Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3356 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

JAWA 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJAWA 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
07.06.2006 17:18

JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

Prosim o radu o tejto zazracnej JAWE.
Menil som piesty, piestne kruzky, spojkove lamely (lebo smykala spojka), bateriu a kondenzatory pri kladivkach.
Pekne,opatrne som ju zabehaval 500 km,aby potom pekne sla. Dosiel som po 500 km a potesil som sa. Hned som bol na nu zvedavy,ze so to dokaze tak som si ju hned zacal skusat. Vsetko bolo ako tak dobre,len asi po 40 km si povedala,ze jej stacilo jazdenia a teraz mi stoji v garazi,tak ze ju neviem ani nakopnut.
Motor neni zadrety,karburator som cistil,indukcne cievky su tiez dobre,kladivka su nove,ale zatial sa mi zda,ze mi hadze iskru len jedna sviecka :'( ,ale elektrika je v poriadku,lebo som ju kontroloval tiez.

Skuste mi,prosi,poradit,ze co moze byt chyba a co este mam skontrolovat,alebo rovno,co mam vymenit,aby som s nou konecne mohol znova jazdit,lebo takto sa mi to nepaci :-(


07.06.2006 17:29

Re: JAWA 350

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Trochu podoťahuj upevnenie karburátora a hlavy valcov - aby nechytala falošný luft. Sviečky máš dúfam nové, keď si už menil aj drahšie veci, a teda hádžu dosť silnú iskru. Základ je palivo vo valcoch a dobrá iskra na sviečke v správnom momente (dobre nastavené zapaľovanie), okrem toho nie je zlé ak máš dobrú poistku a inak ti nikde neskratuje.

Toť základ na to, aby si naštartoval a rozbhol sa ...


07.06.2006 17:39

Re: JAWA 350

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Takto na diaľku je ťažko poradiť. Záhadné poruchy nebývajú. Treba systematicky prekontrolovať všetko, teda palivo, karburátor, baterku, sviečky, ramienka prerušovačov, atď. Nakoniec môže byť aj také niečo, ako mal jeden môj kolega: nechytala a nechytala. Keď ju štartoval, videl som, že mu tečie benzín zo vzduchového filtra, tak ju prechlastával. Stačilo mi ju nakloniť na ľavú stranu (z pochopiteľného dôvodu), otvoriť naplno plyn aby sa odvetrala pri nakopávaní, a po štvrtom kopnutí som mu ju odovzdal už veselo dymiacu. Mal som triapolu niekoľko rokov, každá ma svoje fígle ako ju štartovať, inak za tepla, inak za studena. Na všetko musíš prísť sám. Veľa zdaru.


07.06.2006 19:28

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

No minuly rok fungovala krasne,len smykala spojka,tak som ju menil a chcel som kuknut,ze co este mu je a tie piesty nevyzerali najzdravsie,tak som ich preto menil.

felika ... z akych dovod na lavu stranu ????

ORTUT .. no ved prave,ze zaklad som uz cely prebehol a nie a nie nabehnut :-(
Hlavy su zatiahnute,sviecky z minuleho roka,ale nie nie tie za 50,- Sk
Karburator je v pohode ..... sa skoro neda vybrat,tak pevne je tam dany ..... su tam aj nove tesnenia (pravdaze). No chvilu mi jeden vale ciskru nehadzal,potom som rozbehal,aby hadzali obe iskru a od vtedy ani za boha nabehnut ....... zapalovanie by malo byt OK. Neviem,ci mi dava palivo do valcov,ale asi hej,lebo sviecka je trochu od oleja,ked ju vyberem po niekolkych kopnutiach. Baterku tam mam novucicku (gelovu 9Ah-ovu) a uz aj tu som musel nabijat,lebo tak som chuderku vystavil :-(((((( Poistka je dobra ...

Inac ked ju roztlacam,tak sa chce chytit,ale volaco jej v tom brani a nemam ani ponatia,ze co.


