Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2588 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28570
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11557)

Exhaust Butterfly Valve - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuExhaust Butterfly Valve - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
21.03.2013 10:04

Exhaust Butterfly Valve

MMartin000
 Turista 

Ikona

caute, mam Kawu Z750 r.v.2007 a mam tam tu 6-uholnikovu srandu co by mala ovladat priveru na vyfuku, lenze nejdu k nej ovladacie lanka,
mam tam nahodeny ladak Arrow a pravdepodobne ten kto tam ten vyfuk nahadzoval, zdemontoval priveru, aj ovladacie lanka
moja prva otazka je ci privera je umiestnena v origo vyfuku a preto je to zdemontovana?, alebo ma byt na konci zvodov a chyba tam?
no a druha otazka je naco tam vlastne sluzi?
dik


21.03.2013 15:55

Re: Exhaust Butterfly Valve

Tunak
 Kávičkár 

Ikona

privera je montovana na origo koncovke a tu mas dole, preto ti chybaju lanka na serve. servo musi ostat pripojene, aby si nemal chybu riadiacej jednotky.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tunak (21.03.2013 16:06)


26.03.2013 11:26

Re: Exhaust Butterfly Valve

MMartin000
 Turista 

Ikona

dik tunak


26.03.2013 12:25

Re: Exhaust Butterfly Valve

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

MMartin - a pýtal si sa na dôvody, prečo tam tá prívera býva. sú dva - jeden výrobca to na svoje výfuky dáva kvôli hluku. neviem už jako sa tá značka volá. no od výroby hluk riešia pomocou RJ a obmedzenia na danom stupni.

druhý dôvod je nárast krútiaceho momentu v nižších otáčkach v dôsledku ovládania prietoku vzduchu vo výfukovom potrubí ;-) preto Ti iba ladený lauf vždy rozhasí krivku výkonu a krúťáku


26.03.2013 21:06

Re: Exhaust Butterfly Valve

MMartin000
 Turista 

Ikona

viem o tom, myslim ze upravou palivovej mapy sa to da eliminovat a na tej motorke zevraj nejaky zasah bol robeny, inak ide pekne aj v strednych otackach, tak hadam to bude okej


26.03.2013 22:21

Re: Exhaust Butterfly Valve

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

áno, pri otvorených laufoch, alebo výmene celého výfukového systému za aftermarket (leo, akrap) je moto rozladená a rieši sa to úpravou palivovej mapy. Väčšinou power commanderom (ak nie je otvorená RJ, čo už v dnešnej dobe asi neexistuje) a nahraním príslušnej mapy z netu, alebo vyrobením mapy na mieru na brzde (drahši, ale optimálnejši spôsob) :-)


27.03.2013 8:36

Re: Exhaust Butterfly Valve

Dermo33
 Kávičkár 

Ikona

Prívera u hondy má viacere funkcie, aj to že sa motorka skorej zohreje. V nizsich otáčkach zvysuje točivý moment, tým že "posunie" hornú hranu výf.kanálu nižšie, čo má za následok že zapálená zmes dlhšie tlačí na piest. Dufam ze sa nemýlim :-D Pri vyšších otáčkach (6000rpm) sa otvára a tým zvyšuje prietok splodín vyfukovým potrubim.
Pri ladenom výfuku treba riadiacu jednotku upraviť ako bolo pisane hore.
Ja som na mojej cbrke mal tiez odpojenú priveru a vykuchany origo vyfuk. Dal som ju do original stavu, tym ze som kupil z eBay za 50€ original vyfuk aj s lankom a sondou a musim povedať že motorka ide citelne lepsie ako ked to bolo vykuchane ;-)


27.03.2013 10:54

Re: Exhaust Butterfly Valve

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

dermo - rovnaký efekt (ako píšeš s tým vykuchaním) majú aj niektoré DB killery v otvorených výfukoch. jednoducho bránia prietoku vzduchu naplno a moto ide lepšie v strede - konkrétne mám tento prípad pri MT-01



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.