Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2352 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - ivanxr125l

Login: ivanxr125l Offline

Ikona

Meno: Ivan Sklenár (~35 rokov)
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 20 rokov, ročne najazdím v priemere 9000 kilometrov
Motorka: KTM 690 Enduro R 2012
Mesto: Močenok (Slovensko)
Čas registrácie: 08.05.2007 14:22
Posledne prihlásený: 08.08.2019 01:12

Ďalšie motorky:

Niečo o sebe:

Cestujem krížom-krážom Európou a uprednostňujem turistiku adventure štýlom... Keby niečo tak ma môžete nájsť v Penzióne ANUP v Močenku.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 7.

09.07.2018 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 5505 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Kemping s dušou cestovateľa - Pa Emer, Albánsko

Na svojich cestách či necestách za dobrodružstvom, vymykajúcim sa bežnému životnému stereotypu, som sa už stretol s kadečím, no toto miesto si ma získalo a na mojich tuláckych čižmách zanechalo svoju povestnú pamiatkovú stopu...

 

01.08.2013 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 5827 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rally Albania 2013 – ako som okúsil svet veľkej rally

Už som zdrvený a motorka opäť na zemi. Nadávam, nič nevychádza a pri zablúdení som stratil veľmi veľa času a nabehol niečo cez 12 kilometrov. Vtom sa zo zákruty vyvalí JEEP a rúti sa smerom ku mne...

 

26.11.2012 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 5192 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Video: Krátky film Albánsko 2012

V poriadnych horúčavách sme sa vydali do krajiny na juhu Balkánskeho poloostrova aby sme si fajnovo zajazdili, videli zaujímavé miesta, spoznali nových ľudí, krajinu...

 

02.02.2011 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 7297 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Video: Tam kde Európa končí, alebo ako bača pohnal svoje kozy na sever.

Počas dlhých zimných večerov ma nuda prinútila spestriť večer nielen sebe, ale aj Vám, spomienkami na leto.

 

20.09.2010 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 11513 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Tam kde Európa končí, alebo ako bača pohnal svoje kozy na sever

Minulú moto sezónu som Vám ponúkol cestu Tam a ešte kúsok ďalej, alebo 3950 km na Honde XR125L, no tento rok prinášam niečo o kúsok chladnejšie a kilometrovo zdatnejšie.

 

10.08.2009 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 11115 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Tam a ešte kúsok ďalej alebo 3950 km na Honde XR125L

Minulé leto som vám ponúkol recept ako netradične prežiť prázdniny, teraz mám niečo šialenejšie!
Zimná prax vo francúzskom Tignes Val Claret ma donútila vymyslieť si výlet, na ktorý som tak ľahko nemal zabudnúť... Bolo niečo okolo januára keď sa zrodil nápad vidieť krásu Savojských Álp zo sedla mojej 125-ky.

 

08.08.2008 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 13370 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Recept ako prežiť netradične prázdniny

1800 km na Honde XR125L za 4 dni až na Balkán

 

Zoznam členov

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »