Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3706 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

standardne vs zavodne sviecky - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiustandardne vs zavodne sviecky - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

04.03.2008 15:47

standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

zdravim chcem sa opytat aky je rozdiel medzi standardnymi svieckami a svieckami urcenymi na zavody napr. v zivotnosti spalovani alebo v starostlivosti?? diky


04.03.2008 15:54

Re: standardne vs zavodne sviecky

rixo
 Motarďák 

Ikona

no tak to by som aj ja rád vedel,počul som aj o nejakých denso iridium sviečkach vraj sa zmes lepšie spáli či čo? :-) pomôže to aj dvojtaktom?


04.03.2008 15:56

Re: standardne vs zavodne sviecky

jaro172
 Edvenčr 

Ikona

hej ja mam ngk iridiove potom su este aj platinove oni maju ovela mensi ten knot zapalovaci a hadzu vacsie iskri ako obycajne sviecky tym padom sa zmes lepsie zapali a mal by byt tym padom vacsi vykon motora...dufam ze som teras netrepol blbost ale take volaco som cital o tom :-}


04.03.2008 15:59

Re: standardne vs zavodne sviecky

no a tie v kostole sú štandardné, či závodné? :-O


04.03.2008 16:00

Re: standardne vs zavodne sviecky

SSuminko
 Turista 

voskove.


04.03.2008 16:01

Re: standardne vs zavodne sviecky

SSuminko
 Turista 

mam Bosh SUPER4 teda 4 iridovu a mozno ide o daco lepsie do otacok ziadny vykon som nepocitil sviecka vysla ma okolo 350sk.. jedina vyhoda je ze mi nezahadze ju..


04.03.2008 16:02

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

hej ale je rozdiel iridiove platinove a urcene pre zavodne ucely
ja mam vo svojej honde NGK BR9EG cize obycajna sviecka urcena na zavodne ucely taze neveim co robi iridiova alebo platinova alebo ve sviecka v dvojtaktoch ale ked som pozeral tabulky na motocykle tak tam boli aj iridiove sviecky na dvojtaktoch taze asi sa to da


04.03.2008 16:15

Re: standardne vs zavodne sviecky

jaro172
 Edvenčr 

Ikona

samozrejme ze sa to da da sa to objednat na uplne kazdy jeden typ motorky alebo auta to na strankach ngk si vyhaldas tabulku a tam zadas presny typ motorky a podla toho ti vypise ci nato vyrabaju iridiove platinove alebo obycajne ak vyrabaju tak aj presne cislo podla ktoreho si ju mozes objednat u kazdeho predajcu na Sk ktory to predava a ja mam v Korade iridiovu a stala 650sk rozdiel citi vo vykone ale spojka zase sa moc prehrieva takze je top citi len ked je studena spojka mozno u manual prevodoviek by to bolo ine


04.03.2008 17:33

Re: standardne vs zavodne sviecky

JuraRacing
 Jogurťák 

Ikona

tak napr. do starych motocyklov je urcite zbytocne davat zavodne alebo nejake drahe sviecky lebo to vykon alebo lepsi chod urcite nespravi ale do novsich masin uz to je o inom tie motorky su uz na to stavane takze ide o dlhsiu zivotnost lepsie spalovanie a vsetko s tym spojene ;-)


04.03.2008 17:36

Re: standardne vs zavodne sviecky

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Závodné sú rýchlejšie >:-)


04.03.2008 17:45

Re: standardne vs zavodne sviecky

petopp
 Kávičkár 

Ikona

ducklin kedy dame jazdu kukam ze si z kk. ja v tych svieckach velki rozdiel nevidim


04.03.2008 17:50

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso251SK
 Turista 

platina a iridium su hlavne vzacne kovy v com?

spravne... v katalyzatoroch

co by to malo robit na svieckach? nejaky naznak samocistenia, resp neusadzovania.

..............................................................

preco sa katalyzatory nedavaju na zweitakty?

lebo ani ta samocistiaca schopnost nezabrani karbonu sa na vrstvu VK nalepit.


