Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3580 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Suzuki Savage odlomený úchyt v motore starter - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSuzuki Savage odlomený úchyt v motore starter - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

08.01.2011 20:57

Suzuki Savage odlomený úchyt v motore starter

darkarcher
 Čoprák 

Ikona

Zdravím Vás všetkých páni bratia,

ale najmä tých, ktorý vlastnia či fandia legendárnemu motocyklu Suzuki Savage LS 650.
V marci 2010 sme sa rozhodli s priateľkou, že jej zaobstaráme spomenutý motocykel. Nebudem písať prečo, tento príspevok nie je o tom. Nakoniec sme ho kúpili, a priateľka mala srdce na mieste.

Priateľkyna mašinka

img535.imageshack.us/i/mimg0159.jpg/

Osobne vlastním Suzuki Intruder VS 800, tak sme mohli obaja vyraziť na cesty.
Jednou takou spoločnou cestou bola cesta do Banskej Štiavnice do jednej nemenovanej reštaurácie. Pochopiteľne, po odchode z reštaurácie sme naštartovali mašiny. Pri štartovaní Savage som začul zvuk, ktorý som pred tým nikdy pri jeho štartovaní nepočul. Bol to kovový,chraštivý,buchotavý, nepríjemný a srdce trhajúci zvuk. Vedel som , že je zle, mráz mi behal po tele(ten pocit určite väčšina z Vás určite pozná), našťastie vďaka nášmu motorkárskemu bohu, motor Savage naskočil. Predčasná cesta domov bola istá.
Nuž, keď sme chceli s priateľkou ďalej jazdiť, bolo potrebné začať problém riešiť. Čo nás oboch štvalo, bola pokazená mašina pred začiatkom sezóny.

Viem, že som neobjavil Ameriku, ale cieľom môjho príspevku je pomôcť najmä tým spôsobom, že sa podelím o svoje skúsenosti s týmto ináč vynikajúcim a jednoduchým motocyklom, hlavne však s jeho asi najväčšou slabinou a to poruchovou voľnobežkou štartéra a dekompresným ventilom.
Kdesi na internete som sa dočítal, že keď voľnobežku zasekne,je veľký prúser.
Cez známeho som sa skontaktovali s jedným mechanikom z nemenovaného krajského mesta na západnom Slovensku, ktorý po rozobratí ľavého krytu motora oznámil diagnózu: Vylámané zuby na hriadeli štartéra( pozícia a spriahnutom ozubenom koliesku (viď mikrofiš, pozícia označená červeným kruhom)

img208.imageshack.us/i/microfichestarter.png...

img560.imageshack.us/i/microfichevlnobezkastar.png...

Foto prveho poškodenia spriahnuteho kolieska

img27.imageshack.us/i/mp8220469.jpg/

Foto poskodenej 1 hriadele startera

img35.imageshack.us/i/mp8220470.jpg/

img638.imageshack.us/i/mp8220473.jpg/

Takže po zistení závady začalo zháňanie dielov, internet atď. Nedarilo sa, tak som zavolal do Styxu. Cena osky spolu s rotorom ,,akciových“ 150 EUR. Koliesko 30 EUR. Koliesko som teda objednal, avšak čo s oskou, som nevedel. Oslovil som kamaráta, pracuje v strojárskom podniku, tak mi povedal, že mi s tým skúsi pomôcť. Povedal, že osku vyrobiť, zakaliť a cementovať problém nebude, ale s vylisovaním rotora a jeho opätovným nalisovaním áno. Našťastie sa všetko podarilo, súčiastky boli k dispozícii. Mechanik motorku za cca 2 hodiny poskladal, cena opravy vyšla spolu s robotou, vyrobenou oskou, vyrobeným kolieskom a kúpeným do rezervy 70 EUR, a šlo sa s dobrým pocitom domov.
Počas nasledujúcich dní sa správanie štartovacieho ústrojenstva javilo ako normálne. Síce bolo trošku hlučné, ale nebolo tam už to búchanie. Nuž sme si povedali, problém vyriešený.
Omyl !!
Cca 2 mesiace bol pokoj. Myslím, že to bolo okolo 17- 18 júla 2010, keď sme sa boli s priateľkou previezť v Leviciach. Na čerpačke sme natankovali a štartovali mašiny. Bože a je to tu zas, ten hrôzostrašný zvuk zo Savage pri štartovaní, myslel som, že skolabujem. Už som vedel, že sme opäť tam, kde sme boli pred tým, avšak ten buchot a trepot znel oveľa drahšie ako prvý krát. Bolo mi to už jedno, vedel som, že oprava nás neminie, tak som sa snažil za každú cenu naštartovať a ísť rovno domov. Ako na potvoru motorka nie a nie naskočiť. Po pol hodine trápenia som to vzdal, a poprosil som okoloidúcich, či ma neroztlačia. Nepodarilo sa to ani po tom, čo ma dvaja chlapíci tlačili dole kopcom na 5 prevodovom stupni. Neuveriteľné. Boli sme 25 km od domova, čo ďalej? No nič, pár telefonátov, a moto šla domov na vozíku, bol sme totálne znechutený, už len pre to, že sme tento problém riešili s priateľkou nedávno.

