Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28560
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11551)

Prestavba motora MZ 251 na 301 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPrestavba motora MZ 251 na 301 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Motor.

20.12.2008 19:43

Prestavba motora MZ 251 na 301

DOHC555
 Edvenčr 

Ikona

V priebehu zimy idem davat valec na vybrus. Preto by som potreboval Vase nazory a pripadne skusenosti s touto prestavbou. Co by vlastne vsetko trebalo na to. Valec som este nedal dole, takze som nezmeral priemer vlozky, ci by ju bolo mozne vrtat na Ø76 a ci by trebalo aj druhu hlavu alebo nie.
Ake su Vase nazory oplatilo by sa to upravit na 301, ci radsej vybrus na 251.
Vykon by sa tam zdvihol papierovo o 1,6Kw a aj krutak by bol o nieco vyssi. Bol by to citelny rozdiel oproti 251? A spotreba?
Bol by som rad aj za skusenosti niekoho kto jazdil na takej to uprave, pripadne na original 301.


20.12.2008 19:58

Re: Prestavba motora MZ 251 na 301

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

DOHC555Tak vykon ti to urcite zvisi. a celkom pekne,ked este das aj vacsi karbes.Spotreba by sa zvisila cca si myslim od 0,5-1l. ;-) Daj to na 76 a spotrebou si nerob hlavu teraz je benzin lacni :-D


20.12.2008 20:23

Re: Prestavba motora MZ 251 na 301

marek750
 Kávičkár 

Ikona

No najprv si zisti či 301 má rovnakú kľukovku ako 251 .18 ročná motorka má minimálne 80 000km tak pozri aj kľuku v akom je stave aby to zvýšenie objemu prežila.


21.12.2008 14:08

Re: Prestavba motora MZ 251 na 301

DOHC555
 Edvenčr 

Ikona

Karburator iny davat nebudem. Zostane povodny. Nechcem z toho tahat vykon iba idem dat na vybrus a preto sa rozhodujem, ci tam dat dalsi vybrus alebo zvacsit na 300ccm.
marek750 Klukovy hriadel maju rovnaky, takze v tom by problem nebol a somozrejme pozriem v akom je stave kluka, ked zhodim valec.


21.12.2008 14:23

Re: Prestavba motora MZ 251 na 301

miso251SK
 Turista 

rozdiel je iba vo vrtani a otryskovani karburatora. Ked vyvrtavas na 300ccm, ostava ti tak malo vlozky, ze je mozne urobit len jeden vybrus.

Jazdil som Kanuni 301 (licencna MZ) a rozdiel bol, ale minimalny.


21.12.2008 19:49

Re: Prestavba motora MZ 251 na 301

karol1
 Bahniak 

Ikona

rozdiel je citeľný.
v časoch minulých som prevrtával zo 5až8 motorov na 300 a hlavne - citeľný nárast výkonu v nízkyh obrátkach , plynulejší chod v celom rozsahu obrátok.

Potrbuješ prevŕtať valec a vzhľadom na to , že na valci "zmizne " plece , ktoré polohuje valec voči hlave , tak ešte pred prevŕtaním musíš zapolohovať hlavu voči valcu - ja som to riešil navŕtaním dvoch dierok do ktorých som potom osadil vodiace kolíky priemer 5mm.
piest síce vybieha potom cca 2mm nad valec , ale to neva , treba patrične , aj s ohľadom na kompresný pomer, upraviť spaľovací priestor v hlave.
Tryskovanie vyhovuje aj pôvodné a spotreba ide väčšinou dole aj o pol litra.


23.12.2008 16:05

Re: Prestavba motora MZ 251 na 301

DOHC555
 Edvenčr 

Ikona

Uz som sa rozhodol iba pre obycajny vybrus na 251.
Tak ako pisal karol1, by s tym bolo viac roboty a aj financne by to viac vyslo.
Dakujem Vam za vase nazory.


27.12.2008 11:49

Re: Prestavba motora MZ 251 na 301

Nazdar!
podla mna tam daj mensiu prednu rozetu, vykon bude trosku vacci a maximalka sa trosku znizi
myslim ze tam mas 21ku..tak daj tam o jednu mensiu 20ku


27.12.2008 11:52

Re: Prestavba motora MZ 251 na 301

miso251SK
 Turista 

tak tak, 20 zubovy pastorok dopredu, 5.ty kvalt je pouzitelnejsi a na MZ sa na maximalku nejazdi. Ked som na MZ turistikoval, tak to bolo uplne idealne riesenie


27.12.2008 15:57

Re: Prestavba motora MZ 251 na 301

DOHC555
 Edvenčr 

Ikona

Nad tym 20 zubovym kolieskom porozmyslam ale najskor vyskusam turistiku s povodnym, zeby som potom mal z cim porovnat. Nechcem robit radikalne zmeny na prestavbu a dokupovat ine diely pre zvysenie vykonu. Zatial v povodnom stave my maximalne staci vykon. Islo my len o to, ze davam vybrus a za rovnaku cenu, aky by bolo lepsie vrtat priemer. Ale na tu 300 by s tym bolo vela roboty.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.