04.03.2008 20:33

Re: standardne vs zavodne sviecky

pollini
 Kávičkár 

Ikona

rixo

toto som kúpil do svojej mašiny, ale nahodím to až v jari. Má to 4mm elektródu a iridium horí aj pri 2500stupňoch čo sa nedá povedať o obyčajných sviečkach.

img215.imageshack.us/img215/1866/pict0001kt2.jpg

img218.imageshack.us/img218/3690/pict0005ue5.jpg


04.03.2008 21:12

Re: standardne vs zavodne sviecky

cim kvalitnejsia sviecka,tym vyssia odolnost voci teplotam,tlakom,oxidom a pod.
cim ma vacsiu iskrivost,tym lepsie zapaluje zmes,a zmes je hlavna vec ktora vytvara pohon.cim lepsie sa zmes zapaly,tym lepsie sa spalia vseky prvky a tym vacsiu energiu ma a aj vacsi tlak vytvory na piest.
cim vacsie mate napatie na sviecke,tym lepsie sa spaluju chudobne zmesi co pomoze najma v krizovych situaciach motora.chudobna zmes je tazko zapalitelna(preto sa motor tazko startuje za studena) a cim je zmes chudobnejsia tym prudsie stupa potreba vacsieho napatia.cim je iskrisko viacej v strede spalovacieho priestoru tym viacej zmesi dokaze zapalit.(preto vylepsuju novy technologiu zapalovania dvoma a viac laserovymi lucmi ktore sa pretinaju v mieste nato urcenom na najlepsie spalovanie)ale zase ked je moc vysunuta tak sa prehrieva a znizuje sa tepelna vodivost ktorou sviecka odobera teplo cez svoje jadro.cize zaklad je dosiahnut co najvacie napatie a aby ho sviecka dokazala zuzitkovat.cize sviecka sa na vykone moc neukaze ale po odmerani na brzde ukaze lepsie parametre.hlavne efektnejsie spalovanie.
podla mna je sviecka lepsia investicia ako trebars sportovy filter(ale je dobre mat seriovy cisty).i ked to nebude najcitelnejsia uprava,ale je to nieco ako kvalitnejsi olej.a menit sviecku kazdych 10000km je zbytocne(pokial nezavodite) kedze dobre zvolena sviecka vydrzi nasobne viac.(dedko ma imprezu 1.8turbo a za 150000km este nemenil sviecky! a stale su dobre a pouzitelne


04.03.2008 21:37

Re: standardne vs zavodne sviecky

MZriderZA
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

eeeeej ha konecne niaka pekna diskusia plna mudrosti [dobre] :-} taaaaaaakze mam jeden dotaz chlapci :-))) poradte naku fajnovučku sviecku do mojej masinky HONDA XL 600 R


04.03.2008 21:48

Re: standardne vs zavodne sviecky

borto
 Kávičkár 

Ikona

Cau MZriderZA,
Na tvoju moto ide tento typ iridiovych sviecok DPR8EIX-9.
Hod si to do google a pozri ceny.
Ak by si ich chcel najlacnejsie tak by som ti ich mohol objednat z USA cez ebay, do 2 tyzdnov dojdu.
Ja som si tak objednal a za 4 iridiove sviecky NGK som dal 1200Sk. ;-)


04.03.2008 22:17

Re: standardne vs zavodne sviecky

oplatí sa experimentovať so sviečkami? však typ je jasne predpísaný výrobcom...


04.03.2008 22:22

Re: standardne vs zavodne sviecky

lubooos:tak ked ti vsetko slape a nemas potrebu ist vykonovo dalej tak nie.a pri tvojej moto je to na bezne pouzitie hranica.mozes to vylepsit ale to uz chce pri takom dobrom zaklade straaasne vela bubakov.samotne sviecky ti moc vela usmevu nevicaria.na moto z malym litrovym vykonom je to ine.ty by si potreboval vela veci pomenit a naladit aby si mal nejaky uzitok.


04.03.2008 22:25

Re: standardne vs zavodne sviecky

cero6
 Bahniak 

Ikona

neveeite mi poradit nejake dobre sviecky an cagivu elefant 350 1991 ak sa mi to opati kupovat?? :-P


04.03.2008 22:35

Re: standardne vs zavodne sviecky

felesiga
 Bahniak 

Ikona

cero podla stavu a ceny...
neviem ci to tu dakto uz pisal ale typujem ze zo zavodnou motorkou zrobi skorej dzurku do piesta


04.03.2008 22:44

Re: standardne vs zavodne sviecky

felesiga:to je jasne,preto si treba priplatit za oktany,aby sa tomu predislo.a vies kedy sa piesty najviac prepaluju?pri zlom spalovani chudobnej zmesi


