Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2171 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28532
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16993)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11539)

motor-rocnikova praca - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiumotor-rocnikova praca - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

23.11.2009 16:05

motor-rocnikova praca

small
 Jogurťák 

Ikona

Dobry den. Caka ma rocnikova praca na temu 2 a 4 - taktne spalovacie motory... keby ste vedeli nejaku dobru stranku kde sa vela dozviem tak by som vam bol velmi vdacny keby ste mi tu skopirovali link...dakujem... :-D


23.11.2009 16:13

Re: motor-rocnikova praca

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ak chceš, ja ti ju rovno napíšem, vytlačím a donesiem do Lipan.

Ale ak by si si ju predsa len chcel napísať sám, najviac sa asi dozvieš na stránke www.google.sk


23.11.2009 16:17

Re: motor-rocnikova praca

Takúto prácu ideš písať a ešte nemáš motorku? No nehanbíš sa? >:-)
A tie linky by si mal poradiť ty mne, dedkovi, kua >:-) >:-) >:-)


23.11.2009 16:36

Re: motor-rocnikova praca

Saints
 Čoprák 

Ikona

Poradim ti vydavatelstvo: www.kopp.cz/www/cz/
Knizky predavaju aj na SVK.
Nevihoda tlacenych kniziek: musis to poopisovat :-P, takze CTRL C a CTRL V nefunguje

Maju tam vela kniziek o autach motorkach - servis


23.11.2009 16:45

Re: motor-rocnikova praca

small
 Jogurťák 

Ikona

Pilgrim predpokladam ze si to myslel iba zo srandy...ale ja by som predsa len nejake tie linky....


23.11.2009 18:38

Re: motor-rocnikova praca

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

skus boyesen.com - tam sa dozvies vela o dvojtaktoch-po anglicky


23.11.2009 19:10

Re: motor-rocnikova praca

93842
 Turista 

Ikona

kua a mne niekto napíše bakalársku prácu Mapovanie inváznych druhov rastlín :-D


23.11.2009 19:16

Re: motor-rocnikova praca

Morph
 Kávičkár 

Ikona

a mne diplomovu pracu na temu Termografia? :-D


23.11.2009 19:19

Re: motor-rocnikova praca

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

A mne napise niekto bakalarsku pracu na temu Bezpecnost pasazierov v motorovych vozidlach............hmmmmmmmmmmmmm??????


23.11.2009 19:25

Re: motor-rocnikova praca

DOHC555
 Edvenčr 

Ikona

V tom ti poradim, robim bakalarku na temu benzinove motory >:-) Zalezi ako to chces spravit. Ked len odflaknut cim skor, odkopirovat z netu, tak v tom ti nepomozem. Jedine, ze pouzit here spominany google. Ale ak chces odviest dobru pracu, tak v tom pripade skoc do kniznice a vypozicaj si vsetku moznu literaturu o motoroch a studuj. Upises sa sice k smrti ale ver tomu, ze ziskach podstatne mnozstvo novych informacii s ktorymi si sa stretaval denno denne a nemal si o tom ani sajnu. Mam doma vypozicane knizky s dokopy cca 2000 stranami a v konecnom dosledku nebudem lutovat, ze som musel prepisat slovo za slovom z knihy ;-)


23.11.2009 20:19

Re: motor-rocnikova praca

DOHC555 [dobre] , písal som diplomovku, mal som použitej literatúry skoro na 4. strany a školitel ma ešte skúšal či som na nič nezabudol.....,
small najviac sa dozvieš v knižnici, internet som ja používal len ako doplnok ;-)


24.11.2009 6:55

Re: motor-rocnikova praca

250cross
 Bahniak 

Ikona

Moto poradňa: MOTOR - úpravy, opravy, princíp... aj tu je daco


24.11.2009 7:45

Re: motor-rocnikova praca

Madagaskar
 Jogurťák 

Ikona

ze sa nehanbis lenivec!


24.11.2009 10:42

Re: motor-rocnikova praca

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Link ti nedám ale radu medzi 2 a 4-taktnými motormi revolúciu v nejakom novom zistení nespravíš nehovorím, že ich vynechat, ale skús sa zamerat na jednotaktný motor /spalovací priestor má nad aj pod piestom/ detajly ti nepoviem, dalej známy vankel s rotačným piestom a nepomerne vačším výkonom ku klasike a trojtakt využívajúci nespálene palivo vo výfukových plynoch o ktorom nájdeš aj tu na MR to by mohlo mat úspech ;-)


24.11.2009 10:48

Re: motor-rocnikova praca

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Aha tema 2a 4 taktné morory tak nič.


