Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2871 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

Brúsenie podložiek ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBrúsenie podložiek ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
08.01.2006 19:02

Brúsenie podložiek ventilov

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ahojte technickí machri....
Pri kontrole vôlí ventilov som zistil, že jeden pár ventilov mi pracuje úplne bez vôle. Môžem teda tie podložky zbrusovať na potrebnú hrúbku? Lebo niekde som čítal že sú kalené len do určitej hĺbky, takže aby mi ich potom nezaklepalo....Má s tým niekto skúsenosti? Ja viem že je to tvrdá amatérčina, ale nekameňujte ma za to ok? Len sa pýtam.
Alebo kde by som zohnal origoš podložky na moju kawu? Predpokladám že na každý motocykel sa používajú iné podložky a nie je teda možné, že by mi tam pasovali trebárs niektoré Honďácke.... Takže tí čo si takéto veci robia v dielni sami, prosím poradťe...

PS: do servisu motorku nedám

Vrelá vďaka ;-)


08.01.2006 19:44

Re: Brúsenie podložiek ventilov

wrabec
 Turista 

Ikona

Nazdar Kalupko. To s tym brusenim som pocul aj ja. Inac v jednom "odbornom" servise som pocul debatu o tom, ako si vzdy nakupia hrubsie a potom ich majitelovi "stiahnu" presne na mieru (ten majitel sa tam tak vytesoval.... :-)


08.01.2006 21:07

Re: Brúsenie podložiek ventilov

zeleno
 Bahniak 

Ikona

ahoj, myslím si , že sú prekalené dosť a nejaká desatina im neublíži. Môžeš ich kontrolovať častejšie, ak by sa vyklepávali, kúpiš potom.


08.01.2006 21:16

Re: Brúsenie podložiek ventilov

Nedoporučuje sa to brúsiť, ale keď treba tak sa to robí. Treba to potom skontrolovať ako sa to opotrebuváva a basta.


08.01.2006 21:31

Re: Brúsenie podložiek ventilov

didogsxr
 Kávičkár 

Ikona

kamo tie podlošky su kalené iba pár desatín na povrchu takže sa to neodporúča brúsit ale ked to neprešvihneš a budeš to kontrolovat určite tomu neublížiš.
neviem aký je to priemer ale skus pozriet s peugeot 205,405 tam su tiež možno najdeš.


08.01.2006 21:43

Re: Brúsenie podložiek ventilov

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

ako spomenuli chalani ,prebrusiť ano ale málo tak tu 0,10 až 0,15 viac nie prajem ti mnoho zdaru ;-)


08.01.2006 21:51

Re: Brúsenie podložiek ventilov

karol1
 Bahniak 

Ikona

Páni moji , vy si myslíte , že fabrika robí tie podložky každú osve?
Kalenie sa robí vždy pred brúsením a bežne s prídavkom dve až osem desatín na hotový rozmer.To o nemožnosti brúsenia podložiek najskôr vymyslel nejaký borec , čo potreboval zarobiť na predaji nových a ďalej to už putuje ako fáma.


08.01.2006 21:59

Re: Brúsenie podložiek ventilov

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ok, ok, dik chlapi, tak to skusim trochu stiahnut... 8-)


09.01.2006 13:59

Re: Brúsenie podložiek ventilov

Zephyr
 Turista 

Ikona

Mam podobne skusenosti ako karol1, pouzil som brusene podlozky na viacerych motoroch ci uz moto alebo aj auto a doteraz s tym nikdy nebol problem


09.01.2006 20:10

Re: Brúsenie podložiek ventilov

RS 955i
Neregistrovaný

Povrchove kalenie sa pouziva v pripade ked je potrebne mat makke jadro koli huzevnatosti /napriklad ozubene kolesa alebo hriadele/. Ale kruzky valivych lozisk su prekalene cele a podlozky ventilov budu na tom rovnako. Takze by som sa toho brusenia nebal ;-) .Ak sa jedna o podlozky po ktorych beha priamo vacka,a obrusis ju len jednostranne tak otoc tu origo plochu smerom k vacke.Mas zarucenu drsnost aj tvrdost povrchu, a nemusis sa vobec nicoho obavat :-P