04.03.2008 22:53

Re: standardne vs zavodne sviecky

cero6
 Bahniak 

Ikona

no stav momentalne enni bohvieco su nahovno gufera na vetiloch udajne a dos aplovania sa dostava vela oelja takez to vsetko zanasa ale chcem to vymenit v najblizsom case a aj sviecky nove kupit asi


04.03.2008 22:56

Re: standardne vs zavodne sviecky

cero:nedokazem rozlustit to za vetiloch...zopakujes?prosim :'(


04.03.2008 22:59

Re: standardne vs zavodne sviecky

cero6
 Bahniak 

Ikona

ze sa olej dostava do spalovania cez tie gufera


04.03.2008 23:00

Re: standardne vs zavodne sviecky

no to je problem.asi ma vela km,ze?


04.03.2008 23:02

Re: standardne vs zavodne sviecky

cero6
 Bahniak 

Ikona

no to neveim 25000 na tachmetri je anpisane ale dufam ze vymenit tei gufera bude stacit :-D


04.03.2008 23:06

Re: standardne vs zavodne sviecky

ale ved tie gufera musia vydrzat podstatne viac!zalezi akym stylom bola jazdena,ale aj tak je to skoro.to je aso vadou materialu.a je to na vsetkych ventiloch?


04.03.2008 23:08

Re: standardne vs zavodne sviecky

cero6
 Bahniak 

Ikona

no to aj neviem ja sa v tom velmi nevyznam ael zda sa mi ze jeden valec dymi viac bo je to dvojvalec a vymenil by som to uz davno ale nexcem rozoberat rozvod sam a nemam cas teraz a tamu tachomeru enverim to sa da lahko osrat tie kilometre


04.03.2008 23:47

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso251SK
 Turista 

oktanove cislo oznacuje odolnost voci detonacnemu spalovaniu pri vyssich kompresnych pomeroch.

prepalene piesty koli nizkemu oktanovemu cislu? o tom nic neviem. Pri nizsom ako predpisanom OC by ti motor pri zatazi viac klepal.

Prepalene piesty su zvycajne dosledkom vyssieho tepelneho namahania, napr svieckou s vysunutym iskriskom, chudobna zmes tomu moze pomoct, to bolo spomenute vcelku spravne


04.03.2008 23:52

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso251SK
 Turista 

gufera na ventily su otazkou cca 100SK/kus a je to spotrebny material. Menia sa vzdy vsetky naraz, nezistis ktore tecie a ktore nie. Vada materialu? O tom sa da velmi velmi dlho polemizovat


05.03.2008 0:10

Re: standardne vs zavodne sviecky

cero6
 Bahniak 

Ikona

moze to byt aj to ze je to dost otackovy motor an enduro??


05.03.2008 0:10

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso:a vies ze detonacie vznikaju:1. vysokou kompresi 2. malymi otackami 3.velkym vrtanim 4.nedokonalym chladenim 5.necentricky ulozenou svieckou 6. clenitym spal. priestorom 7. zanesenym spal. priestorom 8. dobre tesniace kruzky 7.zaneseny vzduch. filter(prilis bohata zmes) 8.suchy nasavany vzduch
-kazdy pretekarsky motor ktory detonuje vyzaduje zvysenie oktanoveho cisla.preto sa pre "motory na jeden zavod" pouziva metanol(cca 130oktanov),etanl a roznych pomerov z benzinom.
oktanovecislo znamena antidetonacna hodnota.preco sa do novych silnejsich motorov neleje 80 oktanov?
a automobilove preplnane motory su extremne namahane a nachylne na nedostatok benzinu.ked je motor extremne zatazeny tak ho chudobna zmes vacsinou odpise.preto s pouzivaju kovane piesty,keramicky povlak na dne pieta atd.


05.03.2008 0:14

Re: standardne vs zavodne sviecky

motor najviac ohrozuju otacky a nie kilometre.(je zrejme ze za viac km motor toho natoci vela).pri vysokych otackach su diely v motore viac zatazene ako inokedy. a motor odpise vacsinou aj nedostatocne mazanie,to su aj vysoke otacky.alebo olej zo zlou viskozitou


05.03.2008 0:15

Re: standardne vs zavodne sviecky

cero6
 Bahniak 

Ikona

5- 6000 priemrne je vela??