24.11.2009 11:16

Re: motor-rocnikova praca

samcho
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

heh ja som robil nieco podobne na maturu som musel robit aj rez motoroma podobne chobotiny...


24.11.2009 12:17

Re: motor-rocnikova praca

Juro123
 Geriatrik 

[undefined ]tuto to vsetko mas sk.wikipedia.org/wiki/Piestový_spaľovací_motor
sk.wikipedia.org/wiki/Spaľovací_motor

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Juro123 (24.11.2009 12:18)


24.11.2009 12:29

Re: motor-rocnikova praca

mcdalko :-D - ak hekersky prispeješ, zvládneme funkčný digitálny model toho jednotaktného >:-)
Ja to mám vypracované (projekt) už od strednej školy (kamoš riešil napr. perpeetum mobile >:-) ).
Ale môj model by bol funkčný, funguje to na princípe parného stroja, kde para tiež maká z oboch strán. Rozdvojená ojnica je poháňaná čapom prechádzajúcim naprieč cez stred piesta a trčiacim na obe strany von cez pozdĺžne štrbiny valca :-D Bolo vyriešené aj plnenie valca cez nejakú delenú komoru v strede a s prepúšťacími kanálmi ako u dvojtaktov, a výfuk tiež normálne, ako u dvojtaktov...Detaily si už nepamätám, ale ak ma naseriete ... :-D
Len sa nesmejte, vtedy som to myslel smrteľne vážne >:-) (A koľko takých "zašľapaných projektov" bolo >:-) !)


24.11.2009 15:41

Re: motor-rocnikova praca

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

papiboy dufam že som nestrelil capa a niečo také ako jednotakt aspon v štádiu projektu existuje alebo som to s niečím prehnal a len sa mi to snívalo.


24.11.2009 15:58

Re: motor-rocnikova praca

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ako lámem, tak lámem ale jednotakt ?Sanie-stláčanie a horenie v jednej dobe?Aj parný stroj je dvojčinný.


24.11.2009 17:19

Re: motor-rocnikova praca



To ste prekvapení, čo? :-D :-D :-D
Ja som si to takto dovolil nazvať (anno 1972?) preto, lebo to má vlastne jeden piest a tento JEDEN piest za jednu otáčku vykoná dva pracovné cykly, pričom normálny dvojtakt len jeden... a štvortakt len "1/2" >:-) . Takže 4T - 2T - 1T. Netvrdím, že terminológia je v poriadku, ale logiku (aj keď na hlavu postavenú) to má. Ale je to vlastne scifi paródia, takže dúfam, že sa tu nepohádame >:-)
Niekde v garáži mám možno ešte nejaké výkresy, ale to nie je podstatné. Možem aj teraz načmárať.
Dokonca je možné, že podobné veci sa riešili aj vo svete, bol by som však prekvapený, keby mi to tú moju verziu teraz niekto na stôl vycapil... :-O
Kua, však ja som vlastne princip už aj prezradil >:-) >:-) >:-) jaaaaaj, Nobel, Nobel, takto z teba zase nič mať neudem... :-D


24.11.2009 17:50

Re: motor-rocnikova praca

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

papiboy: buď som mimo ja, alebo ty...........
Takmer každý motor pracuje na princípe: nasávanie, kopresia, expanzia, výfuk.
2 takt: 0°-180° koniec expanzie+nasávanie(cez prepúšťací kanál)+výfuk, 180°-360° kompresia+ nasávanie(do klukovej skrine)+ cca10°pred HU začiatok expanzie -----> 1 otáčka a 4 pracovné úkony (páli po každej otáčke)
4.takt: 0°-180° nasávanie, 180°-360°-kompresia, 360°-540° expanzia, 540°-720°výfuk -----> 1 otáčka a 2 pracovné úkony (páli po každej druhej otáčke)
1takt????? 0°-180° nasávanie+kompresia+expanzia+výfuk?????? Teoreticky by to mohlo fungovat, ako dvojtakt, ale to by musel byt piest s dvomi dnami a pracovny priestor na oboch stranach piesta, ako by potom boli vyriesene prepustacie kanaly???

