KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh - Diskusné fórum

Hodnotenie: (24 hodnotení)

Diskusia k článku: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
17.05.2013 11:17

KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekna vecicka, ale celkovo nerozumiem tomuto trendu 1200-viek. Litrove motorky ponukaju dostatocny vykon aj krutak. Skor by ma potesila nizsia hmotnost. Co sa tyka konkurencie, tak Honda so svojimi 275 kilami a dojazdom 270 km... bez komentara


17.05.2013 11:31

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekny test [dobre]

designovo sa mi nova KTMka paci, ale ten motor je skor sklamanie

a ked sa uz da napisat, ze "nový motor v BMW R1200GS je však výbušnejší", tak neviem, neviem, co sa to s tou ostrou (990) adventurou stalo :-(


17.05.2013 11:38

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

pisul1
 Kávičkár 

Ikona

pokial to nema kardan stale to nebude ako bmw... na turistiku je to podla mne neoddelitelna sučasť motorky.. turistika = cestovanie jazdy podla predpisov kde maximalka 130 na dialnici by postačil aj ovela menši motor s menšou spotrebou a hlavne motorka s menšou hmotnosťou... na turistike je zaklad aby bola pohodlna mala malu spotrebu = velky dojazd a bola spolahliva... najviac nenavidim ked sa ma človek niekde na dovolenke starať o reťaz a vždy prejdeš po vode prachu.. na všetky motorky by som dal remeň alebo kardan a reťaz nech je iba na zavodoch :-P


17.05.2013 11:46

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

KTM si ide svojou cestou, to čo robí je že sa nesnaží kopírovať BMW... Čo sa nedá vždy povedať o iných výrobcoch. Zato dávam KTM určite [dobre]

S novým adventure riadne pohli do "komfortna" a pritom zachovali aj to športové a offroadové... Stále je to štíhla moto a ľahká na manipuláciu na mieste... Mňa ten motor v prvom momente veľmi prekvapil, čosi také kultivované som nečakal... Ale jazdiť s tým bol zážitok, teraz som sa vrátil z Álp sedlal som Adv a R model, spravil som za dva dni viac ako 800km a bolo to veľmi fajn...

Ako ste si všimli môžete sa tešiť už skoro aj na test BMW R 1200 GS a aj na porovnávačku KTM 1190 versus R a ešte aj viac... ;-)

Awia


17.05.2013 11:53

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

je ocividne, ze s novou 1190 chce KTM viac zabrdnut do dialkovej turistiky - vacsi komfort, lahsie ovladanie, zvacseny servisny interval, kopu elektronickych featuriek.. ale ako spomenul pisul, ked uz pohodlna moto na turistiku, mohli tam supnut aj ten kardan.

co sa tyka pocitu ako hry na PS, na jednej strane je pekne, ze si clovek moze klikat rozne mapy, trakcie, atd.. na druhej strane, ked sa spravi dobry motor, nie su treba ziadne mapy a motor sa da ovladat v kazdom jazdnom rezime bezproblemovo (CT)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (17.05.2013 12:01)


17.05.2013 11:58

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Motorecka utrcite to je paradna, pre toho, kto taku motorku chce. Kludne mohli prist s 1200vkou a pritom zachovat aj 990tku.


17.05.2013 12:09

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tymto sa z 950-990 stavaju legendy.

Kazdy mame ine priority. Za mna je to prave kvoli retazi jediny kandidat medzi 1200vkami a myslim ze niesom sam. Toho sportoveho ducha podla mna aj tak nezaprie a s tou vybusnostou v porovnani s GS to nebude az take horuce. Ten motor nemoze az tak popriet svoje korene aby ho predbehol v vybusnosti motor o 24HP slabsi osadeny v tazsej motorke. To bude skor o subjetivnych pocitoch alebo o sprevodovani.
Dizajnu az na par malickych drobnosti tiez nieje co vytknut. Urcite je to krajsie ako GS ci CT, ale to je tiez priliz subjektivny parameter.
Vsetko su to ale pojazdne zbytocne velke elektrarne a to ma odradza. R-kovy model ma menej elektroniky a za to ma u mna velke +.

Radsej si este pockam co vytvoria, ak vytvoria v normalnejsej, 800-900ccm kategorii.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (17.05.2013 12:11)


17.05.2013 12:10

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

no zároveň vďaka výzoru motorka pôsobí už na pohľad ľahko - ak lahko tak potom rovnako lahko ako R 1200 GS ;-)

Ten lem LED svetielok je ako z nejakej stuningovanej Škody 105 - na mna to z tych fotiek vobec tak neposobi, naopak paci sa mi to, ale realita moze byt ina

Automatické denné svietenie je v réžii skrytého senzoru. - blbina, tento system sa mi stara nastastie iba o podsvietenie budikov na mojej sucasnej motorke a uz som veru premyslal co si pocnem ak sa ten sezor pojebabre niekde dalej od domu a cez noc budem cestovat s tmavymi budikmi..

Práve prítomnosť ľavého displeja si vynútili nainštalované elektronické prvky a tlačidlá na ľavej časti riadidiel. dalsia ftakovina a presne to povedane v clanku par viet za tym "som sa na nastavovanie kvôli vlastnej bezpečnosti vytoto"
aktualny tlak v prednej pneumatike je sice fasa vychytavka len ked ten senzor pojde srat po kratkej jazde v terene s vacsimi nerovnostami to len budu cifry - a dufam ze nie nudzovy rezim s rozblikanou palubkou

ako najvacsi pokrok hodnotim ze tam konecne dali vypletane a pritom bezdusove kolesa a ako najvacsie minus ze clovek nema na vyber (ne)elektronickeho podvozku ako pri BMW. Tam sa mohol kazdy slobodne rozhodnut ci chce ESA za priplatok alebo normalny "neelektricky" podvozok.

plne chapem preco sa KTM vybralo od 990 touto cestou ale je mi to tak trochu luto, ono GS ma svojich fanusikov pretoze je GS a LC8 990 Adv. mala svojich fanusikov pretoze bola tym cim bola - bola totiz bez kompromisov. Je skoda ze sa na to v Mattighoffene pozeraju iba cez marketing. V mojich ociach je 990 lepsia volba ako tato elektrocentrala co ma pomaly viac funkcii jak Goldwing.

motorku nehodnotim ale testu davam palec hore [dobre] najma za to ze po dlhom case som sa dockal nielen chvalospevov ale aj kritiky... a ked sa raz zacne kritizovat aj Honda tak platim celej redakcii pivo ;-) takisto zeonove riadky sa citaju lahko a zacinaju mat tu spravnu stavu

p.s. baca, mozem ti povedat ze zo zdroja keremu na GS asi najviac vadil motor som pocul ze ten novy boxer- vodnik je uplne popici a uplne iny motor. Takze co sa tyka vybusnosti tak asi v BMW na tom trocha popracovali aby dorovnali konkurenciu, zial neviem (ne)viem ci to nebude na ukor niecoho ineho... :-~

Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (17.05.2013 12:15)


17.05.2013 12:24

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

O novom GS sa dočítate už čoskoro... Vďaka Motoshopu Žubor sme mali tie motorky naraz v jeden deň tak sa dalo aj fajnovo porovnávať...