05.03.2008 0:19

Re: standardne vs zavodne sviecky

otacok?na moto nie.ale gufera su,ako napisal miso,spotrebny material.ked strati svoje vlastnosti je koniec.a to sa neda stanovit.ved mas r.v. 91?ja mam simsona r.v.87 a ma najazdene 9700km a z toho 8500 bol jazdeny nejakou slecnou a odisly mi gufera naradicke a kluke.je to guma a ta casom tvrdne a teda netesni.pochybujem ze ti to uz niekto menil


05.03.2008 0:25

Re: standardne vs zavodne sviecky

cero6
 Bahniak 

Ikona

aha no dufam ze to bude len tym bo ta motorka aj dlho stala pokazena


05.03.2008 0:33

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

borto pocuj to si nejak lacno kupil tie sviecky tu co mam ja v motorke som sa bol pytat tak 330 stoji a to je skoro obycajna sviecka iridiove bodu nejako lacno potom nie?? mas s tym nejake skusenosti?? neze sviecka bude sta 300sk a postovne a somariny ked je to z USA dalsich 300sk

petopp: preco ces davt zavod ked ja mam sporta a ty enduro?? ale sak dakedy stretko mozeme dat pokecat o motorkach pridem dakedy cez leto do skoly na moto chodim do pp do skoly


05.03.2008 0:36

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

poweredby : ide o to ako sa motorku zabehuje aj o to jak sa ta motorka pouziva na kamaratova moto jazdial 25 rokov bez toho aby menil gufera a aby sa rozoberal motor a mal na nom nejaky ten vybrus a upravovany vyfuk a tovila mu o 1000 otacok viac ako seriovka ale bola zabehnuta po pici taze 25 rokov a semering neodisiel a tesnil tak ako mal


05.03.2008 0:43

Re: standardne vs zavodne sviecky

ved som napisal ze sa to neda stanovit.niekomu vydrzia 1000km,niekom 250000km inemu 5rokov dalsiemu 20 rokov.neda sa povedat presne aku maju zivotnost.tu sa neda diskutovat.kamarad mal moto a po 10-tich rokoch mu odisli semeringy.vymenil ich za nove,vydrzali asi pol roka potom dal zase nove a uz vyse roka pohoda...


05.03.2008 0:46

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso251SK
 Turista 

ja na margo toho, ze piesty sa neprepaluju koli malemu oktanovemu cislu. Neber to hned ako utok na teba.

:-} otacky? porovnaj si stredne rychlosti piestov. Je to jednoducha matika, stacia ti dve veliciny (zdvih a otacky motora)

nizke otacky? myslis preklapanie piestu pri prenasi tlaku v HU? to nie je detonacia, to je klepanie

zabudol si este napr na vplyv predstihu zapalu

inac k tvojej otazke... Viem o vplyve bodu 1,3,4-ale skor ide o prehriatie ktore zahrnuje aj prvy bod7 a nejedna sa o klepanie ako take ale o samozapaly od rozohriateho telesa, detonacne horenie je horenie inicializovne kompresnym teplom, 5-6 su konstrukterske chyby (dost hrube)

bod cislo 8, resp oba body 8 mi prosim pribliz, rad sa dozviem nieco nove, tak isto ako o detonaciach pri spalovani bohatej zmesy (druhy bod 7)


nieco o detonacnom spalovani zas z mojej seminarnej prace

Na vznik detonačného horenia majú zásadný vplyv nasledujúce parametre – oktánové číslo paliva, kompresný pomer, tvar spalovacieho priestoru, zaťaženie motora, počet a umiestnenie zapaľovacích sviečok, priemer piesta, teplota motora a vzduchu. Pokiaľ dôjde k zapáleniu zmesi, začne horenie prebiehať rýchlosťou cca 30m.sek-1 a vplyvom horenia sa zvyšuje aj tlak, ktorý sa šíri podstatne rýchlejšie. Rýchlosť tlaku je rovnaká s rýchlosťou zvuku (avuk je tlaková vlna) a v podmienkach motora je to približne 1000m.sek-1. Týmto dochádza k nárastu tlaku rýchlejšie ako k samotnému horeniu a tak sa môže stať, že vplyvom kompresného tepla sa vznieti aj vzdialené palivo a dôjde k horeniu z viacerých miest. Pri samotnom vznietení dochádza k prudkému nárastu tlaku, čo negatívne ovplyvňuje životnosť niektorých súčastí a klesá výkon. Rýchlosť tlakovej vlny pri detonačnom horení je až 2500m.sek-1.Zmes zapalujeme od sviečky (eneria cca 40mJ) , od ktorej sa šíri tlaková vlna pred plamennou vlnou. Tento tlak nám môže stlačiť najvzdialenejšiu, doposiaľ nezapálenú zmes na kritický tlak, pri ktorom dôjde k samovznieteniu. Z tohto dôvodu majú motory s veľkým vŕtaním dve sviečky (napr. DR Big).

