrekovačom v dôsledku nekvalitného a špinavého benzínu - a ver mi že nehovorím o západnej európe a benzínkach na západný spôsob |
RadoR6 ja nepotrebujem nikomu nic dokazovat. Moje vlastne skusenosti hovoria, ze elektronicke vstrekovanie je blbuvzdornejsie a spolahlivejsie ako karburator - a to specialne do prostredia so zlou kvalitou benzinu. |
RAPTORe, Tvoji známi nemali problém. Upravené 1 krát. Naposledy upravil quanto (22.11.2012 12:04) |
quanto - to čo si popísal je príbeh ktorý nepoznam, v poriadku ...nikde som nenapísal že tento problém nemôže nastať ale prosím skús byť objektívny a daj si tento prípad do nejakého pomeru ku tým ktorí na svojich cestách problémy so vstrekovačmi nemali keď dospeješ k nejakému vysledku skús ho interpretovať z globálneho hladiska Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.11.2012 12:26) |
kazda normalna motorka ma palivovy filter (aj TA ) |
A tema o KTM je v onom, v Teherane. Este je pri tom benzin, filter a ultrazvuk bojuje s GSkom.... |
kankoXF, si zabil |
Mňa osobne zaujíma spoľahlivosť KTM-iek, tzn. km prebeh na jednu závadu. U Varadera ak odmyslím poruchu mazacieho systému ktorý ani nemusí byť súčasťou motorky, prasknuté spojk lanko z dôvodu zlej montáže, vypálenej žiarovky 2x je spoľahlivosť doteraz 67 000 km/0 porúch. Ja viem už sa to sype ... ale ako je to s KTM, zvlášť s motormi ? Doterajšie poznatky mám zhruba také, že do 40 tis. km sú KTM celkom bezporuchové-lenže to najazdím za 2-2,5roka a potom čo? Poznám pár majiteľov ktorí nedajú na ne dopustiť, ale pomerne často fatálne závady zvlášť na motore a prevodovke. A tie hrozné ceny opráv a ND čo i hovorili... Prosím majiteľov KTM o nestrannú a objektívnu recenziu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil majanko (23.11.2012 8:25) |
majanko> objektivnu a nestrannu recenziu ti tu da niekto tazko, kedze vacsina ludi ma motorku jednu a ostatni su JPP. |
od Kapra viem že sa mu zaklepali ventily - ale sam poukázal skôr na zlý servis než chybu motorky Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.11.2012 9:13) |
Čo cestopis s KTM to opis porúch... je to proste tak... Iné značky sú na tom oveľa lepšie, všetci japonci napr... Skutočné nezmary staré TransAlpy či Afriky... |
nechcem reagovat na ceny nahradnych dielcov, pretoze nemam prehlad o cenach ani ktm ani inych motoriek (snad len: na gsx-r mi odisiel plosny spoj na servomotore sekundarnych klapiek sania. Malinka vec, ale suzuki tento diel nepredava - iba cely motorcek vratane konzoly klapiek za cca 800usd... Takze sialene ceny nahr.dielcov nie su domenou iba jednej znacky) |
podla mna plati tato awiova veta: |
pitaz nesuhlasim, pretoze KTM LC8 Adventure niet s cim z japonskej produkcie porovnat. |
matus, tak ano, to mas mozno pravdu, ze ziaden japonec nema(l) paramatre ako LC8. ale keby sa zobrala prevadzka v rovnakych podmienkach (povedzme obycajna turistika, ziadne brutality), vysli by japonske stroje s mensou poruchovostou |
Je to luxusna štetka ktoru si nemoze hocikto dovolit koli financiam ale zas ten sex stoji za to |
Pitaz mas pravdu: fabia je lepsia S-klasse, lebo na fabii sa nemoze pokazit elektricke otvaranie kufra. A prevadzka je na fabii lacnejsia. |
matus, az take rozdiely su tam ani zdaleka neni Upravené 2 krát. Naposledy upravil pitaz (23.11.2012 10:22) |
... tých 250 evry za ten 15000 servis mi vobec nepríde príliš vela, myslím že to v pohodke našetrím ... |
rmacko - to bude vela radostiiii.. ta 990tka ide strasnee |
... šak víme svoje, som na nej išiel z Brna, že zábeh do 6000 otáčok, ale ona kua už páli skoro 160 , pri otáčkach navyknutých z GSA mi viac ani netreba, zatial ... |
aj varan toci pri 160tke cca 5500 ot.. ale s akou chutou ide ta KTMka do otaciek , to je uplne ina liga Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (23.11.2012 13:19) |
... akrapy dám možno na jar, a uvidím či vobec, aj tie origo vyfuky majú celkom dobrý zvuk ... |
rasťo keď zabehneš daj echo aj o spotrebe |
a pytal si sa kamosa, co ta do Brna viezol na spojku ? ale gratulujem samozrejme... |