1190 Adv je iná moto ako 990 LC8 to je jasné, Adv R je ku 990 oveľa bližšie ale aj tak je to iné...

Pokiaľ ide o strednú triedu, tak o tom som mal dlhšiu debatu s Christianom z Marketingu v KTM a tak nejako mi naznačil, že middle-class biky musia mať cenu do 10 000 EUR a s tým majú v KTM problém pri výrobe v Európe a pritom že tam chcú dať také komponenty aké používajú... A Ak už to stojí 12 litrov každý už doplatí a kúpi dvanástku...

Awia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (17.05.2013 12:30)


17.05.2013 12:27

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Clanok super, jazdil som na nej hodku, ide ako pila, hned som presadol na 990 SMT....1190 je pre mna vacsie komfortnejsie a dost silnejsie SMT, keby som chcel SMT alebo 990 ADV na turistiku, sam aj s partnerkou, lahky offroad ako aj superbike atd atd atd...je to skvely hybrid!

Nove GS som nejadil, a aj ked mam rad oranzovu a KTM tiez, asi by som siel do GS lebo jazdim viac turistiku ako sport...rozhodnutie tazke, len malo sa misky vah prevazili v prospech BMW (ktoru som nejazdil a hodnotim len na zaklade testov)


17.05.2013 12:55

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Do tych 10tis. by sa dalo middle-class v pohode vtesnat keby vsetko nezasierali elektronikou. Ked marketing pochopi ze jednoduchost sa da vyuzit ako velka prednost.


17.05.2013 13:02

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

bacaono: Tuším sa mýliš elektronika "nič" nestojí, podobne ako pridať megapixely na foťákoch (zákazníka ohúri čím viac megapixelov tým lepší foťák nie???) namiesto zlepšenia optiky... To bežný zákazník nerozozná...

Tá elektronika je v dnešnej dobe "MUST HAVE" marketing. To čo stojí peniaze je kvalitný rám, hliníková kyvka, kvalitné komponenty, brzdy, tlmiče, poriadne plasty, nerezové výfuky... atď atď...


17.05.2013 13:14

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kymco F800GS 10 800,00 Eur


17.05.2013 13:18

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Myslim ze rozdiel v cene medzi elektronicky a mechanicky nastavitelnym podvozkom, rozdiel v cene medzi riadiacou jednotkou vsetkych systemov tejto elektrarne a obycajnym vstrekovanim, a takto by sa dalo este pokracovat .... by sa do tohoto limitu vtesnal.
A keby aj celkom nie, tak vela zakaznikov by dalo aj v rozumnej miere vyssiu cenu za kvalitnu jednoduchost. Ale ani tato moznost sa neponuka.

Ale nechajme to. Len to tu zasierame. Toto je tema o 1190.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (17.05.2013 13:20)


17.05.2013 13:26

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Jo trošku sme odbočili... spať k 1190 Adventure ;-)


17.05.2013 13:38

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

zooo
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

1.6. 2013 sa bude dat vyskusat aj tato kraska aj nove GS v Jasnej. KTM budu dokonca 3 kusky.
A k tomu Triumph, Moto Guzzi, GS Adv, Yamaha, Suzuki a aj Honda. Cca 15x cestovne enduro alebo nieco co sa na to podoba ako napr. Versys ci Crossturer.

Bacik, a kto by si taku motorku kupil? Ostan ty len pri Afrike, lebo take motorky sa uz vyrabat nebudu.
V KTM asi velmi dobre vedia preco robia take motorky ake robia. Ved ich to zivi :-)))


17.05.2013 13:48

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Milan neverim ze u KTM taka velka medzera medzi 690 a 1190 zostane prazdna. To je dost velke rozmedzie aby sa vykaslali na tychto zakaznikov a nechali ich len tak zadarmo konkurencii.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (17.05.2013 13:48)


17.05.2013 14:04

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Killbydeath
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Baca, ta elektronika a ani ten ram nie je az taky drahy :D ale ty manazery a im podobny vsade :D to je drahy spas! >:-)


17.05.2013 15:17

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

zooo
 Edvenčr 

Ikona

Bacik, necital si co napisal Awia? Pri ich standarde a vyrobnych nakladoch by to stalo okolo 12 litrov. A preto to zatial nerobia. To neznamena ze sa to v buducnosti nezmeni.

Kill, dobry manazer nie je zly. A takych co dokaze vytiahnut firmu z cervenych cisel do ciernych resp. udrzat firmu v dobre kondicii je malo a urcite je to dobra investicia. Tych co dokazu opak je mraky a tych treba eliminovat. Ale aby to slo uplne "manazerskej" vrstvy by som netvrdil.


17.05.2013 15:51

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Chalani co ste spominali kardan povedzte mi, na co by ste ho tam chceli mat?


17.05.2013 16:06

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ja by som chcel kardan na to, aby som sa nemusel starat o retaz. nie ze by mi to robilo nejaky extra velky problem, ale urcite je ovela pohodlnejsie si vobec nespinit ruky s mazanim a cistenim

a pre tych, co cestuju vela km, tam je to uplne jasne. neni potreba cestou nic domazavat


17.05.2013 16:41

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

apac
 Kávičkár 

Ikona

Z osobných skuseností viac času venujem muchám ktore stretnem po ceste ako retazi... :-)


17.05.2013 18:02

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

rp76
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Skoda, že paralelne nevyrabaju 990ky..