oktanove cislo:
Oktánové číslo je odolnosť paliva voči detonačnému horeniu. Palivom je zmes dvoch rôznych uhľovodíkov – izo-oktán má oktánové číslo 100, n-heptán má oktánové číslo 0, tzn. percentuálny podiel izo-oktánu v zmesi je zároveň oktánovým číslom danej zmesi

no nevravim ze viem vsetko, nikto nevie vsetko, ale zda sa mi ze nie vsetko co pises je pravda.


05.03.2008 1:03

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

chlapi hadate sa tu o somarinach sak piesty sa prepaluju ked je chudobna zmes a k tomu vysoky kompresny pomer cize vysoke vytazenie motora popripade slabe chladenie motora alebo vysoky predzapal detonacie vdaka nedokonalemu spalovaniu a skoro zapalenej zmesi zvysuju teplotu na prepalenie piesta pretoze musi piest prekonavat dvojaku pracu a to horny zdih a k tomu este aj skoro zapalenu zmes ktora tlaci piest nadol a ma slaby vplyv sviecka ja som sa este nestretol s prepalenym pistom je to malokedy vidiet ale hlavne u vodnikov kde je dobre chladeny valec u vzduchaca som este ani nepocul


05.03.2008 1:09

Re: standardne vs zavodne sviecky

no vacsina co si napisal blizko suvisi s tym mojim.sdim pri pocitaci a mam otvorene 4 knihy typu sportove upravy spal. motora,vstrekovanie a karburatory-spalovacie motory,elektronika v spal.motore,a nejaky autotuning s clankom subaru impreza 2.5 turbo.chlapec mal take problemy zo zmesou ze odpalil 2 sady piestov atd..a este mam jeden clanok kde jeden pan na sprinterskej lade vystriedal 6 sad piestov a vsetky odisli vlivom benzinu s niskym OC,kompresnym pomerom a bohatostou zmesi.
a k tomu suchemu vzduchu,do pretekarskych motorov je zapojeny sistem "aquamist" co je vstrekovanie rozprasenej vody do sania.suchy vzduch negativne zvysuje teplotu v motore.a rozprasena voda zvysuje tlaku vo valcoch a tym aj vykon a podporuje ochladzovanie:spal. priestoru,zvodov,turba atd.a ten zaneseny vzduch. filter plati u karburatorovych motorov kedze zo zanesenym filtrom vzrasta podtlak v sani a tym si motor taha viacej benzinu a vlivomvelmi bohatej zmesi sa prehrieva spal.priestor.
a k tym svieckam,tym je medzielektrodova vzdialenost vacsia a tym sa zhorsuje zapalnost zmesi vlivo nedostatku napatia ale ked sa k tej velkej medz. vzdial. zvysi napatia na urcitu hodnotu dookaze motor ucinne spalovat aj velmi chudobne zmesi a znizuju sa emisie motora.zapalnost paliva ma svoje hranice a hodnota bohatej zmesi mensia ako 0.7 a chudobnejsej ako 1.35 sa len velmi tazko zapaluju ak sa vobec zapalia.ide o sucinitel lambda od stechiometrickej zmesi :-@


05.03.2008 1:24

Re: standardne vs zavodne sviecky

a este som zabudol na predstih.vlastne sa ku vzniku detonacie da vytvorit trojuholnik zakladnych faktorov ku vzniku detonacii:kompresny pomer-predstih-palivo vsetky tieto tri veci sa na seba viazu a musia sa ladit sucasne(pri dosiahnuti maxima)


05.03.2008 1:45

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso251SK
 Turista 

joooj prepalovanie pri striekackach ze zas o niecom inom... Krasny tuning v podobe dlhsie otvorenej vstrekovacej trysky pri pouziti urciteho druhu preplnovania, benzinu je tolko, ze sa nestihne vplyvom kompresneho tepla odparit, pekne dopada na dno piestu, kde ho nezelane ochadzuje, piest dostava pekne zabrat a nastava defekt na zaklade opakovaneho tepelneho soku.

