Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3116 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

Vačková hriadeľ - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVačková hriadeľ - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
19.10.2011 14:53

Vačková hriadeľ

Polda
 Čoprák 

Ikona

Chcel by som sa len zo zaujímavosti opýtať, keď pri skladaný by niekto nevedel dať vačku ako ma a že by ju otočil napr. o 180° čo by sa stalo, a ako by zistil že ju ma zle, alebo ako ju ma presne smerovať.. Fakt ma to zaujíma pre info.. lebo keď si zoberiem niekoho čo doma rozobere a potom dá volakému mechanikovy zložiť ako zisti ako ju má otočiť??? :-)))


19.10.2011 15:07

Re: Vačková hriadeľ

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

presne 180 stupnov vacke vobec nevadi. Skladaj to tak, aby netlacila na ventily, ulahcis si zivot

360 stupnov na kluke = 180 na vacke
720 stupnov (2 otacky) na kluke = 360 na vacke


19.10.2011 15:23

Re: Vačková hriadeľ

Polda
 Čoprák 

Ikona

:D aha, heh, som sa sekol..:DD teda 90°.. či jesto jedno??? Ako myslis to skladaj tak aby netlačila na ventily???

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Polda (19.10.2011 15:25)


19.10.2011 15:48

Re: Vačková hriadeľ

mrmmrm
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nemyslím, že je to také jednoduché ako píše Janoval. :-O

Ale na ozubených kolesách sú vyrazené značky a v servisnom manuále sa dočítaš presne o ich polohe pri nasadzovaní či remeňa, alebo reťaze. Posun o jeden zub nemusí mať až taký strašný vplyv >:-) ale rozhodne to rozhodí chod motora. Presnosť sa jednoducho vypláca 8-) . Pri väčšom posune si už môžu ventily dávať :-* s piestami, čo má obvykle fatálne následky :-((((((


19.10.2011 15:51

Re: Vačková hriadeľ

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Polda myslel tým že pri HÚ -hornej úvrati majú byť vačky otočené k sebe alebo od seba.
Samozrejme na ozubených kolieskach máš rysky ktoré by mali byť zarovno z hlavou.


19.10.2011 17:36

Re: Vačková hriadeľ

Fiha, Marek, asi ti nerozumiem. Adamoto 125 chopper je DOHC? :-O


19.10.2011 19:06

Re: Vačková hriadeľ

Polda
 Čoprák 

Ikona

:D neee to som nemyslel a ozubenie mi je teraz jedno oto sa nejedná... a je to OHC... tusim... ale ze prosto ci ju otocim k sebe alebo od seba ci zalezi na tom.... ze napr. predne lozisko na pevno je ku mne alebo odomna.. a nasuvne potom dodam.. čiže mne sa nejedná o uzubenie to je jasne tam su rysky a tak.. Ale je to len info, pre zaujimavosť ako či ma na vplych chodu motora ci ju horizontálne otocím o 90° cisto len vackovku... :-)))


19.10.2011 21:54

Re: Vačková hriadeľ

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Polda:jasne ze ma. mozu sa stretnut ventily s piestom. Ked skladas 4 takt, tak aj ked si si uplne isty, tak aj tak treba vybrat sviecku a pomaly par krat rukou pretocit motor...
Mrmmrm: ohc je to presne take jednoduche ako pise janoval :-) inak by nikdy casovanie nesedelo, uz len z principu 4 taktneho motora.


20.10.2011 12:16

Re: Vačková hriadeľ

Polda
 Čoprák 

Ikona

:DDD


21.10.2011 10:26

Re: Vačková hriadeľ

mrmmrm
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Janoval: len aby sa potom nemiešal výfuk s kompresiou 8-)


21.10.2011 10:52

Re: Vačková hriadeľ

Veru, lebo potom mu to možno bude cúvať :-D

janoval to myslel dobre, veď keď nastavíš kľuku aj vačkový hriadeľ na značky, bude všetko v poriadku. Ak pritom kľuku otočíš o celú otáčku, teda 360° (a vačkovku necháš tak) - nič sa nedeje. Následne pri otočení vačky o 180°, tiež sa nič nedeje - teda minimálne u single OHC starého karburátorového jednovalca u Poldu... Veď ako vieš, či je kľuka pretočená o 360, 720 alebo hocikoľko celých otáčok voči vačke? Nijako ;-)

U moderných, hlavne viacvalcových motorov však už je to citlivejšie na vzájomné polohy, navyše všetky vačky a aj kľuka môžu mať kopec rôznych snímačov, tam už radšej "opatrne posunovať" ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (21.10.2011 10:53)


21.10.2011 14:04

Re: Vačková hriadeľ

Polda
 Čoprák 

Ikona

:D noo myslel som dvojvalce, aale len ma to zaujalo že keď niekto doma rozobere a niekto po nom ma opravovať ako bude vedieť ako ma pokračovat..:D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.