A zabudli ste spomenut 5 taktny motor, myslim ze sa nedostal do seriovej vyroby, ale bolo vyrobenych niekolko prototypov, ktore boli aj osadene v nejakych autach.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thommass (24.11.2009 17:51)


24.11.2009 18:10

Re: motor-rocnikova praca

:-D :-D :-D
Thommass, kľud, nie si mimo, problém je so mnou...
Zo srandy si si daj tú námahu a prečítaj môj príspevok pridaný o 12:29.
Aby si princip ľahšie pochopil, predstav si dvojtakt dvojvalec "boxer", s tým, že kľukovku vyhodíš na jednu stranu, piesty spojíš dokopy tyčou tak, že v strede dlhého valca ostanú dve oddelené komory, ktoré fungujú pre tú-ktorú stranu tak, ako u klasického dvojtaktu priestor pod piestom, blablabláááá, nemá to význam vysvetlovať, idem to ten výkres pohľadať ...


24.11.2009 18:15

Re: motor-rocnikova praca

small, preboha, prosím ťa, nieže začneš trepať v škole tieto voloviny, lebo vyletíš ani nevieš ako >:-) >:-) >:-)
Posledné moje príspevky od 12:30 sú silný offtopic, ja som na vine, sorry :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (24.11.2009 18:27)


24.11.2009 18:31

Re: motor-rocnikova praca

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

papiboy:pohodaaaa :-))) :-)))
uz som sa zlakol ze som sa to v skole zle naucil :-D :-D :-D :-D :-D
Lenze ak sa nemylim, tak medzi piestom a klukovkou, musia byt 2páky do L, aby bol mozny prenos sily,nie???
Funkcia tohto motora mi je jasná, ale myslis ze by to fungovalo aj v praxi???


24.11.2009 18:50

Re: motor-rocnikova praca

V praxi by to fungovalo, ale praktický význam by to nemalo, okrem minimálnych výhod by to malo kopec nevýhod, napr. viac materiálu, veľké zotrvačné sily, silné rezonancie zapríčinené ťažkou ojnicou, zložitá výroba, väčšie rozmery a tak, príliš som to neanalizoval. Mne vtedy išlo o stávku definovanú ako "jednovalec" (čo bolo splnené), ktorý má dva pracovné zdvihy na jednu otáčku. To pomenovanie "jednotakt" je silne neodborné (jednoducho p.čovina), lebo to má vlastne napriek jednému valcu dva spaľovacie priestory na oboch koncoch valca. Ale chalani mi to vtedy uznali, takže som bol king - alebo aspoň malý princ, no. Škoda, že práve "tú" Evičku to nejak vtedy nezaujímalo... :-D


24.11.2009 19:06

Re: motor-rocnikova praca

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ale napad je to zaujimavy, podla mna by mohol vykonovo konkurovat wankelu


24.11.2009 22:07

Re: motor-rocnikova praca

jarro
 Veteránista 

Ikona

1 takt:

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Zaujimave 2T

img42.imageshack.us/img42/5624/scan04.jpg

Mozes spomenut aj:

Rozdelenie spaľovacích motorov podľa základného princípu práce:
- piestové s priamočiarym vratným pohybom piesta,
- piestové s krúživým pohybom piesta,
- piestové s rotačným pohybom piesta,
- piestové s kývavým pohybom piesta,
- lopatkové,
- raketové a iné.
Podľa skupenstiev a druhu paliva:
- plynové,
- na kvapalné palivá,
- rôznopalivové (s možnosťou prechodu na iné palivá),
- viacpalivové (spaľujú viac druhov paliva súčasne),
- na tuhé palivá.
Podľa miesta prípravy zmesi paliva so vzduchom:
- s tvorením zmesi mimo motora,
- s tvorením zmesi v pracovnom priestore.
Podľa účelu a spôsobu použitia:
- stacionárne a mobilné,
- priemyselné,
- lodné,
- železničné,
- vozidlové a iné dopravné,
- elektrárenské,
- traktorové,
- špeciálne a iné.

Ja som mal podobnu temu. Cerpal som odtialto.

1. Kovařík L.:Motory Wankelovy a jim príbuzné, Nakladatelství technické literatury, Praha 1970.
2. Mackerle J.: Automobil s lepší účinností, Nakladatelství technické literatury, Praha 1985.
3. Mackerle J.: Automobil dneška a zítřka, Nakladatelství technické literatury, Praha 1977.
4. Trnka J – Urban J.: Spaľovacie motory, Alfa, Bratislava, 1992.
5. Varga P.: Saab SVC Motory budúcnosti, Auto magazín, 2001, 1, s 48, 49.
6. Mihálik P.: Vysokootáčkové srdce, Profi auto, 1999, 12, s 41.
7. Schwarz W.: Dvoudobá čistota, Motocykl, 1999, 8, s 18, 19.
8. Hegyi A.: Iluze nebo skutečnost, Motocykl, 1999, 4, s 20, 21.
9. Schwarz W.: Šoupátka místo ventilu, 1998, 10, s 20.
10. M H.: Nástupca RX-Evolv, Mot, 2001, 3, s 33.
11. J G.: První osmástiválec, Automobil, 1999, 1, 28.