07.06.2006 19:39

Re: JAWA 350

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Neviem presne aký typ 350 máš, ja som mal kývačku a tá má asymetrický karburátor, to zn., že plaváková komora je vľavo od stredu. Keď motorku nakloníš vľavo, hladina paliva v difuzéri je tým pádom nižšie ako normál, a teda sa zmes ochudobní. Naklonenie motorky vľavo je bežný úkon pri štartovaní prechlastanej moto. Ak máš novší typ, kde je plaváková komora v strede, toto možno tak nefunguje, nemám to odskúšané, neviem sa k tomu na sto percent vyjadriť. Tam už pri prechlastaní asi len ten plný plyn, najprv bez kľúčika, atď.


08.06.2006 14:20

Re: JAWA 350

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Sú to záhadné poruchy. Podobne nám nechytala mašinka, len na roztlačenie a raz áno-raz nie.
Vadný bol odrušovací kondenzátor. Prišli sme na to tak, že sa prehodili fajky na sviečkach a prívody na kladivká a odrazu ten čo nešiel, ten šiel a naopak.
Kondík dokáže narobiť záhadné kúsky.
Prekontroluj, či máš dobré ukostrenie - reglér, baterka, zapalovanie, cievky, kondíky!
Aj zdanlivo dobrý spoj, nemusí byť dostatočný. Pozor hlavne na farbené miesta a závity.


08.06.2006 14:51

Re: JAWA 350

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

aký typ jawy je to?


08.06.2006 18:54

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

Je to typ 638.
Kondaky mam nove prave pre take vymysle,aby sa nic nekaslalo.
No dnes som jej vratil baterku po dobiti a uz konecne nabehla,takze jej najvacsim problemom bola asi ta bateria.
Ale teraz je s nou sranda ist,lebo striela jedna radost,cize este musim niekomu dat urobit zapalovanie,lebo to uz pravdepodobne nenastavim bez mierky na vysku piesta,takze este chvilu na nej nebudem jazdit.


08.06.2006 23:39

Re: JAWA 350

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Asi si to mal predsa len v baterke a myslím, že o zapalovaní sme ti už písali - jednoznačne poctivo naštelovať.

Ešte ma napadla jedna vec, ako som spomínal už to skratovanie. Pod pravým kaslíkom máš regler, relátko a usmerňovač. Ja som mal záhadnú poruchu - tiež nie a nie nakopnúť ani roztlačiť. Menil som jeden diel elektriky za druhým. Po výmene každého to išlo, keď som vyrazil z garáže nedobíjalo (svietila kontrolka). Nakoniec som zistil, že bez kaslíka v pohode a s kaslíkom problém. Izolácie vyzerajú v poriadku ale asi nie sú, niekde chytá kostru. Do kaslíka išli staré gate z pyžama a jazdí ako nová. Toť pre všetkých jedna zo záhadných porúch.

Ďalšia záhadná porucha . Nejde do obrátok. Paráda, hladáš po elektrike 3 hodiny, šteluješ zapalovanie, meníš kondenzátory, ideš meniť indučky a na koniec keď ideš dať dole nádrž tak je prerušovač blinkrov so špongiou opretý o sacie hrdlo na telese filtra pod sedadlom.

Zdravím JAWÁKOV

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ORTUT (08.06.2006 23:40)


09.06.2006 17:42

Re: JAWA 350

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Presne toto isté s prerušoavačom som raz zažil aj ja!


10.06.2006 14:23

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

No tak ak prerusovacom myslite prerusovac na smerovky,tak ten mi urcite neupchava nic,lebo ho mam asi 20cm od vzduchoveho filtra :-D
ORTUT Co za kaslik myslis ??? ...... volajak som nepochopil ...


10.06.2006 14:59

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

Aka sranda :-)
Pred chvilou som do nej kukal,ze co a ako a ako tam zizam,tak som si vsimol,ze jeden kondak ku kladivku mam spojeny sekundovym lepidlom >:-)
Skusim to riadne naspajkovat a uvidim,co to urobi,ale podla mojich vedomosti to istym sposobom moze byt chyba a istym zasa nie ..... no ved uvidim,ked to zaspajkujem.


