Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2926 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28560
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11551)

trápi ma otázka.... - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiutrápi ma otázka.... - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
13.05.2008 20:32

trápi ma otázka....

Mihal
 Turista 

Ikona

Dnes som dostal takuto otazku.Pokuste sa rozdeliť a vymenovať základne typy technických mechanizmov,ktore sa využivaju pri konštrikcii spaľovacieho motora? Ked si zoberiem napr.2-TAK tak Klukový mechanizmus,prevodovy mechanizmus, vackovy mechanizmus?alebo sa mylim? Pri 4-Takte +rozvodovy mechanizmus...


13.05.2008 21:02

Re: trápi ma otázka....

Crash
 Turista 

Ikona

Neviem síce čo sa presne považuje za technický mechanizmus, ale ja by som tam dal len kľukový a rozvodový. A rozvodový mechanizmus patrí aj k 2T motorm, iba je iný - kanálový, ovládaný piestom(väčšinou)
A prevodový by som zaradil až k prevodovke, a otázka sa týkala len čisto motora.


13.05.2008 22:23

Re: trápi ma otázka....

Mihal
 Turista 

Ikona

Crash dik može byť viem že sa použiva rozvod kanalový pri dvojtakte, ktorý sa ovláda piestom že prekriva kanaly a stláča trochu zmes v kľukovej skriny, ktorá následne prejde prepuštacím kanalom do valca...ale píšeš že vačšinou sa ovláda piestom.Ja som sa zatial z iným nestretol ako ovládaným piestom...Ty len teoretický alebo aj praktický si videl aj iné? Inak dik...


13.05.2008 23:11

Re: trápi ma otázka....

Crash
 Turista 

Ikona

Prepáč, asi som sa zle vyjadril, kanálový je taký, že je ovládaný piestom, máš pravdu. Ale myslel som to tak, že u 2T motorov, najmä veľkých kubatúr (lodné, rušňové) sa používa ešte kombinovaný rozvod, kde sanie je zabezpečené klasicky, cez otvory v stene valca, ale výfuk je ovládaný pomocou ventilu. :-)

PS: nedostal si tú otázku náhodou na skúške z motorov? :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Crash (13.05.2008 23:12)


13.05.2008 23:32

Re: trápi ma otázka....

Mihal
 Turista 

Ikona

ale nie robil som diplomovku ako pracovny zosit pre zakladnu skolu z tematickeho celku konstrukcia maleho motocyklu, zajtra mam obhajobu doteraz som si bol isty len dnes som zacal nejako pochybovat ci tam nieje nejaky hacik...Zajtra tu otazku dostanem na obhajobe... ale nedostanu ma uz nejake tie roky z motorkou a motorami vratane generalok motora mam za sebou...motor stale funguje takze musim len nieco o tom vediet... a este o tyzden mozem mat na statnici spalovacie motore,turbiny a take podobne....



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.