Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3370 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28572
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11559)

Honda 600 XL - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda 600 XL - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Elektrika.

13.03.2012 8:53

Honda 600 XL

Michal0132
 Bahniak 

Zdravim mám doma Hondu XL600 LM a mam snou problem startovanim, pravdepodobne neni nastaveny spravne piest a iskru hodi skor ako piest vyjde hore. Prisiel som na to tak ze ked startujem na el. starteri citim ako sa trapy ked je piest skoro hore. Moja otazka je ako ho nastavit? :-@


13.03.2012 22:59

Re: Honda 600 XL

TomasM
 Motarďák 

Ikona

myslím si, že máš úplne mylné predstavy :-)))

Motor nabehne? Ak nie, tak aspon má iskru?


14.03.2012 9:10

Re: Honda 600 XL

Michal0132
 Bahniak 

Praveze motor nenabehne. ZA studena toci ale trapi sa ked ma odpalit. Startovali sme ju vecsinou za autom. Iskru ma ale nie vtedy kedy ma byt. :-~


14.03.2012 9:32

Re: Honda 600 XL

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

A kedy ma byt?


14.03.2012 11:35

Re: Honda 600 XL

TomasM
 Motarďák 

Ikona

na mojej XL som nikdy nemal problemy so zapalovanim, ani som nemal zhodeny lavy dekel na motore. Je dost mozne, ze tam niekto predtym rozladil zapalovanie alebo karburatory, mozno je aj elektrika na kkt (indučka), zla sviecka atd. To, ze iskru hodi skorej ako je piest v hornej uvrati je prirodzene a vola sa to predzapal.


14.03.2012 11:41

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

A na nakopávačku nenaskočí ?
Je treba dostatočne nabiť akumulátor alebo dokonca zgenarálkovať štartér a všetko pôjde ako má.
Kedy má dávať iskru rieši CDI.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (14.03.2012 11:43)


14.03.2012 11:48

Re: Honda 600 XL

barlac
 Jogurťák 

krampus netrep! nerozumies tomu ,nevypisuj pic..!
ked si spomenul,ze najskor nehodi iskru ked ma,tak si sa hral s rozvodmi? pokial iskru hadze, ta musi byt dostatocna. napatie budiacej cievky nesmie ist pod 30v.
potom tu moze byt posunuta retaz (casovanie) a to ti sposobi najskor to nespravne hodenie iskry.
bateria je nepodstatna u tohto typu zapalovania, nemusi ani byt.
roztahovat motorku autom je chore!


14.03.2012 12:00

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

barlac- ..... mas pravdu ;-)


14.03.2012 17:12

Re: Honda 600 XL

Michal0132
 Bahniak 

Tak vďaka za rady ale asi to necham kamosovi on sa vyzna v motorkach a trosku sa s tym pobavi. Som myslel ze to bude jednoduchsie
:-D


14.03.2012 21:29

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Michal0132- potom daj vedieť čo s tým naozaj bolo, aby sme sa do budúcnosti poučili (my XL-kári), a aj"majster svetla" od jogurtov z Rwandy >:-)


14.03.2012 21:34

Re: Honda 600 XL

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

mal som ten problém o 2-3 zuby preskočená rozvodová reťaz


14.03.2012 21:48

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

ja mám zas ten problém, že na nakopávačku mám iskru, ale na štartér nie. CDI už je IGNITECH, ale robilo to aj pri pôvodnej. Kto už také niečo riešil a vyriešil, nech sem napíše kde bol"pes zakopaný".


14.03.2012 23:09

Re: Honda 600 XL

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

ja som mal to iste na XT kde som dorobil nakopavacku. riesenie je previnutie cievky ktora japaja CDI.


14.03.2012 23:31

Re: Honda 600 XL

powerflow
 Turista 

Ikona

MICHAL 0123: tu by Ti mali vediet poradit :
www.offmoto.com/


15.03.2012 6:18

Re: Honda 600 XL

karol1
 Bahniak 

Ikona

fakt by ma silne zaujímalo , ako na XL-ke dokáže posunutý rozvod ovplyvniť časovanie iskry/predzápalu.