17.05.2013 18:18

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

zooo, mas skresleny pohlad na manazerov pretoze si zo slovenska, a tu je manzazer kazdy co ma v zadku dieru a sikovneho tatka. (teda cest tym malo vynimkam) ;-)


17.05.2013 18:25

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

To bol offroad jak hovado, to jazdím s mojou guzinkou co má o 40kili viac aj so starou a komplet báglami, kde nechýba ani fén na vlasy :-}


17.05.2013 18:58

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

dreamer
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Boh zehnaj cloveku, ktory rozhodol, ze tam bude retaz. Neviem, co mate stale s tym staranim sa a cistenim retazi. Na mojej mam 28tkm a napinal som raz, cistim asi tak ako aj celu motorku a maze za mna Scottoiler. Za to mam uplne spolahlivy sekundarny prevod, ktory raz za 40tkm vymenim komplet novy a som bez starosti. Aj o kardany sa treba starat a preventivne aj generalkovat. Ale ine som chcel. Dost ma zamrzelo, ze ten elektropodvozok je v serii a ak je to tak, ze ina moznost nieje tak to zamrzi. Aspon mna. Cim dalej tym viac vyznavam teoriu, ze menej je niekedy viac a co nemas sa nepokazi. Ale inak to vyzera byt skvely stroj so skvelym motorom. Cas ukaze ci bude aj spolahlivy. S offroadakmi trochu citim aj ked sam sa drzim asfaltu, ale prichodom 1190 umrela 990, posledna z rodu nekompromisnych velkych endur. Rmacko, dobre sa o tu tvoju staraj [dobre]


17.05.2013 19:02

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ked este chodili o novej 1290 prve infosky, tak sa vravelo o 2 verziach: jedna z normalnymi tlmicmi a vyssia s elektronicky riadenymi.
Takze zrejme lacnejsia verzia bude, ale kedze sme bohaty narod, tak asi nebude u nas k dostaniu. Individualne by vsak nemal byt problem ju doviest.

A kedze mne srdce pisti po 690, tak ak mi date za moju 990 nieco cez 8k€, tak ju pustim ;-)


17.05.2013 19:21

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Aj ja som mal pred tým scottoiler a udržba o reťaz minimálna. Raz začas som ju utrel suchou handrou, a vždy bola jak nová. Teraz mám kardan prvý krát a trochen mám oproti reťazi zmiešané pocity. Na reťaz som kukol a vedel som že som vpohode niekolko tis. km. A do tohto nevidím :-)


17.05.2013 20:50

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

drobcekrk2
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

S kardanom mám najazdené 80tis raz mi roztrhlo spodný kardanový kríž, dva krát som menil preventívne ložisko aj s guferami a teraz pozerám že po 15 tis km mi pustilo menšie gufero. No neviem opäť sa mi začína páčiť reťaz?


18.05.2013 8:24

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

MajoKE
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

V casaku Motocykl 6/2013 je porovnanie vsetkeho podobneho a sucasneho. V elasticite je jasny vitaz KTM. Ako nepodstatne je, ze z 0-100 je lepsie BMW o 0.1 sek...a zo 60 na 100 o 02.sek. Tajomstvo je odhalene nazretim do max. v, kde ma KTM zbytocnych 250.

Rakusanom a nemcurom davam obrovske plus za nizku hmotnost. Osobne si myslim, ze ked uz maju tie elektronicke sracicky mozu kludne ist do cisto asfaltoveho turistu s kardanom, ci remenom a postavit novy model. Skratka okolo motora postavit viac moto vid BMW a co vsetko robia okolo motora 800 a pod.

Taketo krizniky by mali mat ekonomicku 6tku ako Vstrom 1000, aby sa pri 130tke jazdec smial.


18.05.2013 8:37

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Po dlhsom case dalsi pekny test. Som velmi rad, ze je z coho vyberat medzi lahkymi cestovnymi moto. ;-)

Dreamer: aj o bonsaji si pisal, ze ti uplne staci. Stacilo vymenit za Ikarus a mas novu lasku. Takze mozno zbytocne teoretizujes. >:-) Ja mam kardan bez problemov, obcas mi tam Francuz vymeni olej za par eur. Ale roztrhnutu retaz som uz videl, to vie spravit peknu skodu...

Matus: a po 690 pojdes do 390? 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (18.05.2013 8:39)


18.05.2013 10:49

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

wiese
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

dizajnovo uplne zle,stara lc8 bolo nadherna a este stale po nej tuzim ale toto nove je uplne [zle] aj ked technicky je mozno nova lepsia.stara 990 mala dizajn aky uz nebude.


18.05.2013 13:37

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

majomi
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

mašinka celkom pekná [dobre] retaz ved oto sa postará Scottoiler je to super [dobre] no a konečne bezdušáky [dobre] na svojej som si kolesá upravil a už tretí rok držia v pohode


18.05.2013 19:08

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

dreamer
 Skútrista 

Ikona

@Menton: Ludia si zvacsa spajaju retaze so starymi dobrymi casmi Jawy a pod. Moderne nitovane retaze su uplne spolahlive a riziko roztrhnutia takej retaze je marginalne. Uprimne, ja osobne o takom pripade neviem, aj ked nepochybujem, ze aj kvalitna, ale zanedbana, vytahana a nadsluhujuca retaz sa moze roztrhnut, ale to je uz skor o pristupe majitela. Poruchy kardanov su pomerne dobre zdokumentovane a aj na tomto fore viem o cloveku, ktory zazil total kaput kardan na motorke s 20tkm, dalsieho poznam osobne. Okrem proklamovanej "bezudrzbovosti" nema kardan ziadnu vyhodu, preto ludia radi veria mytom o narocnej a otravnej udrzbe retaze a ked je im to vyvratene, tak pridu s historkami o roztrhnutych nebezpecnych retaziach. Jednoducho kardan dnes leti, kazdy ho chce na novych modeloch aj ked nevie vymenovat ani jednu realnu vyhodu oproti retazi. Ja som len rad, ze KTM tomuto tlaku nepodlahla.


18.05.2013 19:28

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Valibuk
 Motarďák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

mne sa moc paci [dobre]


18.05.2013 19:34

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Menton
 Skútrista 

Ikona

Dreamer: ved prave, kardan si nikdy nemal, ale vzdy rad prispejes povedackami z pocutia. Ja som mal oboje, mozem porovnat. A retiazku som roztrhol uz aj na bicykli...
A ked uz si vyznavac starych casov, mas aj auto so zadnym nahonom cez retiazku ? Ved dnesne priemerne auto ma vykon ako cestovne endura... >:-)
Ako hovoril moj murar na stavbe, vlastne skusenosti robia majstra... Zial, dnes sa za majstra pasuje aj ten, co prave objavil cestu do Baumaxu... :-D


18.05.2013 20:31

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tato KTM je aj do terenu a tam nema kardan co hladat - vyssia neodpruzena hmota a razy.
A udrzba? To uz popisali chalani, ja len dodam ze celu udrzbu aj vymenu retaze zvladne domaci uzivatel, co sa o kardane neda povedat.

