|
kilometre kilometre kilometre. chces si kupit motorku, alebo stav km na budikoch? ak to druhe, predam ti stare budiky z bandasky, mozes si povedat, kolko km na nich chces mat
ked sa zameriavas na konkretny model, tak si trocha postuduj, ake su servisne intervaly na komponenty a ked sa na motorku pojdes pozriet, pozri sa co je na motorke ako opotrebovane (nemusis rovno stiahnut ventildekel a merat napnutie rozvodovej retaze).
je to pomerne dost moderna masina japonskej proveniencie, motor musi bez nejakych vaznych problemov zniest snad aj 100t km, ak sa nekaslalo na olej, snad aj viac (uz u gsxr-750tky z 90. rokov sa tusim tvrdilo, ze motor da bez problemov 300 tisic ak sa nezanedbava udrzba).
skor ries, ci nenajdes znamky padu, ci masina pojde rovno, motor bude tahat plynulo atd.
kedze ratam, ze vsetky tie dovezene masiny su na kseft, tak by som sa vyhol kazdej u ktorej ti bude predajca tvrdit, ze "len treba vymenit sviecky, vymenit olej, vycistit karburatory (sakra neviem, ci to uz je vstrekovacka); to vam v servise spravia za 20cku". moja skusenost je, ze vzdy ked predajca predava vozidlo s takou akoze jednoducho vadou, ktoru ide akoze jednoducho odstranit, je tam nejaka zapeklita zavada, ktoru je odstranit drahe, alebo sa ju doposial nikomu nepodarilo zdiagnostikovat. proste bud bude masina bezproblemova, alebo ju nechci.
dalsia vec, ku ktorej by som sa vyjadril. pises, ze tvoj rozpocet je 3000E. neviem, ci ked das za motorku 3k, budes dalsi mesiac jest hlinu (bez urazky), ale radsej by som ratal s tym, ze do tej masiny po nakupe nejake peniaze polozis. pri aute ratam niekde s 10-20% nakupnej ceny (ale ja kupujem auta tak do 1500E), tu pri motorke by som kludne s takymi styroma stovkami preistotu ratal. budes ich mat?
ako absolutny must-have by som vymenil olej + filter a vzduchovy filter (ak je to typ, ktory sa meni, ak sa len perie, tak vyprat a naolejovat). to budes mat an blok niekde okolo 50-60E. o olejovom filtri na motorke este sem tam ludia vedia, ale ze ma nejaky vzduchovy filter to uz tak rozsirene nie je a aj ak ano, tak nie o tom, ze ho treba udrziavat. potom podla stavu sviecky. o tom, ze motor nejake sviecky ma a ze sa (v pomerne kratkych intervaloch) menia, uz snad nevie skoro nikto. vymeny veci vyssie je vhodne urobit hned po kupe, ak to so zivotnostou a spolahlivostou stroja myslis vazne, pretoze vymenne intervaly su relativne kratke (pri intenzivnom jazdeni kazdu sezonu, pripadne viac krat za sezonu) a ako ho chces dodrzat, ak nevies, kedy naposledy boli veci vymenene?
no a moze ta postihnut, ze bude treba vo velmi kratkom case vymenit pneu bud preto, ze nebude mat dezen, alebo preto, ze sice dezen mat bude, ale bude tvrda jak pecen alkoholika. pripadne dozije retazovy kit.
tot moja troska do mlyna
edit: jo a este postreh. ta tretia masina je na inzercii uz nejaky ten piatok, snad aj 2 mesiace, uz ju sem asi niekto postoval, ze som sa na ten inzerat dival.
Dôvod úpravy: dopnenie oznacene "edit"
Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (02.07.2015 9:35)
|