09.01.2006 20:43

Re: Brúsenie podložiek ventilov

marektm
 Edvenčr 

Ikona

a nie vždy sa podarí urobiť správnu mieru na prvý krát. možno to budeš rozoberať viac ráz


10.01.2006 10:40

Re: Brúsenie podložiek ventilov

georgie
 Edvenčr 

Ikona

brusim podložky ale len z jednej strany a tu stranu davam na ventil aby po nej nebehala vacka. niektore uz behaju v mojej byvalej cb900 15 rokov a taha na 90000 km. uz som aj robil z loziskovej ocele, velmi dobre kalitelna a vela vydrzi, huzehnata tiez, zatial drzi. daju sa dopasovat aj podlozky z niekzorych automobilov. mam niektore v saabe a behaju tam uz takmer 150000km.
Podlozky vyrobca motoriek nevyraba ale nakupuje preto napr. podlozky z forda som pouzil v suzuki atd


10.01.2006 11:58

Re: Brúsenie podložiek ventilov

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Keď máš na stopke ventila vzdialenosť od konca po prvú drážku v dostatočnej vzdialenosti obrús len vrch ventilu , je to rýchle a bezplatné 8-)


10.01.2006 13:30

Re: Brúsenie podložiek ventilov

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

S ventilom nejdem robit nic, to by som musel vsetko rozhodit....Tak stiahnem len tu podlozku...
Otazka este znie ako? Mag. brusku nemam, ale skusim zohnat, napada ma zbrusit to na skle, ale asi to bude fest zakalene, takze neviem ci to pojde....


10.01.2006 13:42

Re: Brúsenie podložiek ventilov

zeleno
 Bahniak 

Ikona

rukou sa to nedá spraviť dorovna, pohľadaj dokoho, čo má magnetku. Veď času dosť. :-)


10.01.2006 13:43

Re: Brúsenie podložiek ventilov

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ok, skusim, dikes ;-)


10.01.2006 23:49

Re: Brúsenie podložiek ventilov

Bubiiik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nebrus, radssej investuj. Kalene su preto aby pruzili. teda vrchna tvrda strana chrani makky stred. Neodporucam.


11.01.2006 10:09

Re: Brúsenie podložiek ventilov

Zephyr
 Turista 

Ikona

Bubiiik: "... Kalene su preto aby pruzili...." Tak to mi prosim Ta vysvetli na co by bolo dobre aby ventilove podlozky pruzili ? :-O


11.01.2006 17:27

Re: Brúsenie podložiek ventilov

karol1
 Bahniak 

Ikona

bubiiik - to máš z Rádia Jerevan?


11.01.2006 17:47

Re: Brúsenie podložiek ventilov

zeleno
 Bahniak 

Ikona

karol, vedel som, že nevydržíš s nervami... :-D :-D :-D


11.01.2006 18:46

Re: Brúsenie podložiek ventilov

Kokos to je nehorázne čo sa dá všetko popísať okolo brúsenia podložiek ventilov. :-~


11.01.2006 21:46

Re: Brúsenie podložiek ventilov

No. Sme še pobavíľi. ...a čo by ste povedali na takýto:
Celá podložka je kalená, len na povrchu (asi 0.05 mm) je cementovaná. Brúsiť sa môže, ale iba z jednej strany.


11.01.2006 21:58

Re: Brúsenie podložiek ventilov

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Vadim: konflikt s Karolovou teóriou, nesedí ti desatinná čiarka. Cementovanie 0.05 je málo. :-D


11.01.2006 22:31

Re: Brúsenie podložiek ventilov

Bubiiik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Mam to z prvej ruky, od Pána mechanika. Nemyslel som to doslova, len aby "pracovali". Ved si bruste, mne je to suoma fuk. Len viem, ze sa to neodporuca.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bubiiik (11.01.2006 22:35)


11.01.2006 22:55

Re: Brúsenie podložiek ventilov

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Hej, hej, cementuje sa od 0,5 az do 2mm... ale asi nie u tychto podloziek....
Ta cementovana strana je asi ta tmavsia?