10.06.2006 22:24

Re: JAWA 350

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Kaslik je možno stará terminológia - skrinka na náradie a baterku u starších perákov. Ale tento termín sa používa pre tie kryty na typoch 634, 638,638 čo máš pod sedadlom a v jednom máš náradie a lekárničku (vľavo), druhý (vpravo) kryje regler.

Ale to je už asi zbytočné popisovať, lebo tá záležitosť o kondenzátore o ktorej si napísal asi už vyriešila tvoj problém. Keď to zaspájkuješ tak skús aj prehodiť kondiky - ak je ten druhý 100% dobrý, tak ti bude dobre makať ptáve tento druhý valec a ak ten valec čo makal dobre nebude fachať, tak je nalepšie ten zlý kondík vymeniť. Inak tie terajšie kondenzátory majú vraj dosť krátku životnosť (staré socialistické vydržali roky)


11.06.2006 12:27

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

Tak s tymi starymi suhlasim,ze vydrzia cely zivot ........ dobre stare Ruske vecicky sa nikdy nepokazia 8-) >:-)


11.06.2006 20:04

Re: JAWA 350

Dano
 Kávičkár 

tie stare kondiky su na nezaplatenie... Kupil som si novy, lebo mi jeden novy odisiel (aspon som si myslel). Jeden tam mam stary (este asi original - hlinik czechoslovakia :-) ). Ten funguje bez chyby. A ten novy, ktory som si kupil, mi funguje velmi slabo (slabo odrusuje). Teraz mam dva nove (cierny umely vrsok), ktore slabo odrusuju... Zistil som to roznym prehadzovanim kondikov z kladivka na kladivko... Tie nove su akesi slabsie (dotycne kladivko viac iskri ako ked nan zapojim ten stary kondenzator...)


13.06.2006 21:27

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

No pani.
A teraz sa trochu drzte ..... som sa s tym znova hral ako male dieta a ani za svet nejde,ale aspon mi poradili jednu chybu ......... symering :-((((((


18.06.2006 20:03

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

Znovu pisem a prosim o pomoc ...... nenasiel by sa tu nejaky sikovny clovek,ktory ma aspon tusenie,ze aky symering by som mal kupit.

ma byt na klukovke z lavej strany,kde su spojkove lamely

VELMI pekne dakujem za pomoc.


18.06.2006 20:19

Re: JAWA 350

vypusti molu z penazenky a daj to konecne do servisu kutil Tim :-~


18.06.2006 21:36

Re: JAWA 350

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Ak si myslíš,že na chybe je ten semering, tak jeho rozmer je 25x62x8


19.06.2006 14:20

Re: JAWA 350

Jack
 Kustomizér 

Ikona

ZoltanF, to ale aby si si nepredstavoval s tým guferom na ľavej strane ako školský výlet!
Ak si to ešte nerobil, tak si niekoho nájdi:
- vypustiť olej
- sťahovák na ozub. kol. na kľukovke
- dole spojka
- segerka na gufere
- nasadenie gufera
všetko veľmi zábavné veci.


19.06.2006 17:17

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

Jack ani nehovor ......... viem aj ja,ze co treba urobit ....... teoriu ovladam :-D :-P


20.06.2006 8:27

Re: JAWA 350

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Tak prečo chceš poradiť?! :-((((((


20.06.2006 18:59

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

Jack ja som potreboval poradit,ze aky symering kupit a nie ako to treba robit !!!
Teoria mi je na k*kot ak nemam stahovak a symering na vymenu. :-((((((


21.06.2006 9:28

Re: JAWA 350

Preco to nedas do servisu? :-}


21.06.2006 16:47

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

tomxx po prve - do akeho servisu ?
po druhe - zbytocne vela penazi za to vypataju,nemyslis ???

Inac ..... nepoznas Peta Vageneka z HC ?


