Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 5225 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26376
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15912)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10464)

Veľká spotreba oleja, prosím o radu. - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVeľká spotreba oleja, prosím o radu. - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
21.05.2012 22:19

Veľká spotreba oleja, prosím o radu.

endy
 Veteránista 

Ikona

Jedná sa o 650 KLX, na tachometri 35500, spotreba oleja cca 1dl/ 100km. Dal som dole valec a čo som pomeral, medzera tesniacich kruzkov (v zamku) 0,45 mm (servisný limit 0,7 na druhý krúžok 0, 8), stieraci kružok medzera 0,6 (serv. limit 1mm), medzeru som meral aj tam kde piest nebehá, hodnoty sú také isté. Vôla medzi piest a valec kolmo na čap je 0,15 aj pri otočení piesta o 90 stupňov. Podla toho asi valec OK., nemá žiadny golier a ked tam vložím piest tak nepadá, ale pekne klesá dolu. Simeringy na ventiloch sú mäkké, vyzerajú v poriadku.
Jedine čo je mimo serv. limit je rozmer piesta, 14mm od spodku je limit 99,77 a ja som nameral 99,5 to vysvetluje aj strngotanie za chodu (asi tam piest tancoval)
Moja otazka, či to dať na výbrus, ked to mám rozobraté, alebo vymeniť piest, krúžky, simeringy a ide sa dalej a satále nechápem tú abnormálnu spotrebu oleja.


21.05.2012 23:28

Re: Veľká spotreba oleja, prosím o radu.

PETOrf
 Turista 

Ikona

najprv by som vymenil len gufera ventylov,mozno sa daju vymenit aj bez demontaze hlavy,no ked uz to mas rozobrane tak uz asi vsetko by som urobil


22.05.2012 0:22

Re: Veľká spotreba oleja, prosím o radu.

barlac
 Jogurťák 

ja len nechapem jedno,naco sa pustate do tak zavaznych oprav,ked ste z toho maximalne mimo.to nieje ako sa vrtat v picke.
taketo opravy si vyzaduju skusenosti,zrucnost a znalosti v obore.


22.05.2012 2:13

Re: Veľká spotreba oleja, prosím o radu.

papaya
Darca Krvi  Kávičkár 

preco si myslis, ze unik oleja je na piestoch? Dal si premerat tlaky kym si to rozobral ? Co simering na primarnom ozubeni?


22.05.2012 9:25

Re: Veľká spotreba oleja, prosím o radu.

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Pri piestnych kruzkoch nieje dolezita iba strbina na zamku, ale aj jeho vola v drazke. Pokial je velka a kruzok v drazke chodi hore-dolu, tak precerpava olej zotrety zo stien valca priamo do spalovacieho priestoru.
Pozri obrázok


22.05.2012 12:27

Re: Veľká spotreba oleja, prosím o radu.

karol1
 Bahniak 

Ikona

jéjé , niekto tu má Černocha :-D , len si dovolím poopraviť údaj "delta v" , pre súčastné tenučké krúžky s malým prítlakom na stenu valca až 0,08mm (wiseco bežne 0,06mm) najmä pri dvojtaktoch.

k Barlacovi by som ešte doplnil - a príslušné meradlá , pričom digitálnu šubleru radím presnosťou medzi colštoky , krajčírske metre a detské pravítka.

endy - nehádam sa , ale dosť pochybujem o servisnom limite 99.77 , čiže 23 stotín pod mieru a ešte tomu meranom niekde na úrovni piestneho čapu. Je to dosť mimo od bežných zvyklostí a mier, ale nepozeral som konkrétny manuál , tak sa môžem mýliť. Aj nové krúžky , ktoré nie sú správne vedené piestom voči valcu nemusia plniť svoju funkciu a taktiež krúžky , ktoré majú miery ako nové môžu mať iné poškodenia - napr doškrabanú pracovnú plochu , alebo proste zdeformované a bez patričného predpätia. Taktiež tieto valce sa opotrebúvajú skôr do súdka , takže absencia pleca navrchu nevyjadruje nič o stave valca.


22.05.2012 18:09

Re: Veľká spotreba oleja, prosím o radu.

endy
 Veteránista 

Ikona

Vďaka za príspevky, robím to, lebo musím, v blízkom okolí nie je nikto komu si zanesiem motku a za týžden mi vrátí opravenú a komu dôverujem tam by som čakal 4-5 týždnov. Bol som za strojárom, on mi povedal, že dones valec a piest s kúžkami, tak preto som to rozobral a ked som to rozobral tak som sa spytal vás odborníkov. Dnes som zaniesol veci a chlapík premeral valec, popozeral a skúšal tam veci a dospel k záveru, že valec je v poriadku vraj dobre zabehntý, problém je piest a stieracie krúžky ktoré sú bez patričného predpätia (karol 1) a ked piest ešte
sa naklána vo valci tak tlačí olej smerom hore, takže vymeniť piest, porobiť hlavu a poskladať to.
Zdá sa mi to logické. Ešte niečo, nevedel si vysvetliť prečo je valec OK. a piest na zahodenie, vraj možno, že bol nijaký problém s original piestom a mohli tam dať už nijaký použitý :-O
Dúfam, že vedel čo rozpráva.


22.05.2012 23:33

Re: Veľká spotreba oleja, prosím o radu.

Bubiiik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Re: Barlac to nieje ako sa vrtat v picke [dobre] :-D :-D :-D :-D


23.05.2012 0:23

Re: Veľká spotreba oleja, prosím o radu.

nikyita
 Čoprák 

Ikona

na mojej vtx-se som po prejdení tak 50 000km začal mat spotrebu asi 2,5-3dl oleja na 1000km,,, riadne ma to sralo lebo som ju kupoval novú,, seriozný zábeh,,proste som sa s nou nijak neponáhlal,,,nevedel som čo sa stalo a prečo,,každopádne kamoš to rozobral,,,krúžky boly zničené,,,nechápal a ani ja prečo sa tak stalo lebo motorku som nijak nenahánal ani jej extra nenakladal na hrb,,valce celkom v poriadku,,dokonca na nich bolo vydiet stopy po ,,asi honovačke,, proste valce uplne v pohode,,neškrabnuté,,, tak sme skonštatovaly že záruka skončila pred pol rokom,,je to v prdely,,, nič neriešil len dal nové kružky a tesnenia,,,, odvtedy olej od výmeny po výmenu klesne na mierke asi 2mm,, skonštatovali sme že naprd materiál krúžkov,,lutujem len že ich zahodil,,neskvor ma napadlo poslat to do Hondy z poukazom na nekvalitu,,,čo už,,,stáva sa,,,výdaje,,okolo 600e,,,proste smola


23.05.2012 20:05

Re: Veľká spotreba oleja, prosím o radu.

endy
 Veteránista 

Ikona

Treba sa vrtať aj v pičke a aj v motore :-)))



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.