Nasledujúci deň som odmontoval „dekel“ z dobíjania a kukol dovnútra.
Hotová pohroma!!!!!!
Oska štartera takmer úplne oholená od zubov aj spolu so spriahnutým kolieskom.

Foto spriahnutého kolieska po opakovanom poškodení

img812.imageshack.us/i/mp8220467.jpg/

Foto osky startera po opakovanom poškodení

img703.imageshack.us/i/mp8220476.jpg/

Oska ala Apple

img132.imageshack.us/i/mp8220479.jpg/

img267.imageshack.us/i/mp8220482.jpg/

Horšie však ešte len nasledovalo. Po dôkladnejšej prehliadke som okrem veľkého množstva železných hoblín z polámaných zubov zistil, ešte závažnejšiu vec. Odlomený úchyt osky spriahnutého koliečka. Priznám sa ,bolo mi do plaču, a mojej priateľke tiež.
Foto nepotrebuje komentár

img193.imageshack.us/i/savage2j.jpg/

img84.imageshack.us/i/savage4.jpg/

img211.imageshack.us/i/savage5.jpg/

Poviem Vám pravdu, bol som úprimne rád, že sa mi vtedy v Leviciach nepodarilo mašinu naštartovať. Nedokážem si predstaviť, čo by tie hobliny zo zubov spravili, keby sa z olejom dostali do motora.
Takže znova repete. Vyrobiť novú osku, ešteže som mi zostalo jedno náhradné spriahnuté koliesko. Osky ozubených kolies (viď mikrofiš, dve malé osky, pri ozubených kolieskach]. Jednou s možných príčin bola celkom iste i vadná volnobežka štartera, viď foto nižšie, nova cca 200 eur.
Na foto vidieť, že na veľkom kolese voľnobežky je vylomený zub, predpokladám, že ju opotrebením zadrelo, a už to išlo.Ale svoju úlohu tam mohol zohrať I vadný dekompresný ventil.

Ďalšou vecou na ktorú by som rád upozornil, je vonkajší kryt štartovacieho mechanizmu a magneta, viď obrázok

img192.imageshack.us/i/mbttz7zgb2kkgrhqehdcevs.jpg...

img192.imageshack.us/i/mbttz7zgb2kkgrhqehdcevs.jpg...

Dobre treba skontrolovať vôľu na uloženiach osiek, viď zakrúžkované, oska musí sedieť presne, domnievam sa, že to bola tiež jedna s príčin druhého poškodenia, pretože buď si to pri prvej oprave servismann nevšimol, alebo to zatajil, a pevne dúfal, že dôjdeme po čase k nemu zase.Ja som tam mal vôľo 3 mm.

Tak, ďalšia časť, opotrebovaná voľnobežka:

img842.imageshack.us/i/mp8220487.jpg/

Opotrebovane kamene voľnobežky (jednosmerné ložisko

img135.imageshack.us/i/mp8220488.jpg/

img535.imageshack.us/i/mp8220490.jpg/


Vyriešenie odlomeného úchytu v motore.


S týmto mi pomohol jeden kamarát so Žiaru nad Hronom, ktorému ešte raz ďakujem za pomoc.

img716.imageshack.us/i/mriesenie1.jpg/

img829.imageshack.us/i/mriesenie2.jpg/

Zváranie neprichádzalo do úvahy.Varianta na obrázku zatial funguje, vďaka bohu.

Dúfam, že som mojim článkom pomohol najmä tým, čo zvažujú kúpiť Savage a čo si majú pri kúpe všímať najviac, ide práve o túto slabinu, ktorú priznal i samotný výrobca Suzuki.Pochopiteľne, predávajúci poruchu na štartovacom mechanizme zatají,lebo vie, že by nepredal, a musel by investovať sám do opravy.Ale rovnako dúfam, že to pomôže aj tým,ktorý už problém majú. Ale doporučujem, ak má moto nabehaných viac ako 40 000 KM, odmontovať ľavý dekel motora dole, a pre istotu skontrolovať, v ako stave sú vyššie vyfotené súčiastky, resp, celý mechanizmus, a možno predídete mojej katastrofe.

Prajem všetko dobré

Motocyklom a ich majiteľom zdar!!! [dobre]


Ak sú otázky, sem, alebo na email : darkarcher@post.sk













08.01.2011 21:26

Re: Suzuki Savage odlomený úchyt v motore starter

PETOrf
 Turista 

Ikona

Kamarat opravoval raz jedno enduro po nejakom majstrovi.odysli po sebe asi 3 volnobezky a nakoniec bol problem v rozvodoch.jedna vacka posunuta o jeden zub



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.