22.06.2006 9:40

Re: JAWA 350

ZoltanF: spekulujes tu s tou Jawkou ako Mara Beckova s chamajdou, a stale to mas pokazene. Tak prestan robit zo seba majstra a daj to ludom co tomu rozumeju...

...nepoznam


22.06.2006 10:39

Re: JAWA 350

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Zoltán, jednomu nechápem, prečo chceš meniť gufero akurát na strane kde je spojkový kôš?
Vzhľadom na výskyt mazoidnej tekutiny (prev. oleja) ja malý predpoklad poruchy gufera.
Prípadná porucha by sa prejavila výraznou dymovosťou, úbytkom oleja, zanášaním sviečok a pod...
Keď sme už pri tom všetkom výfuke si pozrel? Pozri tie a hlavne kolená a výfukové kanály. Som videl u viacerých jáw otvor asi namalíček v kolenách a chalan neštastný prečo mu to neťahá.


11.07.2006 12:24

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

No uz je rozobrata na cucky a postupne ju budem uz konecne skladat .... :-~

A este by som chcel otazocku : Aky prevodovkovy olej tam mam dat ?? Chcel by som Valvoline,len neviem,ze s akym oznacenim. Alebo SAE W80-90 GL-4 , alebo SAE W75-?? GL-5.

Prosim poradte.


11.07.2006 14:07

Re: JAWA 350

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

SAE W80-90 GL-4
ale kludne staci PP90


11.07.2006 14:17

Re: JAWA 350

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ZoltanF vo vsetkom suhlasim s tomomxxx zase take drahe by to nebolo (alebo to daj spravit niekomu kto to vie) a aspom by ti to jazdilo ja sa tiez nasnazim hrat na klavir
A to jak pises ze teoreticky to vies asi nie ked ani nevies najst cislo gufera a na jeho demontaz potrebujes stahovak ;-)


11.07.2006 14:52

Re: JAWA 350

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Temny, keby si mal Jawu tak by si vedel, ze ked chces menit gufero na klukovke z lavej strany tak potrebujes stahovak na stiahnutie maleho ret. kolieska primarneho prevodu...


11.07.2006 15:33

Re: JAWA 350

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Maco mas samozrejme pravdu uz som si predstavoval hole guferko s demontovanym kuzelovym spojom primarneho prevodu aspom o dovod viac preco to zverit niekomu kto to vie a ma naradie


11.07.2006 17:17

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

panabeka !
sa tu hadate niekedy ako male deti :-/
to cislo gufera som nevedel,lebo som ho chcel najprv kupit a az potom,ked budem mat nove v ruke,tak ho hned vymenit a jazdit dalej.
A bez toho stahovaku sa to inteligentne neda urobit .............. nemam chut poskodit klukovku
maco PP90 je ak dobre viem od Madit-u ...... a to dakujem,ale nie ..... ked uz ju robim,tak ju nechcem pokazit nejakym super-extra najlacnejsim olejom.
Tych par korun ma nezabije a aspon vydrzi dlhsie a vacsie namahanie.
temny odbornikom to nechcem dat z dvoch dovodov : 1. co kamosovi opravovali "odbornici" auto,tak mu ho spravili tak,ze bolo este horsie ako bolo,takze ... a po 2. lebo ked sa to nahodou posere niekde po ceste,tak aspon budem mat potuch,ze co tomu je a mozno aj po ceste v najhorsom opravit.


12.07.2006 8:55

Re: JAWA 350

zoli-baratom: kolko rokov alebo desatroci Jawky fungovali na M2T a na PP90?!!? Tak nepis bludy ze "nechcem ju pokazit lacnym olejom" :-}


12.07.2006 19:03

Re: JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

No sak hej .... a ako teraz vyzeraju tie,ktore mali len tie oleje ???
hmmm ... ???
a ked ju nimi ani neznicim,tak ked tam dam kvalitnejsi olej,tak bude mat lepsie mazanie a tym by mala aj trochu lepsie ist,nie ???
diky tomxx



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.