Bohata zmes nedosahuje teplotu horenia chudobnej zmesy, dusi sama seba, aspon co viem ja, tak odkial sa zobere teplota na prepalenie piestu, ked sama nedosahuje vyhrevnost aku by mala mat.

nebavime sa tu o mnozstve zmesy pri preplnovani, ale o nejakom pomere benzin/vzduch a prebytku vzduchu lambda.

k tomu trojuholniku si este nejak dopln zatazenie...

ak mozes oscanuj ten clanok o tej lade, rad sa dozviem nieco nove

pristrek vody je velmi osemetna zalezitost, nechladi sa turbo, ale stlaceny vzduch v medzichladici uz za turbom, je sice pekne za vodna para expanduje v porovnni zo zahriatym vzduchom 6nasobne viac, ale tam su velke kompromisy.... skoda ze to vsetko vztahujes na prekopane motory...


05.03.2008 9:58

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

poweredby : kus ta opravim velke teplo vzniky vplyvom chudobnej a nie bohatej zmesi bohatsia zmes ochladzuje motor
a k tej vode ku zmesi co som zatial ja pocul tak to davaju iba do vznetovych motorv neviem ked sa mylim tak ma opravte


05.03.2008 10:12

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso251SK
 Turista 

automobilove motory triedy WRC. Ale je dost podstatne, kde sa ta voda vstrekuje.


05.03.2008 10:16

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

ale dava sa to iba do preplnovanych motorov?? a kde to vstrekuje??


05.03.2008 10:29

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso251SK
 Turista 

teorii je viac a voda sa vstrekuje z roznych pricin na roznych miestach. Cez druhu svetovu vojnu sa pouzival pristrek vody v leteckych piestovych motoroch.

1. Voda sa pri zmene na vodnu paru rozpina 6nasobne viac ako sa rozpina zohriaty vzduch a tym by sa mali dosahovat vacsie merne tlaky. Pri premene skupenstva sa vyuziva teplo spalovacieho procesu a v niektorych pripaoch je to ziaduce a v niektorych nie.

2. Voda sa vstrekuje za turbo/kompresor pretoze pri preplnovani sa zahrieva stlaceny vzduch, voda ma velku tepelnu kapacitu, odobere teplo stlacenemu vzduchu v medzichladici(z cca 180-200 Celziov na 30), hustota vzduchu sa zvysi, do valcov ho dostanes viac, mozes dat viac paliva a uz to fici. Teply vzduch oplvyvnuje negativne procesy pri spalovani, resp ucinnost. a aj detonovanie ;-)

- prave koli tomuto na vela aut nepriamy viacbodovy vstrek (benzinu)


05.03.2008 14:25

Re: standardne vs zavodne sviecky

borto
 Kávičkár 

Ikona

ducklin: ano su take lacne. A je to aj s postovnym. Ja som si vsetky suciastky na motot kupoval z USA.
A aj komplet oblecenie mam z USA.
By si odpadol, keby som ti ukazal tie veci a cenu za ktore som ich kupil >:-)


05.03.2008 14:25

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

tak ale napr ked mas vodu v karbeci tak moto nejde aky je pomer medzi normalnou zmesou a tou vodou do zmesi?


05.03.2008 14:47

Re: standardne vs zavodne sviecky

ta voda nesmie byt v kvapalnom skupenstve ale v plynnom.a dava sa len pre zvlhcenie vzduchu pri vykonovych spickach.intercooler chladeny vodou,tych je viac druhov,byvaju take ktore pracuju z vodnym okruhom motora,potom take v ktorych sa voda zamrazi,a ostrekovane vodou pomocou trisiek.vstrekuje sa cez trisky aj nitro.ale aqvamist z chladenim IC-cka nema nic spolocne.ved v zime motor produkuje vyssi vykon ako v lete a to je cielom aquamist a aj zvlhcenie kedze v lete je vlhkost vzduchu nizka.a pisal som ze chladi turbo,nie v duchadlovej casti ale turbinovej,kedze teplota vyf. spalin sa znizi.a tepl. vyf. spalin dost ohrozuje turbo.a turbo samotne sa chladi vodnym okruhom motora kedze je v jeho okruhu zaradene.