Ak je retaz v zivotnosti a spravne nasponovana, roztrhnut sa neda - obe si priemerny motorkar skontroluje sam.

Ale chapem ze existuje cast motorkarov, ktori potrebuju aby za nich vsetko riesil servis a elektronicke systemy za ktore ochotne platia...


18.05.2013 20:39

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Menton
 Skútrista 

Ikona

Matus: na akej moto si mal kardan a kolko km si na nej najazdil ? ;-)
Ale inak suhlas, do terenu retaz. Len kolko tychto moto sa dostane do skutocneho terenu ? To mal Alexa7 velmi trefnu poznamku k testu... [dobre]


18.05.2013 20:50

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

zooo
 Edvenčr 

Ikona

Priemerny motorkar zvladne udrzbu o kardan. Minimalne u GS. Staci len chciet a nemat obe ruky lave. Neviem ci vymena retaze nie je zlozitejsia. Ale chapem ze existuju motorkari, ktori vedia o udrzbe kardanu prd, ale strasne radi sa k tomu vyjadruju :-P


18.05.2013 20:52

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

zooo
 Edvenčr 

Ikona


Video: youtu.be/sjg5fK1ZMTk


18.05.2013 21:16

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Velmi pekne napisany test [dobre]. Uplny suhlas s bacaonom,dreamerom,matusom a wiese. Urcite sa na nej pojdem zo zvedavosti prebehnut.Ked som skladal zalohu za jednu z poslednych 990tok tak som na chvilku vahal ci radsej nepockat na 1190tku.Ale cim dalej tym viac sa mi neskor zacala odcudzovat.Prilis vela elektronickych hraciek.Raptak to pekne vystihol vyrazom "elektrocentrala".KTM prajem nech z nich preda co najviac,potrebuju to.Ale nech je nova Adventure akokolvek dobra tak ta skutocna Adventurka bola iba jedna a jej vyroba skoncila pred par mesiacmi.


18.05.2013 21:38

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

dreamer
 Skútrista 

Ikona

@Menton: Ked dojdu argumenty, treba zosmiesnovat a ak sa da aj urazit, ze? ;-) Ale to je tu normalne, uz som si zvykol. Ponukol som dve overitelne "povedacky" z mojho okolia, net som ani nespominal. Ak niekto naozaj veri, ze kardan nemoze neocakavane klaknut, tak ma klapky na ociach. No a Zoo len potvrdil "bezudrzbovost" kardanu, to video nieje udrzba? Ja som nic ine predsa netvrdil, len to ze aj o kardan sa treba starat, trochu inak, ale treba. Nezosmiesnoval som, nepouzival som adolescentne prirovnania, ale nebudem si pytat dovolenie na vyslovenie nazoru. KTM zvolila retaz a ja si myslim, ze je to dobra volba. Tymto koncim a tebe necham posledne slovo, viem, ze to mas rad.


18.05.2013 21:38

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Zoo> kardan mal na moto otec, a staral som sa o nu ja.

Na opravu retaze ti stacia 3 clanky a nitovacka. Co potrebujes na opravu kardanu?


18.05.2013 22:05

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

zooo
 Edvenčr 

Ikona

Matus, retaz to je cela veda. Niekomu odide po 15 000 km , niekomu po 55 000. Potom sa menia retazove kity a na to asi nitovacka nestaci. Ci?
Ja vymenim v kardane nieco cez deci oleja kazdych 40 000 km. Nitovacku nepotrebujem staci mi lievik a par torxov.
Olej v motore si vela ludi meni doma. Tak preco nie aj v kardane? A staci to 4x menej ako ten motorovy.
Neviem co by som mal opravovat na kardane, je to len zelezna tyc v kyvke.


18.05.2013 22:52

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Retaz nie je ziadna veda, vydrzi presne tolko ako sa pouziva a ako sa o nu majitel stara. A hlavne - to, kolko este vydrzi sa da velmi lahko zistit. Nic z tohoto neplati pre kardan, ktory moze vydrzat 100.000km ale aj 10.000km...

A na vymenu staci iba nitovacka, co ine by si este potreboval?


18.05.2013 23:38

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

matus:a ešte reťaz a kolečká, ani neviem či ich výmena je rýchlejšia ako "premazanie" kardanu.
A ani ten scottoiler neni najlacnejší .... a ked sprejuješ tak je reťaz po chvili ako grcka.
A zas tie kardany na počkanie neodchádzajú.


Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (18.05.2013 23:38)


19.05.2013 10:00

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

alexa7, obidve technologie maju svoje plusy a minusy.Najvecsou vyhodou kardanu je ze ho namusis pravidelne cistit a mazat.Keby boli retaze tak nespolahlivou a zastaralou formou sekundarneho prevodu tak uz by boli davno na smetisku dejin a nebola by nimi vybavena drviva vecsina svetovej produkcie motocyklov ;-) .


19.05.2013 10:17

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Menton
 Skútrista 

Ikona

RadoR6: a vies preco ? Lebo su lacne a technologicky jednoduche. Kyvku z dvoch joklov a k tomu retaz ti dnes navrhne a prepocita priemerny tretiak na strojarine. Dokonca je na to kopec programov. Ale kardan, to chce kumst...