... moj kamoš zrejme extrémne spojkuje jako ... |
uz len vediet na tych nasich strojoch takto jazdit |
... toto videjko som videl už aspoň 20 x, namakaneeeee ... |
macko,no pocul som,ze si bol na prvom vyjazde,kolko si spravil km?ako slape motorecka?? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Francuz (25.11.2012 17:47) |
Pre škodoradostného francuza - včera nejakých 150 zabehávacich km, po malej elektroinžinierskej vložke moto samozrejme šlape jak hodinky a moc sa z nej vytešujem ... |
no kua!! tak dúfajme že to bolo prvé a posledné intermezzo čo si tá motorka na teba pripravila a odteraz ti bude robiť už iba radosť... |
... po mojom "odbornom" dopájaní šeckých elektrokokocin som nechtiac dobre nezacvakol naspeť konektor pri štartéry, ktorý sa pri jazde uvolnil a nešiel prúd do spínačky ... |
tak majitelia okrem citovaných sa s tou spoľahlivosťou ktm nepriznajú? Dajte tie závady, poruchy, havárie do pľacu na prejdených cca 60-70 tis. km. Ide mi o skutočné poznanie problémov keď už človek premýšľa nad moto. |
... aj ja Ťa lúbim Igi ... |
Menton - tak presne na toto som si tú moto kupoval, do Smoleníc na kávu, ale v plnej polnej ... |
rmacko, ďakujem, nahliadol som na tie stránky a vôbec z toho nemám radosť. 30tis.km problémy s prevodovkou oprava až 3300Eur, 35-50 tis.km uniky chl. kvapaliny z rôznych príčin, ceny za opravy koľko len chceš, 40 tis.km voľnobežky cca 500-600Eur, 40-50 tis.km ale aj skôr pri 4-5tis km !!! spojka 150-200Eur, 80 tis. km úniky oleja množstvo iných "drobností". Ako napísal jeden užívateľ: ...Kamaráde to není BMW kde si skoro všechno uděláš tahle motorka tě zežere.No a pomalu se to blíží.No co už teď.Je to prostě sportovní náčiní a to chce péči vetší než jí můžu já dát... Takže mám po radosti a do ktm nejdem, ani náhodou. Ja chcem jazdiť, nie opravovať a báť sa, kde sa mi čo pokazí...škoda, vyzeralo to celkom nádejne. |
majanko - ak mozem otazku co ta vedie k tomu aby si vymenil svoje varadero za KTM LC8 Adv.? |
...chcel som viacej jazdiť mimo asfalt a na to je Varan ťažký, hlavne má malé zdvihy. Jednoducho cestovné enduro doslova a do písmena, cestou, necestou. Inak mi maximálne vyhovuje Varan. |
majanko tiez som pred par rokmi premyslal nad touto motorkou, velmi sa mi svojim dizajnom pacila a stale paci ..ale potom som si nalial cisteho Zweigeltrebe a dospel som k tomu ze ak neviem siahnut na dno offroad moznosti mojej sucasnej motorky tak LC8 nepotrebujem lebo LC8 zo mna lepsieho offroadoveho jazdca skratka neurobi |
som velmi zvedavy, ci sa ta spolahlivost zlepsi prichodom novych 1190tok |
...tak teda počkáme a uvidíme. |
Raptor, LC8 z teba lepsieho offroad jazdca urobi |
nespolahlivost KTM je mytus rovnako velky ako spolahlivost bmw. |
matus, ked si taky odbornik na myty, ako je to s mytusom o spolahlivosti hond? |
tak zastaralu techniku je tazke hodnotit, ale fakt je, ze cim starsia technologia, tym vychytanejsia, takze zle to nie je. |
ja som len raz jazdil KTM, asi tyzden EXC450 a rozpadol sa mi motor pod ritou |
Zase som po case nakukol co do temy pribudlo nove a vidim ze sa tu niektori hadaju jak mali chlapci. |
... idem zabehávať, je vonku lukšury počko ... |
keby niečo volaj, kamoš má Vito |
kúúúúa a to keď mi kľakla po 4 rokoch baterka na Varanovi a musel na vozík /270kg sa dosť zle tlačí/ skoro som sa prepadol od hanby....čo to je oproti starostiam majiteľov ktm.Náhodou včera som mal debatu s mechanikom čo robí aj ktm.Nesťažuje si, byť to na hondách tak sa neuživí, ale ktm ho držia nad vodou. Keď mi hovoril že nový motor bez závodného nasadenia 16-20mth a bol po smrti a nie raz, nechcel som veriť, potom dal ešte pár vecí do pľacu.brrrr. Ale aj tak sú tie nové ktm pekné. |
Ideálna motorka pre mňa: zjav Varadera, pruženie ktm, spoľahlivosť Varadera, výkon ktm, pohodlie Varadera, ceny príp. opráv a nd jawa, váha bmw, spotreba bmw a hopsafráčik BMW-tie majú pekné |
myslím že nie je fair hodnotiť výdrž litrových twinov podľa výdrže motorov na krosových motorkách |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce