Anketa:
piesty - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiupiesty - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.piesty
Ahote,mal by som na vas otasku,kto uz mal skusenosti s piestami NAMURA? Su to kovane alebo odlievane,kolko vydrzia,a podobne.Za odpovede dakujem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil poky24 (25.09.2011 11:23) |
Re: piesty
namura - odlievané ,skúsenosti žiadne |
Re: piesty
takze najradsej kovany piest a to aj do volozky? Lebo by som chcel dat prevlozkovat valec. |
Re: piesty
fabrika tam dáva odlievaný ..... |
Re: piesty
Karol1 a čo TKRJ ? Lebo som jeden kúpil a možno sa budeš s ním a motorom zabávať (z 92 na 98mm) |
Re: piesty
nič v zlom ale odlievaný by som už nedal do motorky ani keby bol zadarmo |
Re: piesty
brazel -madeinjapan , nie je čo riešiť, myslím |
Re: piesty
karol1 ja viem že tam niesu kované ale dal by som originál alebo kvalitnejšiu náhradu než nejaký lacný zmetok ktorý sa rozsype |
Re: piesty
majomi , možno ma obchádza ujo alzheimer , alebo si niečo pletiem , ale aký piest si mal v aprílke ? |
Re: piesty
karol1 , dumaj ako na to pôjdeš , vložka , či nicasil ? Vŕtanie z 92 na 98 , to je asi dosť . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (09.10.2011 11:09) |
Re: piesty
otázka znie : aký je vonkajší priemer súčastnej vložky valca a aká je pre vložku diera v kartroch. |
Re: piesty
Neviem , motor je ešte v kope , ale tu je valec z XR 600 a to vyzerá ako ten môj , pravda s inou vložkou : Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (09.10.2011 14:26) |
Re: piesty
karol1 no ved to a nevydržal spravil som go motora moto som predal že z kludným srdcom budem spat ked tu zrazu som sa dozvedel že sa piest rozsypal a to nemala možno ani 1000km za sebou a kedysi dávno brat dával tebe na výbrus valec z Tuarega 350 4T a tiež tam bol ten piest pochybnej kvality a tiež nevydržal ani 1000cku ked sa zahrievala na stojane na volnobehu tak sa piest na prášok rozsypal schytala to ojnica a ventily motor mi ešte straší doma . |
Re: piesty
tiež sa nechcem nikoho dotknúť , ale teraz som dokončil DR600 v ktorej predošlý "pochybný" piest nakrútil 60000+ |
Re: piesty
majomi-mne bladymerry facha na kusovo vyrabanom odlievanom pieste a vlozkovanej ojnici,drbnem dobrych 30.000km,celorocne,cesta,teren, od +35C do -20C, bud ho vysvetili vo vatikane alebo mam stastie ja neviem ale buble to ako nove hm. |
Re: piesty
majomi: uz som to tu kdesi pisal, mozno aj viackrat a nieje to len moja skusenost. ja tvrdim, ze jednobuchy, najma stare vzduchace (kym je motor surovy) je idealne zabiehat kratkymi jazdami v chladnom pocasi. najskor 5 min, potom nechat uplne vychladnut a zakazdym pridavat po 5 min., cize druha jazda bude trvat 10 min, vychladnut, tretia 15min. urcite nieje vhodne nakopnut a nechat zohrievat motorku po GO na volnobehu, nemaze to poriadne, nema sa to ani ako chladit. ja to robim tak, ze motorku nakopavam az ked mam rukavice, helmu, ruksak na sebe garaz zavretu, pripraveny vyrazit. sadnem na to, tak 1 min to necham bezat na sytici, pocas toho to trosku poprevrkavam, casto, ale velmi jemne, len postupne zvysujem intenzitu, po minute sa (este na sytici) pohynam, po cca 300m, cize malej chvilke sytic opatrne pod strednym