19.05.2013 12:16

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

RadoR6:ja nepopieram výhody a nevýhody, ako som už aj vyššie napísal.V prospech jednoduchej reťaze hovorí vela vecí ale sú jednoducho na trhu modely ku ktorým kardan parí a prešiel určitým vývojom a majitelia si na to nedajú dopustiť a je to jeden z dovodov prečo to kupujú ;-)
Menton [dobre] určite aj pre KTM by nebolo jednoduché tam zrazu šlahnúť kardan. Čosi by to chlapcov asi stálo, ked ho pred tým v žiadnom modely nemali.
Je najjednoducšie vyhlásiť nejakému šéfikovi v KTM že"rozhodli sme sa pre reťaz lebo je v tomto modely výhodnejšia" Oni totiž žiadny kardan v "špajzi" nemajú ;-)



19.05.2013 12:30

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Menton: k tym lacne a technologicky jednoduche by som pridal- spolahlive,dostupne,lahke.Hlavne zlucenie pozitivnych vlastnosti ako su nizka hmotnost,jednoduchost a spolahlivost su rozhodujucimi faktormi preco su pouzite aj na motoGP bikoch ci Dakarskych specialoch ci mx bikoch.Koli tymto vlastnostiam su tak rozsirene v porovnani s kardanmi ktore su v sucasnosti pouzite len na par hltacoch kilometrov a par prerastenych adv motorkach ktore sa daju spocitat na prstoch kolkych ruk?Dvoch? KTM malo pri vyvoji 1190tky moznost volby ci zostat pri retazi alebo ist cestou kardanu.Ked sa rozhodli pre retaz tak asi vedeli preco.... pretoze je to jednoduche,lacne a spolahlive.

alexa7... suhlas [dobre] . Nema vyznam sa tu hadat,nie je to ani cielom,kazdy nech si vyberie co mu viac vyhovuje.Cloveka len troch prekvapuje ze najvecsimi odporcami retazi a zastancami kardanu su ti ,ehm... ti... modro vrtulkovi.Jak male decka,dotkni sa im kardanu alebo vrtulky a zit v stredoveku tak ta upalia na hranici.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (19.05.2013 12:37)


19.05.2013 14:09

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

pito1145
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

k moto: z niečoho čo nebolo pre každého spravili dostupnejšiu moto aj pre krátkonohých(ak ide o S/Rverziu)... sedieť mi sedela skôr 1190R, posed je fajn....... chápem súdruhov od oranžových že chcú predávať, tak tam treba dať to čo majú iný a ešte viac 8-) ...

zopár konštrukčných ,,šrámov" to má, ale veď to treba, napr. treba dať obal z ,,pribináčka" ako nádržku pre brzdovú kvapalinu, aby iní mohli zohnúť obal od sardiniek a spraviť na to ADV ochranu..a pod. veci..

Ale našťastie nechali tú hnusnú, mastnú, šúchajúcu i keď lacnú a jednoduchú reťaz, ako zaoberať sa jednou železnou tyčkou s čapom a ozubením ktoré navrhne lepší absolvent 1.stupňa na VŠ, ktorý z Časti a mechanizmi strojov mal také to A či B. Ešte že tam takých šikovných konštruktérov v KTM nemajú a sú lakomý sa zaoberať takým ,,trendom"..


19.05.2013 15:59

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Alexa> na vymenu koleciek potrebujes 2 vidlicove kluce
Retaz nemusi byt mastna, da sa mazat aj suchym sprejom. Potom netreba ani cistit.

Tak je ten kardan kumst alebo vec 1.triedy VS? :-)


19.05.2013 17:00

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

grey
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Jednoznacne R-kovu verziu koli kolesam, dokupit kryt motora, kufre, scotoiler a placku pod stojan. Pre mna idealny stroj. Som zalubeny. Urcite skocim niekam na testovacku.

A ten servisny interval - parada. Tazka je jak moja bandaska takze uplne neriesim. Este mozno menej cestne pneu.

KTM konecne vyrobila nieco, o com tuho rozmyslam.

[dobre] [dobre] [dobre]


19.05.2013 17:46

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

matus: mám doma moto s reťazou aj s kardanom.A neviem čo mám ospevovať. Vlastne neviem čo tu riešime :-O

pito1145: celá motorka má len dve kolesá v podstate ako bicykel, a motor s dvoma piestami čo chodia hore - dole, aj tlmiče sú vlastne len dve rúry s pružinami, V podstate všetko tí genialni absolveťi VŠ 1ročníka vedia "navrhnúť" , len na tom by som radšej nechal jazdiť teba :-D



19.05.2013 21:19

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

rmacko
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

... testík dobrý, videjko sa mi moc nepáči, podla mňa dosť nevhodne umiestnená kamerka, na moto som sa aj troška povozil len cca nejakých 10 km, motor ppči, posed mi viac sedí na mojej a vlastne aj celkový dizajn starej lc8 sa mi viac páči :-} ...

... a k tej reťázke - niečo málo som pojazdil na moto s kardanom, terazky mám štvrtú moto s reťazou, na dvoch scottoiler a absolútne neriešim, kedy sa mi čo po.ebe a užívam si to a po tomto vejkende som z tej moto úplne v pci :-D ...


19.05.2013 21:25

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

matus- na šikom ozubení a jednom kĺbe nevidím nič komplikované, takéto košntrukčné lahôdky sa robili už veľmi dávno..

alexa7- napísal som 1vého stupňa- teda titl. Bc, teda 6semestrov=3roky denného štúdia.
Hej máš pravdu nič komplikované, len tam ludia montujú ,,ku**tka" aby si to komplikovali.
Taká jednoduchá prevodovka je vecou bakalárskej práce 8-) , ono všetko už je vymyslené a výpočty na to sú, stačí len dosadiť a kalkulovať :-) .. Ja by som si na takej moto zajazdil, lebo by som vedel čo som spravil :-)


20.05.2013 7:45

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dreamer - "Ak niekto naozaj veri, ze kardan nemoze neocakavane klaknut, tak ma klapky na ociach."

pane keby som ta nepoznal a nevazil si ta tak by som povedal ze toto je taka kokocina jak fico v parlamente - takto to ale povedat nemozem.
Aj stav kardanu sa da skontrolovat. Samozrejme ten servisny ukon stoji radovo viac ako kontrola retaze. Ale ak je niekto žgrglavý si nechať poriadne vymeniť dva deci oleja keď si to nevie urobiť sám potom jasné že sa skôr či neskôr dostaneme ku "neocakavane" klaknutým kardanom.

goldwing, GTR, paneuropean, FJR, VFR1200, RT - o kolkych klaknutych kardanoch si pocul pri tychto motorkach? O ziadnom?