11.01.2006 23:01

Re: Brúsenie podložiek ventilov

fedajkin
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Bubiiik: A co si myslis ze je karol... >:-)


12.01.2006 7:32

Re: Brúsenie podložiek ventilov

karol1
 Bahniak 

Ikona

len tak mimochodom - kalupko , aký je vonkajší priemer podložiek , čo potrebuješ? Na dosť veľa priemerov tak od 20mm hore mám zdroj v cenách cca 50sk/ks.


12.01.2006 11:42

Re: Brúsenie podložiek ventilov

Bubiiik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Kaslat na to.


12.01.2006 12:19

Re: Brúsenie podložiek ventilov

Odborníkov ako dreva v lese, ale na môj vtip o cementovaní do 0.05 prišiel len zeleno a kalupko >:-)
Podložky sa cementujú približne do 0.3. Ostatné čo som napísal už nie je vtip.


12.01.2006 13:15

Re: Brúsenie podložiek ventilov

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

vadim ty vtipalek.... :-D len tak dalej,....je to aspon plodne....vidis nakonies sa s diskusie aj dozvieme metody tepelneho spracovania....super... :-D


12.01.2006 17:49

Re: Brúsenie podložiek ventilov

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Karci: ma to rovnych 9,5mm....


12.01.2006 17:54

Re: Brúsenie podložiek ventilov

miros139: Pochvala od starého psa s takým nízkym číslom vždy poteší... >:-)


12.01.2006 21:05

Re: Brúsenie podložiek ventilov

ZEPHYR750
 Turista 

Ikona

Caute. Stalo sa uz niekedy niekomu ze mu praskla v moto tato podlozka? Je to vobec mozne?
Sem tam sa mi na moto stava, ze mi z nicoho nic klesnu volnobezne otacky z povodnych 1100 na 600 a niekedy aj menej a pritom motor zacne trochu klepat, myslym ze ho pocut v oblasti vaciek. Prave toto klepkanie u mna vylucuje moznost ze by mohli byt pripchate karburatory (ak cielene znizim otacky na 600 klepot tam nie je), preto sa pytam na tuto podlozku, ktorej poskodenie (zmena ventilovej vole) by podla jedneho dobreho odbornika mohlo sposobovat dany problem poklesu otaciek s klepkanim. Dik za rady, sorac za odbocenie od temy.

PS: Motocykel ma 40000 km, pravidelne servisovany, setrnlive zaobchadzanie.


13.01.2006 7:48

Re: Brúsenie podložiek ventilov

karol1
 Bahniak 

Ikona

Zephyr - podložka nie , ale zrovna riešim motor , kde prasklo hrniečkové zdvihátko - vršok , tá rovná časť sa oddelila od plášťa a aj na ostatných zdvihátkach je pekne zvrchu vidno , aký je zospodu priemer vymedzovačiek . S tými otáčkami - skôr by som tipoval , ža Ti vypadol niektorý valec(sviečka?).
Kalupko - škoda , na tieto malé tak fajný zdroj nemám.


13.01.2006 10:41

Re: Brúsenie podložiek ventilov

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

karol-odbocim....niekto tu raz spomynal ze napr. piestne kruzky na XL nahradil kruzkami z Fiat Ducato,......argumentoval ze usetril na cene kruzkov.....
Ako stary vlk mi povedz,...ak sa mu podari zohnat iba sadu na jeden piest-viem ze lubia predavat iba komplet,....a pri teoreticky zhodnych rozmeroch kruzku voci drazkam v pieste a teoreticky podobnych materialoch - tvrdochrom prvy tesniaci,..atd...odporucas,...popripade robis taketo sachy, ak nemas po ruke original?


13.01.2006 12:04

Re: Brúsenie podložiek ventilov

zeleno
 Bahniak 

Ikona

miros: pri opravách starších štvortaktov sa to robí dosť často. Ak stála motorka okolo 25 000,
majiteľ veľmi nerád vysolí 7-8 tisíc len za krúžky. Preto sa potom hľadá, z čoho by pasovali.
Tých výrobcov krúžkov zas nie je tak veľa. Môže sa stať, že od toho istého nakupuje aj fabrika
na autá i na motorky.
Platí tu heslo, lepší nový krúžok iného výrobcu, ako zodratý originál.
ps: počkaj si na Karolove odborné rady, je to jeho parketa. Kamarát dal do Husqvarny robený
piest s krúžkami z Volgy a rok behá.