plynom vypinam (aby neskapalo), nasleduje usek jazdy, kedy to tocim max do 2/3, neskor do 3/4 moznych otacok, az potom jazdim normalne. co znamena normalne?: tymto motorkam nerobi dobre jazda konstantnou rychlostou na stabilnych otackach, najma v zabehu nie (zabeh u masin tohto typu je 1000km minimalne, radsej poviem 2000km). Preto treba v zabehu jazdit svizne, casto menit ozacky (vhodnejsia ako maly medzimesto-vylet je dynamicka jazda okolo bloku stylom brzda plyn 1,2,3,4, brzda, plyn...1,2,3,...) a v chladnom pocasi!!! bacha na mokre listy!!! ja som moju zabiehal v zime v snehu pri -5stup a mal som istotu, ze ju neprehrejem (o tom, ze je dobre mazana som sa staral sulcom v pravej ruke). takisto ako motorka zohrievajuca sa na neutrali, moze byt velmi nespokojna motorka variaca sa na semafore, alebo v kolone. moja xl sa najlepsie citi v terene (ktory zvlada bravurne), tam nehrozi dlhy rovny usek na 4ke. 5ku pouzivam len pri presunoch. dalsia vec je, ze ludia maju sklony, v snahe ulahodit motorke, davat prilis riedke moderne oleje do starych motorov, ktore boli stavane na huste mineraly (vtedy ine oleje neboli). Moja motorka polosyntetiku 10W40 neznasa, je spokojna len s lacnym mineralom Eurol 20W50. Tazko je vinit mechanika zo zahrievania motorky na ktorej bol meneny piest. Musim vsak podotkut, ze niekedy by sa zislo urobit vybrus trosku vacsi, aby bola vacsia vola medzi valcom a piestom. Ine je KTM po r. 2000 a ine japonec s motorom designovanym koncom 70tych rokov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil edelweiss (10.10.2011 10:05) |
Re: piesty
piter10 , to neviem , je to možné , ... ale aj pre XR 600 . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (10.10.2011 12:39) |
Re: piesty
Ja len že Xt-čka má piestny čap 22mm a XR-ka ho má 24mm a rozdiel je aj 2mm v čapnej výške,takže to bude asi ozaj drahá svadba... Upravené 2 krát. Naposledy upravil piter10 (10.10.2011 12:50) |
Re: piesty
Si ma predbehol z tým príspevkom,ale na tej prvej fotke kde máš písane že na je KR-ku je vyobrazený piest na XT-čku,takže som sa nemýlil. Upravené 1 krát. Naposledy upravil piter10 (10.10.2011 12:49) |
Re: piesty
Ako som ťa predbehol , keď som to vložil 12:39 a ty si ma znovu upozornil 12:43 ? Nie som jasnovidec . |
Re: piesty
Ale veď je to jedno a ten piest je na stopro od nich lebo ich mám na sklade. |
Re: piesty
piter10 , jasnačka , že je to jedno , ja mám , čo som chcel , je to pre Hondu a piestny čap je 24mm . |
Re: piesty
v ČZ 516 mi vydržal v pohode a to som ho menil asi trikrát a sa nerozpadol asi som mal tiež šťastie no potom to bola dvakrát smola a preto už neriskujem a dúfam že tak skoro ani nebudem AT zatial šlape a nepotrebuje to aj ked už ma 109 000 km. |
Re: piesty
Ibaže je chcem otvárať dokonale funkčný motor , s ani nie tridsaťtisícami km . |
Re: piesty
lebo človek je od prírody tvor nespokojný s tým , čo má a chce niečo viac , niečo extra , niečo podľa vlastných predstáv. Prečo sa prerábajú harleje , prečo sa tuningujú mašiny , prečo si niekto kúpi hajabušu a napchá do nej turbo... |
Re: piesty
majomi , túto istú otázku si kladiem už rok ... , jeden deň - otvoriť , ďaľší deň - neotvárať . Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (11.10.2011 9:03) |