Bez debaty do terenu je lepsia retaz, netreba si hovorit preco.
Bez debaty je roztrhnuta retaz ovela mensi problem ako klaknuty kardan.
Problem tejto debaty je ze tych klaknutych kardanov by sme u nasich znamych ktorych realne pozname (nie historky JPP) nasli presne tolko kolko rozjebanych blokov motora od roztrhnutej retaze napriek tomu sa stale robi vacsie halo okolo kardanu. To ze kardan je na turisticku motorku lepsie riesenie je fakt podlozeny tym ze vsetky znacky do svojich turistov a tazkych motoriek davaju kardan. To ze ma nova KTM retaz vobec neni nic co by nejak znizovalo jej cestovatelsku hodnotu. Ide o to kolko % novych elektro-KTM bude dratych v terene. A mozno ide aj o straty prenosu sily na zadne koleso retaz vs. kardan. Ono tych tabulkovych 150 KTM-HP vyzera marketingovo ovela lepsie ako 125 BMW-HP. A ajhla realita je niekde inde - aj ked treba povedat ze pri tychto motorkach presne kokot zalezi na tom ktora lepsie sprintuje.

p.s. este som nepocul o BMW boxer-GS s 30tkm s rozjebatou spojkou napadrt a tiez preto nerozpravam kade chodim ze tie KTM si ludia radsej nekupujte.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (20.05.2013 7:52)


20.05.2013 7:46

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja teda neviem, ci je to take jednoduche, ked vieme kolko s tym napr bmw malo problemov.

A co sa tyka tej "jednoduchej" udrzby kardanu, tak mozno niekto z vrtulovych bude mat tu odvahu napisat sem predpisany pravidelny servis a vymeny dielcov v kardanoch...aj s cenami nahr. dielcov a casmi potrebnymi na vymenu.


20.05.2013 7:54

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptor> ja som uz o rozdrbanej spojke na GS1200 adv pocul a bolo to pri menej kilometroch (praskol simmering a natiekol do nej olej). Vymena znamenala rozpolenie motora. U inych moto polozis motorku na zem a spojku za hodinu vymenis (ako robili chalani na Sandrally).

Ale ako nechapem, co tym chces povedat. Spojka je spotrebak, da sa znicit za 100km aj za 100.000...dalezi len od stylu jazdy.


20.05.2013 8:08

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus BMW malo problemy samo zo sebou v iba obdobi kedy niekomu pekne zajebalo a zacali trepat o "dozivotnej naplni" hypoidneho sukolia - par kardanov zhorelo a odvtedy je kardan "zly". Nuz ale pri 1150 ani pri 1200 ktore neboli predavane s dozivotnou naplnou som nikdy nepocul zeby mal niekto problemy s hypoidnym sukolim.

A aj ked vysledok je rovnaky podla mna je zasadny rozdiel prasknuty simering ktory znefunkcni suchu spojku a rozjebany spojkovy kos na LC8 napadrt. Ale tiez si dovolim povedat ze oba technicke problemy su natolko percentualne marginalne ze nema zmysel sa tomu venovat. Ludia ktori nemaju problemy, totiz nepisu o tom ze ako dobre im ide motorka.

p.s. poznam chalana ktory na GS 1200 ktoru mal od nova dokazal relativne rychlo odpisat prevodovku. A viem aj o druhej klaknutej prevodovke na rovnakej moto. Az po tadialto to vyzera ake nekvalitne prevodovky dava BMW do svojich motoriek. Ale ked poviem ze ten prvy na tej motorke krosil a skakal ako nepomodleny a ten druhy ju dusil na okruhu tak zrazu to vyzera inak vsakze....


20.05.2013 8:24

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ja nikde nehovorim, ze kardan je zly. Ale odporujem tomu, kto tvrdi, ze je bezudrzbovy. Lebo ja mam z prvej ruky ako to s tou bezudrzbovostou je. (a tym nemyslim tu vymenu hrusky za taku, kde sa da menit olej bez rozobratia pol motorky)

A preto sa pytam, kto bude mat tu odvahu napisat sem skutocne naklady na pravidelnu udrzbu kardanu.


20.05.2013 8:34

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus skutocne naklady na pravidelnu udrzbu kardanu pri mojej motorke su zatial presne 0€. Skutocne naklady na udrzbu hypoidneho sukolia su presne 2 deci oleja + robota kazdych 10tkm. Ani o cent viac. Pricom olej v kardane aj v prevodovke menim castejsie ako je predpis. Motorka ma 76tkm. Nedavno som ale menil loziska a gufera v zadnom kolese - 150€ material + robota u francuza. Ale asi sa zhodneme ze loziska v zadnom kolese nemaju nic spolocne s kardanom. ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.05.2013 8:48)


20.05.2013 8:45

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Aj na presakovanie oleja (nič nezvyčajné) na suchú spojku BMW predsa existuje riešenie - oleju odolná spojková lamela .
Pochopiteľne , treba si priplatiť , ale asi lepšie , ako niekde zostať trčať .
Mňa sa to ale viacmenej netýka , ja sa pohybujem len po civilizácii . :-D


20.05.2013 9:01

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

nechapem preco sa tu hadate...
Niekomu vyhovuje kardan, niekomu retaz, inemu remen....

Mne vyhovuje retaz, tak mam rtaz, ked si budem kupovat coprika, tak chcel by som s rmenom, ale to ma este cas. Ked si kupim auto, tak s kardanom. ;-)


20.05.2013 9:03

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Menton
 Skútrista 

Ikona

Pito1145: ak ma podla teba moderny kardan jeden klb a sikme ozubenie, tak bud si ho este nevidel, alebo si na tu skusku z Casti strojov pricvalal na svini a odrazal sa demizonmi. Lebo inak by si ju nedostal. :-D

RadoR6: takze kardan ma len par cestovnych moto ? Pozri si zaverecnu tabulku v tomto teste a pochopis, ako si mimo. V tejto kategorii je prave retaz uz jednorozcom. >:-)

Matus: pre mna je cela pravidelna udrzba kardanu, ze mi vymenia kazdy druhy, ci treti (fakt si nepamatam) servis aj olej. Praca a cena oleja je par eur. Za cistiaci a mastiaci spray na retaz platim pri tych km urcite viac... 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (20.05.2013 9:08)


20.05.2013 9:11

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

matus: Skutočné náklady na údržbu kardanu? Žiadne, len skontrolovať či sa pod gumenné manžety nedostalo blato či bordel... (Zatiaľ sa mi nestalo takmer to nekontrolujem.) Kardan sa mi rozsypal jeden, predný kríž, dojazdil som 2000 km s ním až domov - bez problémov. Boli vibrácie, moto pri rozbehu a brdzení motorom cukala, ale v pohode som dojazdil. Kardan ak si dobre pamätám stál 12 -15 000 Sk, výmena jednoduchá. Moto mala 120 000 km.