Keďže snímač na zapaľovanie je pod pravým deklom v oleji a palec , čo mu dáva "povel" je priamo na kľukovke na drážkach vedľa primárneho kolečka. A aby sa nedal špatne nasadiť , tak je na kľukovke jeden výstupok drážkovania rozklepnutý a na palci je z toho dôvodu jedna drážka širšia.

to , že preskočený rozvod spôsobuje problém so štartovaním je jasné , ale nie s predzápalom.


15.03.2012 20:23

Re: Honda 600 XL

kovonak
 Kávičkár 

Ikona

Ja som mal prasknutu hlavu,najprv to zacalo nenapadne a do 500km uz som nenastartoval :-(


15.03.2012 20:56

Re: Honda 600 XL

Michal0132
 Bahniak 

Chalani tak to je v prdeli. S kamosom sme rozobrali dynamo a vravel ze sa to neda stelovat ako na starych motorkach(on ma babety a trufal si na nu ze to nastavy) vratili sme to spet do povodneho stavu a n baterke tocilo ale neodpalilo. Skusil nakopovacku a kopal kopal mozno 50x vravi aby som vycistil viecku a do vzduchoveho filtra trochu banzinu nakvapal tak som tak zrobil a kopnul tak na 1 supu chytilo(prisam bohu). Ale na starter nechce odpalit toci toci ale neodpali ale kopacka chyta na supu(zrazu). :-D Neviem ci on ma take stastie alebo co to je no.... :-D :-D :-D :-D


15.03.2012 20:59

Re: Honda 600 XL

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Krampus skusal si ju startovat silnejsou baterkou, alebo kablami z auta? Ak je slabsia baterka, tak na nakopnutie ide, ale na starter nie, lebo pri startovani uz nezostava na iskru kapacita.


15.03.2012 21:31

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

bacaono- skúšal, skúšal, :-((( , všetko čo si vieš predstaviť a už som sa vzdal tej chybe prísť na kĺb,("najdratickejší spôsob" bol cez káble z aku 12V-66 Ah. Jednotka Ignitech je napájaná priamo baterkou a ak klesne napätie pod 9,1 V (čo pri štartovaní nie práve najmladšou baterkou je možné) tak iskru nedá, momentálna situácia: Aku 12V-14Ah r.v. 2011 a štartér po repase (beží ľahúčko s malým odberom) pokles napätia max. po 11,4 V a aj tak nič! :-((( .
Podotýkam, začalo mi to robiť ešte keď som mal origo cievku a origo CDI, medzitým mi cievka odišla (choroba XL,XR-poznáme ;-) ) nahradil som to celé Ignitechom, ale závada pretrváva.
Pokiaľ mám nohy zdravé, tak sa s tým viem vyrovnať, len ma štve že nieviem na to prísť kde je chyba.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (15.03.2012 21:39)


15.03.2012 21:41

Re: Honda 600 XL

:-D krampus, niekde zle zapojené. Štartérom vyradíš (skratuješ, uzemníš) zapalovanie. Potom môžeš mať aj 500 Ah... ;-)


15.03.2012 21:56

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

papi- skontrolované, tu v tomto prípade sú 2 nezávislé okruhy -zapojenie štartéra a zapojenie zapaľovania nemajú žiadny "spoločný" kábel.
Len pre info: Ignitech mi tam dával chlapík zo Žarnovice, čo sa týmto živý, teda je max. predpoklad že je všetko zapojené ako má byť, len vtedy pri montáži som mal "starú" baterku (klesalo napätie pod kritickú hodnotu), upokojoval ma tým, že ak dám novú baterku bude motor "naskakovať" aj na štartér. Vykonal som odporúčané rady, ale stále je to ako na počiatku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (15.03.2012 22:01)


15.03.2012 22:02

Re: Honda 600 XL

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Nemaju sice ziadny spolocna kabel, ale maju spolocnu kostru. Popozeral by som ukostrenie samotnej baterky o ram a motor, a ukostrenie CDI, cievky, startovacieho rele. V najhorsom pripade by som skusil napajat to CDI priamo.
Ten pokles napätia pri starte si meral na baterke, alebo na vstupe do CDI?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (15.03.2012 22:04)


15.03.2012 22:10

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

baca- čo sa týka ukostrenia je všetko skontrolované a čisté, fcia CDI bola kontrolovaná cez PC, t.j. vstupy a výstupy, zároveň aj meranie na baterke pri štartovaní.


