Anketa:
Nové oficiálne videá:
Význam sekundárnej škrtiacej klapky - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuVýznam sekundárnej škrtiacej klapky - Diskusné fórum - Len Tak
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokVýznam sekundárnej škrtiacej klapky
Na co sluzi vedlajsia skrtiaca klapka pri dnesnych motoroch so vstrekovanim? Myslim, ze Kawasaki to pouziva pri 636ke a Z1000 a inych. Vyznam 2. klapky pri karburatoroch mi je v podstate znamy (pouzivany ako priverovy sytic, ktory bol nutny,kedze pri studenom motore dochadzalo ku kondezacii paliva na stenach, atd.). To asi nebude pripad motorov so vstrekovanim kedze riadiaca jednotka ovplyvnuje zlozenie zmesi na zaklade snimacov vzduchu a teploty,atd... a tym padom je schopna zabezpecit potrebnu davku paliva aj pri studenom motore...a aj tak je vstrekovac umiestneni az pod tymi dvoma skrtiacimi klapkami... Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaChr (21.06.2010 23:00) |
Re: Význam sekundárnej škrtiacej klapky
-obidve klapky funguju rovnakym sposobom,rozdiel je len v tom,ze jedna je ovladana plynovym lankom a druha riadiacou jednotkou.Ide o to,ze ked das plny plyn,tak otvoris prvu klapku,dolezitejsie je ale,ci ti ten full gas odsuhlasi pocitac-ak nie tak druha klapka ostane privreta a v skutocnosti motor nedava plny vykon..Napr. moja moto je seriovo skrtena na prvych troch kvaltoch-t.j.maximalny potencial motora dostanem iba na 4. 5. a 6.prevod..(nebavime sa o max.vykone,ale o reakciach motora) |