V zadnom súkolesí je predpísaná výmena 2dcl hypoidného GL5 oleja každých 20 000km. Je to rovnaký olej ako do prevodovky aj rovnaký interval výmeny. Tým údržba končí. Výmenu spravíš za pol hodiny aj kdekoľvek na ceste otázka je len ako často chodíš na tripy 20 000km a viac vkuse.

Zadné ložiská mám pôvodné nemenil som, iba jedno veľké gufero ktoré som poškodil v teréne. Moto má 150 000 km...

Bezúdržbovosť kardanu považujem hlavne za to že sa o neho nestaráš na cestách. Aj v servise je minimálna...

A ešte jedna vec je dôležitá, Boxer (aj motor Guzzi či GW) je montovaný pozdĺžne čo je priam ideál na kardan. os kľukovky je rovnobežná s osou moto, výstup prevodovky je teda možné dať rovno na kardan a dozadu stačí jedno súkolesie na otočenie náhonu o 90 stupňov.

Všetky ostatné priečne montované motory sú ideál stavaná na reťaz ak majú kardan musia mať "lomenie" 2x, čo je aj dosť drahé, sú tam straty, a zaberá to aj miesto, hmotnosť...

Takže dôvodov na reťaz v KTM majú dosť... Hlavne ak sa snažia ušetriť kilá...

Awia


20.05.2013 9:18

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Menton , V tejto kategorii je prave retaz uz jednorozcom.

To je obyčajný módny trend , rovnako , ako neustále , nezmyselné a ničím neopodstatnené zvyšovanie objemov .
Takých módnych trendov už bolo v histórii motocyklizmu nekonečne , všetci sa tvária v zmysle : "A čo sme my horší ?"
Z času na čas výrobcovia zažijú rozum a vyrábajú praktické motorky a potom zase uletia a začnú skupinovo chŕliť a predbiehať sa (z môjho pohľadu) v nezmysloch .
To je asi ten kolobeh života , momentálne je éra mastodontov .


20.05.2013 9:28

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia dva krat lomeny kardan ma napriklad aj tvoja aj motorka ;-) :-)))
jeden krat lomeny kardan ma napriklad supertenere

takze to co je pre aku koncepciu motora idealne riesenie je asi hodne diskutabilne ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.05.2013 9:29)


20.05.2013 9:35

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Raptor: porozmýšľaj... písal som ja o lomení kardanu... Môj kardan má dva kĺby (to asi ty nazývaš lomením) ale prevod je súkolesím presmerovaný o 90stupňov len raz... (Ako som napísal cit: "a dozadu stačí jedno súkolesie na otočenie náhonu o 90 stupňov.")

Priečne montované moto musia mať 2x súkolesie...


20.05.2013 9:38

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

aha takto ... ano


20.05.2013 9:40

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Jany baci, awia myslel ze kvoli stratam je vyhodnejsi kardan na motor ktory ma os prevodovky ulozenu pozdlzne a teda treba len jeden uhlovy prevod na kolese. Ostatne moto co maju os vystupu z prevodovky priecne treba uhlove prevody dva.
Pocet kardanovych krizov je pri stratach menej podstatny ako pocet uhlovych prevodov.

..aaa tak awia ma predbehol.

Aj tak je tato kardanovo-retazova voja uplne zbytocna. Kazdy si vyberie co mu viac vyhovuje. Jedine pozitivum vidim v tom ze KTM nepodlahla mode a tym padom zostala moznost vybrat si mastodonta s retazou.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (20.05.2013 9:48)


20.05.2013 10:15

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

bacaono: Ano ano tak, presne to som mal na mysli... Ak by mal mať boxer prevod reťazou potreboval by aj tak to uhlové súkolesie... Keď už tá má byť tak rovno kardan si to pýta...

Ja som tiež rád že KTM ide svojou cestou a nekopíruje za každú cenu GS.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (20.05.2013 10:16)


20.05.2013 10:36

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

podla mna je nova 1190 velký krok od LC8 990 smerom ku R 1200 GS.. len tomu nechali retaz ;-)

p.s. este raz som si presiel vsetky tie elektrokokocinky na tej novej KTM a fakt ked to porovnam s mojou R 1200GSA 2006 tak ta moja mi vychadza ako elektricky az trapne jednoducha motorka

p.s.2 tu elektriku ale samozrejme BMW to pri LC-1200GS dobehlo [zle]

p.s.3 som zvedavy ci sa do 10 rokov dockame motorky s wi-finou ktora si bude aktualizacie software stahovat priamo a automaticky zo servera vyrobcu, pribudne tlacitko restart a USB port pre import novych skinov na palubny plnofarebny 3D display [zle]


20.05.2013 10:47

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Jasne ze sa dockame.
Bude to mat vsetky tie vyfikundacie co si popisal, a este navyse tam bude namontovana cierna skrinka, a ta bude online kontrolovat a komunikovat s dopravnym inspektoratom. Na dopravnych znackach budu umiestneme čipy a budu s moto za jazdy komunikovat, takze na styridsiatke pojdes pekne 40km/h a viac ti moto nedovoli pridat. Ak sa ti to aj nejakou cirou nahodou podari, tak ti bude automaticky a online z uctu stiahnuta pokuta. Ak porusis 3x nejake pravidlo cestnej premavky, tak ako najhorci trest, bude ti zruseny ucet na ksichtoknihe. >:-) :-D :-D :-D


20.05.2013 12:03

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

porovnavat udrzbu retaze s udrzbou uzavreteho kardanu moze asi len technicky analfabet :-)

ps. mal som 8 motoriek s retazou a co to som sa ich namastil, nacistil, nasponoval, namenil- bez hlavneho stojanu no ta to lahoda.


20.05.2013 14:16

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Mola
 Edvenčr 

Ikona

inak retaz sa da tiez zavriet vsak to uz mala aj Jawa a MZ


20.05.2013 14:47

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

Mola- dobrá poznámka, dedo sa čudoval že prečo ja na mojej moto nemám taký kryt a mažem retiazku, čo on spravil 2krát :D.....


Menton- prepáč že som sa nevyjadril až tak presne, za tie ,,šikmé zuby" ;-) ..na skúšku som prišiel MHD aj odišiel, len tú flašu som vypil potom sám >:-)
Ja stále nevidím na tom až také perpetum mobile na tom kardane, zložitejšia je iba výroba hypoidného ozubenia...
zopár lit. na večerné listovanie:
www.sjf.tuke.sk/kvtar/2/files/15_Stroje_na_Vyrobu_Ozube...
www.zeebulon.de/Bilder/BMW_Kardan_R1200GS.jpg
a strýko google toho nájde ešte kopec. [dobre]

Je pravda čo napísal Awia, pre motor montovaný pozdĺžne je kardan jednoduchšia záležitosť ako keby sme ho chceli s priečnehé ,,V" čka... samozrejme sú aj také motorky.


