Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - eNeM
Login: | eNeM Offline | |
---|---|---|
Meno: | Utajené | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Žiadne, nemám motorku, ročne najazdím v priemere 1 kilometrov | |
Motorka: | Žiadna | |
Mesto: | Killville (Spojené štáty Americké) | |
Čas registrácie: | 02.05.2007 13:28 | |
Posledne prihlásený: | 07.01.2018 21:53 | |
Ďalšie motorky: | ||
Niečo o sebe:
|
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 17 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 239
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom eNeM: 6739
- Zobraz témy ktoré otvoril eNeM
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil eNeM
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
18.11.2011 - eNeM Čitatelia: 9314 [Vaše stroje - Moja motorka]

And now for something completely different... Alpenharley HD XR 1200 X
Prečo človek ako ja, turista, každodenný užívateľ a „čistomotorkár“* (*človek, ktorý nevlastní VP kategórie inej ako A) presedlá po 50 000 km z pohodlného, dlhoštrekového stroja, akým GSA 1150 bez pochýb je na v podstate silne imagového, veľkého naháča? Lebo je to čistý rock 'n' roll!
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
02.07.2009 - eNeM Čitatelia: 9044 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Robova atlantická anabáza, alebo „Eneme, veď ty nejdeš do Mníchova, ale z Mníchova“
Už keď som si prvýkrát prečítal, ako šiel Jura na svojej cébečke na šupu do Nantes, čím sa zaradil na druhú priečku jazdcov železnej prdele, povedal som si – tak toto je presne to čo ma baví. Potom prišla kúpa hrocha, prvých ca. 5–6 tis. km a v hlave sa už jasne rysoval plán motovýletu smer pobrežie Atlantiku.
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!