15.03.2012 22:17

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Vidím, že naše myšliekové pochody sa uberajú rovnakým smerom možnej príčiny a asi "tade cesta nevedie", takže navrhujem ukončiť túto polemiku cez PC.


15.03.2012 22:20

Re: Honda 600 XL

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ved prave to meranie na baterke.... skus odmerat pri starte napätie priamo na vstupe do CDI. Priamo na kabli aj + aj -. Niekde po ceste musi byt prechodovy odpor ked na baterke je dost. Ze by spinacka?


15.03.2012 22:34

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

No už len tá ostáva, ale aj tak tomu nedávam veľkú nádej, lebo tej je "jedno" či nakopávaš alebo štartuješ.
Skúsim, ale ako som už vyššie spomínal, meranie CDI uskutočnené cez "medzistekker" na PC s príslušným programom + multimeter na baterke


15.03.2012 22:43

Re: Honda 600 XL

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Praveze ked nakopavas alebo startujes, spinacke to jedno nieje. Cez spinacku pri starte preteka aj prud na startovacie rele, a pri nakopavani nie.


15.03.2012 22:49

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

No, nasadil si mi chrobáka, a ja som myslel (doteraz), že prud ku rele prechadza iba cez tlačítko "start"


Raz darmo, "viac hláv, viac rozumu" [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (15.03.2012 22:50)


15.03.2012 22:58

Re: Honda 600 XL

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Na tlacitko by mal ist prud zo spinacky az po zapnuti klucika. Inak by si mohol roztocit starter jeho stlacenim hocikedy.


15.03.2012 23:09

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Nie, lebo je tam blokovanie cez spínač na spojkovej páčke, kt funguje cez kontrolku neutrálu.

Podobný systém ako u bočáku na cest.moto.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (15.03.2012 23:12)


15.03.2012 23:44

Re: Honda 600 XL

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Myslel som hocikedy po splneni vsetkych podmienok odblokovania (vyradena rychlost, vymacknuta spojka, zaklopeny bocak).


16.03.2012 0:02

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Jasne, zle som pochopil.
Ale to nás nemusí zaujímať, lebo spínačka zopne 30-tku a tá ide do CDI a nám 30-tka už neklesá pod 11,4 teda mala by dávať iskru či "štartrujeme, kopeme, roztláčame, alebo nebodaj ťaháme za autom. :-D
To sú tie "2 okruhy", čo som spomínal, jeden zapnutie zapaľovania a druhý spúšťania štartovania cez ochrany.
Chápeme sa ?


16.03.2012 0:19

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Jediné, čo ešte môžem urobiť je, rozobrať spínačku a skontrolovať kontakty vo vnútri, či nie je opálený alebo zoxidovaný, každopádne Ti úprimne ďakujem za Tvoj záujem mi pomôcť v mojom probléme. [dobre]


16.03.2012 0:48

Re: Honda 600 XL

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Chapeme. ;-)
Lenze pises ze pri startovani starterom si 30-tku meral na baterke voci kostre. co je vlastne este pred spinackou. Skus to napätie pri starte starterom odmerat na kabloch tesne pred CDI, a nie voci volnej kostre, ale voci - kablu tiez tesne pred CDI.
Pokial tam pri starte starterom bude tych cca 11V tak musi ist.
Ak tesne pred CDI-ckom tych voltov bude malo, treba hladat bud zle ukostrenie, ale to si vylucil. Takze zostava prechodovy odpor po ceste od baterky do CDI. Ten bude najpravdepodobnejsie na znecistenych, zaoxidovanych alebo opalenych spinacich kontaktoch spinacej skrinky. Tie este ako tak zvladaju pri nakopavani to pozadovane napätie preniest, ale ked sa k tomu prida napajanie startovacieho rele pri starte starterom tak uz nestihaju. Lebo pochybujem ze by si mal CDI Ignitech napojene priamo na baterku ako si pisal.
To ze na nakopavanie chyta proste nemusi vylucovat ze ta spinacka je "chora".