05.03.2008 14:53

Re: standardne vs zavodne sviecky

robiker
 Kávičkár 

Ikona

Tak tomuto hovorím vysoko odborne-profesiálna diskusia v amatérskej rovine!
Nemá to chybu, konečne diskusia bez flameware, urážok a sprostých poznámok...
img206.imageshack.us/img206/6527/supermt3.gif


05.03.2008 14:59

Re: standardne vs zavodne sviecky

berobi:co znamena "v amaterskej rovine"?


05.03.2008 15:09

Re: standardne vs zavodne sviecky

robiker
 Kávičkár 

Ikona

Nemyslím nič v zlom. ;-)
Predsa nie ste ani konštruktéri, ani profesori technickej univerzity, ani špičkový opravári F1, ani oficiálny tuningový technici, ani vedecko-technický inžinieri ... 8-)


05.03.2008 15:10

Re: standardne vs zavodne sviecky

aha,jasne.ale je dobre nieco vediet,aj ked len okrajovo 8-) mozno raz aj my... [dobre]


05.03.2008 15:30

Re: standardne vs zavodne sviecky

clean0750
 Kávičkár 

Ikona

ked vy ste amateri, tak co som ja? :-~ ja nerozumiem ani polovici veci, co ste tu popisali, ale musim menit na masine sviecka aj ja, takze otazka:

mam investovat do iridiovych sviecok, resp. platinovych? pocitim nejak vyrazne narast vykonu?neuskodi to motoru? tie koniky co tam mam mi celkom postacuju, tak neviem ci sa mi oplati investovat na sviecku o cca 10eur viac. dakujem za odpoved


05.03.2008 17:14

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso251SK
 Turista 

na tom vedecko/technickom inzinerovy pracujem uz tretim rokom. Teraz zatial na bakalara. [dobre]

staci sa ist previezt aj po dazdi, motor hned ozije. Na pretekoch veteranov sme davali pred sanie namocene spongie, do ktorych bola privedena hadickou od benzinu a dvojcestnym ventilom z pollitrovej PET flase destilovana voda. Do motora inak tu vodu nedostanes ako v kvapalnom skupenstve, treba vsak pustit take mnozstvo aby sa teplom v motore, kompresnym teplom,... odparila. Sranda je ako to ta voda stihne, v spicke trva cely spalovaci prosec cosi pod 0.002 sekundy.

Videl som 1203 ktora mala nieco na sposob dvojkomorovych karburatorov, ale druha komora bola pre destilovanu vodu. Su s tym ale problemy, prevadzkove teploty, regulacia a v neposlednom rade korozia.

o vstrekovani vody do hnacej casti turba som , priznam sa, este nepocul. Skor pristrek benzinu aby neklesal plniaci tlak... ale v tomto zbehly niesom.


05.03.2008 17:20

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso251SK
 Turista 

narast vykonu nie, ale este sa ti zvysi bezudrzbovost CBcka. Iridiove sviecky sa davaju hlavne do aut ako je Porsche, kde je tak mizerny pristup, ze radsej zaplatis sadu sviecok, ktora vydrzi 150 tis, koli katalyckym procesom na povrchu elektrod, ako by si ich mal menit kazdy druhy rok a rozobrat pol motora.

iba otazka na tom CBcku si niekedy robil nieco ine ako tankoval a udrziaval retaz?


05.03.2008 17:28

Re: standardne vs zavodne sviecky

clean0750: mal som aj ja cb750 a viem na 100% že u Louisa predávajú akesi sady ,trysky a?... namontuješ a fičíš,ale osobne si myslím že tá moto je všetko iné/je super a krásna/, ale nie závodná ,mal si kupiť VFR [dobre]


05.03.2008 17:30

Re: standardne vs zavodne sviecky

clean0750
 Kávičkár 

Ikona

2 miso: nie, zatial nie.vlastne hej: menil olej :-D a teraz tie sviecky.
vraj tam nie je co menit. Zatial som sa len postupne snazil uviest cb do uplne povodneho stavu originalu, co sa podarilo a netrpezlivo cakam na leto :-D
ale je pravda, ze ja mam ten stroj len 3/4roka. takze ja som urobil na nom slabych 3000km.ale snad nebude nic ine potrebne. A preto som rozmyslal nad tymi svieckami. Ale prijde mi to trosku ako vyhodene peniaze.