Upravené 1 krát. Naposledy upravil jarro (24.11.2009 22:14)


24.11.2009 22:43

Re: motor-rocnikova praca

Cheche, jarro, no paráda! Prvý maličký dôkaz, že predsa nie som úplný debil >:-)
Toto som ešte nevidel, ale ako najprirodzenejšie riešenie sa niečo podobné objavilo na začiatku aj u mňa. Lenže tú tyč lietajúcu cez spaľovací priestor považujem za prakticky neriešiteľnú volovinu (vysoké tepelné namáhanie, problém s utesnením, atď), preto som riešil z dvoch koncov dve klasické hlavy valca a rozvod je riešený pre oba spalovacie priestory samotným "dvojhlavým" piestom v strede, čerstvá zmes navyše zabezpečuje vnútorné chladenie stroja, pričom spalovacie priestory tiež nie sú sústredené do stredu (enormné tepelné zaťaženie!). Pohon zotrvačníku som riešil už popisovaným do strán vyčnievajúcim piestnym čapom.
Takže to moje by bolo asi spoľahlivejšie, čo ja viem...
Ak ten výkres nenájdem, budem musieť to nakresliť znova. Ale teraz už taký strach pred vami nemám >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (24.11.2009 22:51)


24.11.2009 23:25

Re: motor-rocnikova praca

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Niekedy (ako som uz v tejto diskusii pisal) vyvinuli 5 taktny motor. Ten piaty takt sluzil na uplne "vyplachnutie" motora, cize nasal iba cisty vzduch a potom ho piest "vytlacil" von. Mal sa pouzivat v 6 a viac valcovych motoroch. Ale ci sa skutocne dostal do seriovej vyroby, to neviem. Ale tentoraz prisli inzinieri s uplne inym 5 taktnym motorom:
auto.pravda.sk/ilmor-priviedol-na-svet-5-taktny-motor-d...


24.11.2009 23:29

Re: motor-rocnikova praca

MASAKER
 Geriatrik 

Ikona

ja to amm tez jak rocnikovu pracu:D ale mam to urobit formou web stranky:D


25.11.2009 10:25

Re: motor-rocnikova praca

jarro
 Veteránista 

Ikona

Skus to poriadne nakreslit aby sa nestalo ze budu drazky pre vycnievajuci cap zasahovat do valca v mieste nad piestom aby ti neotvaralo spalovaci priestor, zalezi ako zadas zdvih a vysku piestu. Taktiez ak bude cap moc vytrcat z piesta von pre ojnice bude moc namahany na ohyb.


25.11.2009 10:51

Re: motor-rocnikova praca

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:Dvojpiestový dvojtakt. ;-)


25.11.2009 14:42

Re: motor-rocnikova praca

egres2, :-D veď ja sa s tebou nikdy nehádam... :-D
Samozrejme ten pauzák som nenašiel, a nakoľko uznávam, že to by bola po tomto všetkom sprostá výhovorka, od obeda kreslím ceruzkou jak C.H.U.J. Lebo maródim doma a tu v tomto posratom hobby-nótbúku nemám ani normálny CAD.
Za zníženú odbornú kvalitu sa ospravedlňujem, som (bývalý) gymnazista a živím sa projektovaním stavieb :-D Navyše presne si to už ani nepamätám, ale princip bol asi tento:


Pozri obrázok


25.11.2009 14:46

Re: motor-rocnikova praca

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:Kľudne môžeš :-D .Pekné [dobre]


25.11.2009 14:49

Re: motor-rocnikova praca

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

papiboy: No klobuk dole, velmi pekne nakreslene [dobre] [dobre] [dobre]


25.11.2009 15:32

Re: motor-rocnikova praca

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

papiboy: mosím chválit a širák dole, teda prilbu. Som rád, že takéto niečo nie ;-) :-D je len výsledkom mojej žvýšenej konzumácie...