13.01.2006 12:21

Re: Brúsenie podložiek ventilov

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

no cak prave.....najlepsie na tom vsetkom je ze tie diely su drahe aj preto lebo stoja kdesi v zadku v belgicku v centralnom sklade a su tam zaplatene este aj mysi......
Ja si myslim ze tak ako hovoris je to rozumna volba-pokial zachovas rozmery a kombinacie materialov......tiez mi predosly majitel rozvrtal povodny vyvrt vo valci 95 na 97 s Wisecom....motor bol s deravym piestom....mozno preto volili "overbore" piest.... a mne teraz co ostava...moto sa mi paci....po vybruse je asi 10.000km....cize este nejakych 50.000 urobim...lenze vecer zaspavam s mapou skandinavie, rano sa zobudzam a listujem nad tureckom, marokom,..pyrenejami.....volgogradom...bajkalom.....a ked to klapne vybrus je tu "co by dup" a co tam dam potom?
Zevraj hosi s www.dr600.de osadzaju a raduju sa s piestom XL 600 R ale rozmer je 100 a neviem ci to znesie stena valca....ale ujo Kajo mi poradi....co a ako....preto ma to zaujima......lebo ma to skor ci neskor neminie....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (13.01.2006 12:23)


13.01.2006 18:48

Re: Brúsenie podložiek ventilov

karol1
 Bahniak 

Ikona

výrobcov krúžkov je ako maku. Pokiaľ sa bavíme o štvortakte , kde nie sú kanály , tak je prakticky jedno aké krúžky sa tam frknú.Skôr je dôležité dodržať isté zákonitosti , aby mali krúžky správne pracovné podmienky. napr . hlbka drážky má byť o 0,2-0,5mm väčšia , ako výška krúžku . Pri menšej hlbke dochádza k zapekaniu , pri väčšej k praskaniu krúžkov.pokiaľ pri použití širších krúžkov je potrebné drážku rozšíriť, tak je kritické opracovanie drážky z hľadiska drsnosti-musí byť ako zrkadlo a dodržanie bočnej vôle - 1,5-4,5 stotín mm.Zužovanie chrómovaných krúžkov nie je optimálne - poruší sa plynulý prechod chrómu do podkladu , ale niekedy je vhodnejšie - ak by sa príliš oslabili prepážky medzi krúžkami.Inak takéto "prekrúžkovačky" robím dosť často. Najčastejšie používam krúžky Goetze (nemec) ,ACL (austrálčan) a najmä Wiseco (USA+japan) .A nie je to žiadna pálka - najdrahšie sú Wiseco za 1350 + 250 za úpravu drážok (ak treba). Ale keď tam už piest Wiseco je ,tak >:-) .


14.01.2006 12:13

Re: Brúsenie podložiek ventilov

ZEPHYR750
 Turista 

Ikona

Karol1: Dik, skusim preverit ten jeden mozny vypadnuty valec, ale mam trochu pochybnosti, rozbeh zo spodnych otacok sa mi zda plynuly ako keby isli vsetky valce.


14.01.2006 13:27

Re: Brúsenie podložiek ventilov

karol1
 Bahniak 

Ikona

Zephyr - teraz ma napadlo , že v lete som riešil niečo podobné - chlap prišiel na nastavenie vôlí s gpz 1100 a vykľul sa z toho prihnutý ventil. A na dôvažok , keď sme ju skúšali išla tip top , ale keď po ňu prišiel tak sa po kilometri vrátil , že nejde . Problém bol v tom , že pršalo a nahádzalo mu vodu na prestárnuté fajky a káble a iskra začala prerážať kade tade.


16.01.2006 8:47

Re: Brúsenie podložiek ventilov

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

karol1-diky...za info....dufam ze na tom tesnom vybruse co som ti hovoril este cosi nalietam...momentalne mam prichystany na vymenu 10W-50 full,...tak uvidim aka bude spotreba oleja....ak to bude prijatelne kaslem na gufera....ak nie tak sa ozvem....



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.