No...a nez som to sformuloval a napisal, tak si ma pochopil. :-)))
Nieje za co. ;-) Na ponier-cupe mi povies ci to bola ta spinacka. [dobre]

Upravené 2 krát. Naposledy upravil bacaono (16.03.2012 0:53)


16.03.2012 7:38

Re: Honda 600 XL

karol1
 Bahniak 

Ikona

krampus - akú máš vzdialenosť medzi "palcom" na kľukovke a snímačom =cievkou.
Nesmie byť viac ako 0,3mm , Čím väčšia vzdialenosť , tým sú potrebné vyššie otáčky na štartovanie , pretože napätie indukované v cievke klesá s jej vzdialenosťou od "palca" , no a keď je vzdialenosť veľká , tak CDI pri malých otáčkach ani netuší , že má hodiť iskru . A ešte jeden detail , pri štartovaní pákou sa kľuka netočí tak rovnomerne , ako pri štartovaní štartrom a aj v tom môže byť kameň úrazu , lebo na páku zvykne mať práve v okolí hornej úvrate zrýchlený kmit - odpozorované z praxe , kedy pri vybratej sviečke z hlavy a kopaní nebola iskra a po naložení druhej zaslepovacej sviečky do hlavy , na tej vonku iskra zrazu bola.

ignitech robí aj CDIčka s výstupom rs232 na PC a tam nemusíš pracne odizolovávať kábliky , aby si zmeral napätie na CDI , stačí napojiť notebook s programom a napätie zmeria hneď včetne možnej zmeny predstihovej krivky a tak.


16.03.2012 10:36

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

karol1-momentálnu "fúgu" na snímači ani srnky netušia, lebo naposledy som to mal rozobraté minulé leto (menil sa piest)i a poskladal som to v tolerancii ako vyššie popisuješ.Pre istotu pozriem, ale až po kontrole spínačky, lebo som od prírody lenivý a stále hľadám cestu najmenšieho odporu. ;-)
Lenže tá chyba už tam bola a pretrváva.
Áno, ja mám CDI s výstupom rs232- montované v ZC p.Beňom (EL-performanc), dával som ju tam práve kvôli možnosti nastavenia predstihovej krivky (pocitovo lepšie-zdá sa :-))) )


16.03.2012 13:57

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona



baca- určite, len sa pristav. [dobre] :-D


19.03.2012 12:28

Re: Honda 600 XL

karol1
 Bahniak 

Ikona

ešte jednu vec by som skúsil , nemá to veľmi logické opodstatnenie , ale už sa mi stalo , že si mašina dala povedať po prehodení káblikov od snímacej cievky , len potom treba doladiť predstih , lebo sa posunie o polperiodu.


19.03.2012 17:10

Re: Honda 600 XL

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Nooo, karol1, za skúšku to stojí, lebo nie som si istý či sa tak nestalo pri tej výmene piesta. [dobre]

Len akosi všetci tu riešime túto závadu po neakej oprave, ale ona nastala takto: Odstavil som ju celkom funkčnú, po dvoch týždňoch reku ideme sa povoziť, štarér slabo točí -však dobre baterka má už čo to za sebou, dobije sa jazdou, nakopol som na nakopávačku a šlo sa, počas jazdenia (niekoľkokrát zastavíš) však baterka pomaly naberala kondíciu-teda ma presvedčila že už je v keli, znovu po neakej pauze som založil zánovnú baterku a že ideme, ale hoppá, na štartér za studena nechytá-čo je?- toto nerobilo - sviečka von, skúšanie iskry, a tu som zistil že pri šartovaní štarérom iskra nieje ale na nakopávačku je, psychicky som sa s tým vyrovnal a jazdil, po cca 1,5 Mh mi odišla zapaľovacia cievka,kt. som rozhodol nahradiť IGNITECHOM
V kútiku duše som stratu iskry pripisoval odchádzajúcej cievke, ale priamo pri montáži v Žarnovici to bolo to isté, pravda je že aj tá zánovná baterka nebola v 100% kondícii a p. Beňo ma ukľudnil tou informáciou o 11,4 V - doma dostala Hondička novú baterku a prečistenie štaréra a nové púzdra, ale aj tak na štartér nič, len akurát za tepla naskočí na štarér tak, že v momente keď pustím tlačítko štart motor naskočí vďaka zotrvačnosti rotácie kľ.mechanizmu.
Minulého roku v strede leta sa mi podarilo Hondu utopiť tak, že nasala bahno -výmena piestu+ výbrus nevyhnutný, tu sa mohli kábliky medzi sebou vymeniť.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.