Anketa:
Zmena seundárneho prevodu - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuZmena seundárneho prevodu - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZmena seundárneho prevodu
Ma niekto praktické skúsenosti so zmenou sekundárneho prevodu za účelom zníženia otáčok-spotreby, napr. na dovolenku daleko+vela jazdy po dialnici?Stačí vymenit predné ozub. koliesko na o jeden zub vecsie, alebo rozetu na menšiu, ale myslím že to je tá horšia varianta,lebo retaz može opotrebovat voítko na vidlici. |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Na túto otázku sa jednoznačne zodpovedať nedá. Je tam veľmi veľa faktorov, ktoré to môžu |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Nazdar , ja som na Jawe vymenil predne kolečko z 17z za 18z a bolo to trocha citiť na otáčkach ale dalo sa tam dať aj 19z kolečko čo by spravilo rychlejší prevod ale na Jawu by to bolo moc. |
Re: Zmena seundárneho prevodu
veverak: Prevodový pomer je približne: 1 zub na pastorku = 3 zuby na rozete. Nevýhodou zväčšovania rozety je nutnosť výmeny reťaze za dlhšiu a odieranie náliatku na viečku pastorka. Ak je rozeta malá, môže sa stať, že nenapneš pôvodnú reťaz, alebo tebou spomínané odieranie vodítka. Ale to sa bavíme o extrémoch. Výhodou je jemnejšie nastavenie prevodu a spravidla široká ponuka možností (aspoň u JT, ktoré mám v sortimente). U pastorka sa ti môže stať, že tebou "vyhliadnutý" počet zubov nie je v ponuke. |
Re: Zmena seundárneho prevodu
nie je dobre ist do extremov, to co je este v pohode pri motorkach strednej a velkej objemovej triedy: pastorek +-1 zub, rozeta +-2až3 zuby Upravené 1 krát. Naposledy upravil Faldner (24.01.2006 11:53) |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Nazdar,Faldner má úplnú pravdu,XX je velmi dobre sprevodvaný stroj,nevimýšlaj už vymyslené.Nainvestuješ peniaze do kolečka+do reťaze a usetríš za 500sk benzín,nemá to zmysel. |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Vadim: Na VT600 som sa rozhodol to dat trocha do rychla (pastorok rovnaky a na rozete o jeden zub menej) chcel som to na pastorku pridat ale nejako mi doplietli objednavku...ale to je jedno... Chcem sa spytat ci kvoli jednemu zubu na ruzete budem musiet menit dlzku retaze. este ju nemam kupenu a planujem to tak ze skusim nahodit nove koliecka a staru retaz a podla toho sa kupim...len ci nahodou nemas skusenost.... Rozhodol som sa tak lebo vacsinou jazdim sam a moja vaha sa rovna vahe cementoveho vreca nech si ten motor odkruti trosku menej ked nemusi tahat slona |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Arpi, ak jazdíš turistiku, nemeň sekundárny prevod. Je to dobré tak, ako to je. Meniť všeobecne sekundárny prevod nie je žiadna veda, ja to robím bežne, jazdím však okruhy. Všeobecne sa ale mení prevod skôr na kratší než na dlhší. |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Mám bahniaka (bahniakov) tam sa sekundárny prevod mení pomerne bežne. |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Mal som na mysli takúto vec: Idem napríklad Londýn a spätˇ, 90% cesty je po dialnici, som síce turista, ale trochu rýchlejší.No a normálne by mi bike žral pri 180 asi 9lit. a po dočasnom sprevodovaní možno 6. Nemám to ešte vyskúšané, ale o 1 zub väčší pastorok sa mi už rok vála v garáži. Nahoditˇho je otázka pol hodiny. V cestopisoch som často čítal: "Kôli spotrebe som išiel po dialnici 130..." pri dnešných cenách benálu, hlavne na západe je to na zamyslenie. Samozrajme treba k tomu stroj s potenciálom a vela rovnej plynulej jazdy, do álp atd. je to blbost. Totˇmoja teoria, prax zatial nemám, ale ked bude dám vedietˇ. |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Neviem, akú má maximálnu rýchlosť tvoja motorka, ale ak presunieš cestovnú rýchlosť do oblasti otáčok maximálneho krútiaceho momentu motora, spotreba bude určite najmenšia. |
Re: Zmena seundárneho prevodu
RS 955i Neregistrovaný |
No nechcem Ti brat iluzie,ale ja mam taku skusenost ze pri tazsom prevode to zere viac. Oni to v tych fabrikach nerataju tie prevodove pomery ziadni blbci... |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Tha ked fakt mas čierneho havrana, ta co chces cestovat nadzvukovou rýchlostou ??????????? |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Rozhodol som sa zmeniť v najbližšej dobe prevod na mojej mašine z 17/45 na 16/46. Vraj by to malo zlepšiť záťah od spodu. Už teraz som nedočkavý |
Re: Zmena seundárneho prevodu
sici: a naco riesis este ten jeden zub vzadu navyse? Zmensenie predku o -1 ti urobi to iste co zvacsenie zadku o +3. |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Ja som na Jawe350 zväčšil pastorok z 18 na 19 zubov, a ona chudinka potom na 4-ke už nevládala, a namiesto zvýšenia mximálky som ju znížil. Dokonca rozmýšľam opačne, či neznížiť. Ale tam je málo výkonu, na silnejšej motorke nemám skúsenosti. Pri rýchlosti 180km/h má najväčší vplyv na spotrebu odpor vzduchu. Skús sa pohrať týmto smerom, turistický štít, kufre aerodynamického tvaru, zbytočná batožina, plápolajúca plachta, atď. Tam určite ušetríš. |
Re: Zmena seundárneho prevodu
Tak zmenil som prevod už na spomínaných 16/46. Ten záťah od spodu sa nedá porovnať oproti originálu, čiže zmena prevodu má v konečnom dôsledku pozitívny účinok |