25.11.2009 16:22

Re: motor-rocnikova praca

Až také pekné to nie je :-D , ja viem, že pekné výkresy vypadajú inak. Ak sa dá z toho vycucať ten princíp fungovania, ja už som spokojný.
Inak tiež som vychádzal vtedy z parného stroja, ako autor vyššie prezentovaného "jednotaktu", (čo sem pridal jarro), len som s čistým svedomím tam nemohol dať ten pohon cez spaľovací priestor a preto som špekuloval ďalej - a dopadlo to ako to dopadlo. Ale bola to len hra, rozcvička pre buňky "tam hore" :-D
No a pôvodný zdroj nápadu vypadá asi takto (nakoľko dnešná mládež ani nevie, čo to je parný stroj :-D ):

Pozri obrázok

Samozrejme parný stroj nie je komplet rušeň ale len dole ten "valec" (na vrchu s rozvodom), ktorého piest tou ojnicou poháňa priamo kolesá...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (25.11.2009 16:27)


25.11.2009 17:37

Re: motor-rocnikova praca

slajo
 Edvenčr 

Ikona

papiboy - toto keby ukážem profesorke u nás na priemyslovke čo nás učí tech. kreslenie tak sa prepadne od hamby aká je ona neschopná oproti tebe, a inak čo to o tom parnom stroji viem >:-) :-D
Sme písali uváhu dnes v škole a ja som písal o motore som spomínal 2T a 4T no keby viem že aj 1T a 3T a 5T je tak toby niektorý asi nechápali keby to tam napíšem :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil slajo (25.11.2009 17:38)


25.11.2009 17:42

Re: motor-rocnikova praca

Morph
 Kávičkár 

Ikona

Slajo: asi preto, lebo to nieje PROFESORKA, iba obycajna ing a mozno este horsie mgr...nechapem preco sa stale pouziva toto oznacenie, je to dehonestacia toho najvyssieho titulu aky je :-((((((

Papi: pekne, pekne [dobre]


25.11.2009 18:10

Re: motor-rocnikova praca

slajo
 Edvenčr 

Ikona

morph - máš pravdu je to inžinierka ale oni od nás vyžadujú aby sme ich volali profesori, v tom to s tebou plne súhlasím


25.11.2009 18:13

Re: motor-rocnikova praca

Morph
 Kávičkár 

Ikona

Slajo: musis jej to povedat do oci ze je iba obycajna fuchtla, nech si nenamysla :-D Potom povedz ako si dopadol :-D


25.11.2009 18:14

Re: motor-rocnikova praca

paterlini
 Jogurťák 

Ikona

Morph najvyssi titul je akademik a to ma len malokto


25.11.2009 18:19

Re: motor-rocnikova praca

slajo
 Edvenčr 

Ikona

morph - keby nebola moja triedna možno aj ale rád by som na tej škole ešte zmaturoval keď tam už chodím >:-) už ma na mňa aj tak ťažké srdce keď jej hovorím že nemá pravdu ona sa najpr háda že má a potom si prizná chybu


25.11.2009 20:20

Re: motor-rocnikova praca

Morph
 Kávičkár 

Ikona

paterlini: Uplne najvyssi titul je Prof., na slovensku ich je nejako okolo 1000...Titul akademik? profesor je akademicky titul...
ps: pekny bike ;-) Niekedy som mal big hita so shiverou :-)


Slajo: hadat sa treba, ale niekedy je lepsie drzat jazyk za zubami, aby si neznizil ich ego a aby sa ti nepomstili ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Morph (25.11.2009 20:21)


26.11.2009 18:31

Re: motor-rocnikova praca

slajo
 Edvenčr 

Ikona

morph - no veď to mi vraví aj oco a teraz sa ho už snažím počúvať


26.11.2009 20:11

Re: motor-rocnikova praca

Morph
 Kávičkár 

Ikona

Ako raz klasik povedal: Niekedy je lepsie ustupit, stiahnut chvost a nerobit si problemy :-D


08.12.2009 16:10

Re: motor-rocnikova praca

Juro123
 Geriatrik 

zdravim ja by som zas teraz potreboval nejake materiali o histori motocyklu ako celku nie znaciek,kukal som google a wikipediu a nic tam neni tak ak by ste poznali nejake take stranky budem vdacny :-)))


09.12.2009 6:45

Re: motor-rocnikova praca

iMELO
 Ľadvinka 

Ikona

to je tak ked hladas iba v slovencine....

www.virginiawind.com/byways/history_01.asp

dole sa da prepnut na part 2 a 3


09.12.2009 10:04

Re: motor-rocnikova praca

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

small: docela dobře je zpracovaná technika na stránkách www.gsxr.wz.cz - samozřejmě týká se to 4taktu řadového čtyřválce co se dává do gsxr. Jinak doporučuju sehnat (koupit se moc nedá, věčně je vyprodaná, ale třeba půjčit v knihovně) knihy "Teorie a konstrukce motocyklu" od Doc. Vlka. A samozřejmě bible každého nováčka "Technická Rukověť motocyklisty" a pár dalších knih.....



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.