Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3231 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

jawa 250, ozivenie po 20 rokoch - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiujawa 250, ozivenie po 20 rokoch - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
13.09.2006 18:03

jawa 250, ozivenie po 20 rokoch

Caute,
chcel by som sa opytat, co vsetko by bolo treba urobit, po tak dlhej dobe, aby som sa nemusel strachovat, ze budem jazdit a zrazu tam nieco rachne.
Prave som si precital opravy a udrzby motocyklov jawa, a nasiel som tam, ze zhruba po kazdych 5000 km, by bolo dobre dekarbonizovat hlavu valca, valec a tak dalej. Na tachaci je cca 15000 km, a neviem co s nou povodny majitel robil (pripada mi tak, ze sa o nu celkom dobre staral).
Myslite, ze by to mohol byt dovod, preco motor vydava taky zvuk akoby nebol piest dobre namazany? Robi to od zaciatku ako sme ju prvy raz po tak dlhej dobe nakopli, nemohol prasknut piestny kruzok, alebo nieco take?
Dik moc.


13.09.2006 18:41

Re: jawa 250, ozivenie po 20 rokoch

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

no po 20 rokoch :-)))

kamo tam toho budes musiet vymenit dost....


13.09.2006 19:25

Re: jawa 250, ozivenie po 20 rokoch

Geofrey
 Kávičkár 

Ja by som na Tvojom mieste urobil tieto veci: dolu hlavu aj valec (bacha, zrejme budes potebovat nove tesnenia pod valec, hlavu, a mozno kolena vyfukov), skontrolovat piest na praskliny, pridrete plosky, kruzky na pripecenie (su zapecene, ak nie su volne pohyblive). Zapec. kr., dat opatrne dolu, vycistit ich aj drazky v pieste a znovu nasadit. Pridrete plosky zasmirglovat jemnuckym brusnym papierom (zrnitost cca 800, uvidis podla pocitu). Dalej ocistit dno piesta a povrch spalovacieho priestoru v hlave. Vymenit sviecku, pripadne aspon ocistit staru. Vsetko zlozit. Pozret zapalovanie, to je ale zjavne funkcne - skontrolovat hodnotu predzapalu, pripadne nastavit na cca 4,0 az 4,5 mm pred HU. Dalej rozobrat koncove tlmice vyfuku a dekarbonizovat (vypalit), ak je to nutne (podla znecistenia po rozobrati). No a naposledy mrknut na vzduchovy filter, ak je ok, tak este nastavit zmes a malo by to fachat v pohode. Ak to bude buchotat dalej, mozno je na rade klukovy hriadel - GO (to je na dlhsie) alebo sa nieco neurobilo spravne...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Geofrey (13.09.2006 19:28)


13.09.2006 19:42

Re: jawa 250, ozivenie po 20 rokoch

kubo
 Bahniak 

Ikona

A samozrejme nezabudni dobre mazat najvacsi pomer pri mineralnom oleji je 1:35. A to uz musi by neco lepsie ako m2t ;-)


13.09.2006 19:48

Re: jawa 250, ozivenie po 20 rokoch

kubo
 Bahniak 

Ikona

A este kua ma napadlo s tym buchotajucim motorom. V profile mas napisane ze je to rok vyroby ta tvoja jawa 1962. Sa mi zda ze je to prvy rok vyroby panelky. Vtedy sa zacalo s montazou 2lozisk na klukovke(neskor sa to ukazalo a opat sa pristupilo k 3loziskovemu ulozeniu) a to moze byt tiez zavada. Predchadzajuci majitel zle mazal motor alebo jazdil na zlu zmes a odislo mu lozisko. Inac keby ti praskol piestny kruzok uz by ti motor asi nefahcal. ale ja ten klepot najviac tipujem na vytahany primar. Mne motor tiez klepal som dal dolu dekel a zistil som ze z primar ma vacsie vole jak sekundar :-O


13.09.2006 20:12

Re: jawa 250, ozivenie po 20 rokoch

Geofrey
 Kávičkár 

Priklanam sa k nazoru Kuba, co sa tyka vytahaneho primarneho retazu. Prejavuje sa to relativne suvislym tlmenym hrkotom, alebo ako by som to popisal.. Dalsi sprievodny znak je rachotive radenie prevodovych stupnov (z coho prevodovka nema radost).



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.