20.05.2013 15:10

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

brazel
 Kávičkár 

Ikona

... mal som 8 motoriek s retazou a co to som sa ich namastil, nacistil, nasponoval, namenil ...

Ozik , prečo , načo ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (20.05.2013 15:11)


20.05.2013 15:19

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

duggo
 Kávičkár 

Ikona

kolko ?


20.05.2013 21:33

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

PeterKeke
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Páčiť sa páči! Koncom mesiaca vyskúšame, uvidíme. Som zvedavý... ;-)


20.05.2013 22:50

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Hodnotenie: Dobré

Sákra rýchly dobrodruh [dobre] Chcelo by to na vlastnej koži vyskúšať nejakú ,,rýchlovicovú edvenčrovicu" :-) čo sa týka kardan vs. reťaz => chlapci o čom sa tu hádate? Ved predsa každý má svoju pravdu a rovnako ako jednoducho sa udržiava a mení reťaz tak rovnako jednoducho sa kontroluje a udržiava kardán... Každá má svoje + a - ... Už len samotný užívateľ si musí nájsť to, čo ho nesklame, v čom má ístotu ;-)


23.05.2013 11:02

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

majanko
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zo všetkých pseudo endúr je táto KTM a jej sestra R-ka najkrajšia pre mňa. A zrovna sa mi páči aj tá reťaz. KTM-ka z boku vyzerá trochu ako motorka-teda ako Varadero >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil majanko (23.05.2013 11:03)


22.06.2013 8:22

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

vcera som sa na tom vozil, moje postrehy: motor ma SS charakter, do 6 000 ot kludny, od 7 taha jak sprosty do nemlat >:-)

podvozok OK, brzdy OK. v porovnani s CT celkovo nic extra, podobne vozenie az na ten motor, ktory ma ostrejsi charakter, ale len vo vyssich otackach, nizke a stredne otacky ma CT lepsie

do zakrut to ide pekne, ale nie lepsie ako CT


15.07.2013 15:40

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

majanko
 Turista 

Ikona

...takže aby sme nevarili z vody. Rovnako som mal požičanú KTM 1190. Pár subjektývnych postrehov. Po počiatom nadšení, že sa objavilo konečne poriadne maxi enduro, že je pekná, prišlo pre mňa prekvapenie v tom, že až tak pekná ani nie je, naviac nie je ani tak veľká a mohutná ako sa tvári všade na promo záberoch. Pôsobí naopak ľahko v reále pri porovnaní s ostatnými pseudo endurami / Strom 1000, Varadero , BMW GS, Caponord, Stelvio, Crosstourer, Super Tenére, Tiger 1200, Versys 1000 /. Prekvapili ma nemilo vysoko stupačky jazda a ešte viacej spolujazdca, ako aj pomerne nepohodlný posez-vysoko kolená, čiast. predklonenie, nízke riadidlá. A v stupačkách sa mi teda vôbec nejazdilo dobre. Sedadlo sa prvých 20 min. zdalo pohodlné, potom nadšenie postupne ochabovalo u jazdca a ľadvinka chcela aby som ju niekde z toho lízatka vysadil a potom pre ňu prišiel. Ako to jazdí? Motor je brutálny a kultivovaný, jemné vibrácie mi začali trochu vadiť v rukách asi po 30 minútach, má obrovský záťah, prekoňované, obrovský krút. moment, totálne zbytočných 150 koní na cest. enduro. Spojka ide ľahúčko, kvalty krásne padajú. Vynikajúce brzdy-tak by mala brzdiť každá motorka ! Plus je pre mňa sekund. prevod reťazou. Podvozok-pruženie bolo plne nastaviteľné elektronické a ničím zvláštnym okrem strašného kodrcania po paneloch ma neprekvapilo nech som s ním robil čo som len chcel... Inak samá nechutná elektronika, vyslovene cestné rozmery kolies a pneu, fučí na tom, nulová ochrana od stehien dolu-v daždi to musí byť "radosť". Rozpačitý celkový dojem umocnila relat. malá , aj keď príjemne úzka nádrž a vyššia spotreba. Spoľahlivosť KTM strojov s motorom LC8 neviem posúdiť, ale myslím si, že servis. inerval 15 000km je nereálny, alebo reálny za cenu predčas. opotrebenia tak nabrúseného motora. Aká bude celková spoľahlivosť tohoto pre niekoho zaujmavého stroja...?... ani srnka netuší a tak čas ukáže. Jedno je isté, že za takmer 15 000 Eur v holote kupujete tak trochu šelmu mačkovitú /...ale tak trochu vo vreci/. Rozhodne to nie je pohodlné cestovné enduro pre dvoch na dlhé cesty, s množstvom batožiny a slušnou ochranou pred bahnom, muchami a dažďom cestou necestou. Možno pre jedného áno. KTM 1190 bolo pre mňa teda prekvapenie :'( , uvidíme, čo bude 1190 R-ko.


21.10.2013 22:07

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

dreamer
 Skútrista 

Ikona


Video: youtu.be/MGuNvDdi0MU


10.01.2014 20:48

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Gretas
 Kávičkár 

"v zálohe majú model R, ktorý v čase keď vychádza tento článok už jazdím v Alpách v okolí Mariazellu, takže sa môžete tešiť ešte na porovnávačku"

ja sa uz celkom dost dlho tesim na tu porovnavacku, uz skoro 8 mesiacov sa na nu tesim ;)


14.01.2014 8:44

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Gretas: Uff až teraz som si to všimol... Máš pravdu. Článok je hotový, len sme ho odložili na "zimu" dám von po Dakare.
Awia


14.01.2014 21:17

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Gretas
 Kávičkár 

ok, super, tesim sa :-)


22.01.2014 9:15

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Aj ja sa teším na ten článok 1190 ADV R :-) a Dakar už skončil, tak snáď to už čím skôr bude :-)


23.01.2014 14:21

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Nech sa páči: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?


23.01.2014 14:31

Re: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Varan
 Jogurťák 

Ikona

[dobre] hop na čítanie



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.