05.03.2008 17:32

Re: standardne vs zavodne sviecky

clean0750
 Kávičkár 

Ikona

cazzo: VFR je sice pekna, ale malinka. sedelo sa mi nej dost nepohodlne. druha vec je, ze nie je to ten typ moto aky by som chcel.
a mne sa nechce zvysovat vykon. len som nevedel, ci to nie je lepsie pre motor.nech ho setrim co najviac.


05.03.2008 17:35

Re: standardne vs zavodne sviecky

tak ten motor prežije aj tvoje deti! je to naj motor od hondy!!!už ho robia skoro 40 rokov ,síce už ho myslím nerobia,je poddimenzovaný a nezničitelný [dobre] [dobre] [dobre]


05.03.2008 17:39

Re: standardne vs zavodne sviecky

clean0750
 Kávičkár 

Ikona

cazzo: takze je zbytocne davat tam nejake zazracne sviecky za 10eur/1ks, ked tam idu od vyroby 3Eur/1ks, pochopil som spravne?
mas recht, uz ho nerobia pre EU trh.v Japonsku fachci dalej. Predavaju tam nove modely cb 750. U nas zial nesplnaju euro 3 normu, tak sa mozem ist bodnut vdaka europoslancom :-(


05.03.2008 17:43

Re: standardne vs zavodne sviecky

a načo by ti bola ešte jedna? ved je to classic ten image sa nemení roky a na sviečky sa vyser ,raz za život vymeň rozvodovu reťaz /bavíme sa o motori/ a to je všetko + nast.podtlakov ,mam na to super mechanika ,ked chceš číslo pošli ss,


05.03.2008 18:14

Re: standardne vs zavodne sviecky

clean:ako sofer narast vykonu nepocitis ale moto bude lepsie spalovat,bude sa mu lahsie startovat a nebudes musiat casto menit sviecky(ak zvolis spravne).je to vec penazi.ked ich mas tak si mozes urobit dobre na srdci ze si motoru doprial lepsie spalovanie.ale ked kupis seriove nic nepokazis.keby si z toho chcel zmykat max. vykon bez nich by si asi len tazko zil.tusim brisk sa pri vysokych tlakoch a teplotach nacisto roztrusy a ulomky ti mozu poskodit cast motora ale pri serii a miernom tuningu sa nemoze nic stat


05.03.2008 19:46

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

normalne ste ma donutili rozmyslat o tej vode do motorky :D a co by sa stalo keby sme pred jazdou vzdy navlhcili filter??


05.03.2008 20:07

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin:je to docasne kym tu vsetku vodu motor nevitiahne a bolo by jej tolko na kopu ze by nesla a ak by sla tak zle.treba tlak vody(nejake cerpadielko) a malu trisku a nejaku regulaciu zo solenoidom


05.03.2008 20:09

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

co to je solenoid??


05.03.2008 20:11

Re: standardne vs zavodne sviecky

je to niekco ako rele ktore funguje ako uzaver.elektrickym impulsom ho zopne a zastavi prietok alebo naopak


05.03.2008 20:30

Re: standardne vs zavodne sviecky

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

klasika za fiter vzduchovy cez nejaku 20ku trysku pustit vodu nic viac netreba


09.03.2008 12:19

Re: standardne vs zavodne sviecky

wert600
 Bahniak 

Ikona

ta sviecka DPR8EIX-9 na hondu xl 600 pasuje aj na yamahu xt 600 alebo aka tam ide?? ta iridiova


09.03.2008 15:05

Re: standardne vs zavodne sviecky

easteldar
 Kávičkár 

Ikona

Som kupil sviecku original co pasuje do mojej moto predpisana vyrobcom cena tam bola 150sk jazdil som snu 2 dni a odisla som kupil brisk n17c jazdim snou uz 1 mesiac skoro kazdy den :-) a furt ide ako ma :-~


09.03.2008 20:28

Re: standardne vs zavodne sviecky

felesiga
 Bahniak 

Ikona

vsetci ste tu frajeri co viete...ale keby ste to necitali ale mali z hlavy tak klobuk dole


09.03.2008 20:31

Re: standardne vs zavodne sviecky

felesiga:ale ved nikde nieje napisane ze sa to nesmie citat ale vsetko pisat z hlavy.ved je jasne ze nie vsetko sa da drzat v hlave.
PS:nechcem robit spory ani hatky.vsetko v mieri ;-)


09.03.2008 20:36

Re: standardne vs zavodne sviecky

miso251SK
 Turista 

felesiga, mam z toho uz nejake zapisky v indexe



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.