Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2638 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28584
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17019)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11565)

Yamaha RD 350 - problem s motorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha RD 350 - problem s motorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
31.05.2005 8:43

Yamaha RD 350 - problem s motorom

jarro
 Veteránista 

Ikona

Tento clanok patri skor do moto poradne ale ani za svet som to tam nevedel dat...
Serus, viem ze je tento clanok dost dlhy ale ked si ho precitate budete z mojej masiny vacsi jeleni ako ja, takze...
Potreboval by som poradit s motorkou, presnejsie s motorom. Mam starsiu Yamahu RD 350, dvojtakt, dvojvalec, privery, vodnik + vsetko co ma standardny japonec.
Ked som ju kupoval bola v dost dezolatnom stave, motor bol uz trocha vybehnuty, bolo pocut najma piestne capy. Nabehal som na tom par kilometrov a potom som to rozobral ze to porobim. Chcel som najprv kupit nove piesty ale ked som zistil ze dve sady stoja 12 tisíc presla ma chut. Dal som preto vyrobit nove piestne capy z cementacnej ocele urcenej na dynamicky namahane suciastky, na povrchu ma vysoku tvrdost ale v jadre je huzevnata takze som predpokladal ze v capoch uz problem nebude. Na priemere bol presah tri stotiny cim sa vymedzila vola v pieste aj v ojnicnom lozisku. Ostatne veci som pretesnil, pokupil som nejake loziska a gufera a dal som to dokopy. Behalo to ale mesiac a potom jak keby utal. Neviem ci bola chyba v oprave motora alebo jednoducho prisiel jej cas ale odvtedy dymi ako parna lokomotiva a ani za svet nechce ist do otacok. Najprv som myslel ze vyzula kruzky ale piestom nic nebolo. Tak som skontroloval zapalovanie ale to je uchytene uz z vyroby na pevno( nie na drazkach) a neda sa natocit ani o pol stupna. Mam nastastie este jednu na suciastky tak som zacal postupne prehadzovat impulznu cievku, inducku, servomotor na privery a kopu inych skatuliek z kablovania. Nepomohlo. Popozeral som karburatory, vycistil som ich, nakoniec som aj tie vymenil a nic. Vymenil som vzduchovy filter lebo niekedy sa stane ze ak nedas ten spravny tak vznika v sacom potrubi nespravny podtlak a zmes nema potom ten spravny pomer, ale ani to nepomohlo. Napadlo ma ze moze tiect do motora voda z chladenia alebo olej z prevodovky tak som to vypustil a nachvilu nastartoval ale stale to iste, kopu dymu, neda sa udrzat volnobeh a nejde do otacok akoby bol nastaveny velky predzapal, vtedy ma motor na nizkych otackach nepravidelny chod a treba cakat kym sa zobudi ale tej mojej sa ani len to nechcelo. Skusal som potom este predsa len pootocit impulznu cievku na zapalovani ale staci milimeter a je to este horsie. Napadla ma aj taka blbost ze je si vela oleja v benzine /davam 1:40/ ale aj tak som ju vyskusal na chvilu nastartovat s cistym benzinom ale vsetko postarom. Oilmaster som odpojil uz davno lebo na starych masinach je to uz nespolahlive.
Nakoniec som sa zmieril s tym ze je ten motor predsa len vybehnuty a ze nema uz ten spravny kompresny pomer a kvoli tomu sa zmes nedokonale spaluje a preto tolko dymu. Dal som inzerat ze zhanam motor do RD 350 a podarilo sa mi kupit za 3 tisíc motor s kompletnym kablovanim. Ta moja mala nabehnutych 39 tisíc a tento len 22. Prehodil som vsetko okrem horneho bloku kvoli cislu motora + to kablovanie. Nakopol som to a skoro mi vypadli oci . Ziadna zmena, furt to ide jak stara koza. Teraz fakt neviem kde je chyba, horny blok je v poriadku, ziadna prasklina, nic. Zaujimave je ze oba valce zblbli rovnako a sucasne. Mal som predtym uz zopar masin ale ani jedna nebola takyto hlavolam. Ak ste po precitani tohto clanku nasli este nejake riesenie alebo ste mali podobne problemy, alebo mate dokonca RD-cku napiste mi, budem vdacny za kazdy dobry napad. Pripomienky typu “hod to do srotu“ akceptujem, ale ked uz je v tej masine vela penazi co mam robit...
Pisat mozte aj na jarro78@azet.sk


31.05.2005 9:07

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Jarro, skus nahodit ten druhy motor do ramu, mam pocit, ze sa bude jednat o netesnost klukovej skrine a ze ti nasava olej z prevodovky.


31.05.2005 10:11

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

rapid
 Turista 

Ikona

mozno som cital nepozorne ale co karburator?


31.05.2005 13:53

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

frog
 Turista 

Ikona

NO Rapid, to si teda cital nepozorne. A maco ma pravdu. Ked ti to dymi bez oleju v benzine, oilmaster mas odpojeny a motor je bez chladiacej zmesi tak jedine olej z prevodovky. Skus to vypustit a ides. No a ten druhy motor ti mozno predal lebo mu dymil.


31.05.2005 16:18

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

tomas600
 Bahniak 

Ikona

páni a čo takto je zanesený výfuk a preto to dymí a nemá to ťah lebo sa brzdia výfukové plyny. Možno je to blbosť ale prišiel raz za mnou chlap že mu nejde babeta - mal úplne zanesený výfuk - vyčistili sme ho a babetka mala zrazu silu a už toľko nedymila. Možno tá chyba nie je až taká zložitá ako sa zdá - skús a uvidíš. Tom


31.05.2005 17:15

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

majomi
 Edvenčr 

Ikona

cauko je to urcite netesnost v klukovej skrini skus vimenit semeringy a ak ani to nepomoze tak musi ist napoli a dat nove stredove tesnenie . a ktim piestom vies skus si zistit kolko bi stali kovane piestne sadi z wiseca ceni su zhruba okolo 4300 sk a ak tam nemas nikasil tak je to dobre lebo novi nikasil stoji dost skus a uvidis
cauko


31.05.2005 19:16

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

wrabec
 Turista 

Ikona

Nedocital som sa, ci si skusal vymenit taku zakl. vec ako je sviecka. Mne nieco podobne robila 125ka (2T) Spustil som vodu, dal dole hlavu, valec... Mal som pocit ze je po kruzkoch. Potom som odpajal olejove cerpadlo, cistil karburator.... A predstav si, nakoneice BANALITA - sviecka. Myslel som, ze ma klepne. Mne to vsak neslo vytocit na viac ako 7tis, a tiez dymilo. Tot, moja skusenost.


31.05.2005 20:33

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

karol 1
Neregistrovaný

jarro - do šrotu to nehádž. mašina keď ide tak stojí za to .

ako tu už písali :
vyčistiť výfuky - ak si začal dávať kvalitnejší olej , ako predchodca , tak mohlo dôjsť k uvoľneniu karbónu a k pripchatiu nejakých dierok v koncovkách , prípadne skús natočiť bez koncoviek - trochu rámusu znesieš.

vymeniť sviečky - najmä ak ti ich farbí na čierno s takým \\\"machovým \\\" povrchom - bacha aj na káble , fajky a indučku - dobre pozri , či niekde nepreráža

pri prehadzovaní vecí z druhého motora si spravil dosť hrubú chybu a totiž dal si dokopy kartre z dvoch rôznych motorov - lenže otvory v kartroch sa opracúvajú po ich zoskrutkovaní a preto sú párované .

tahanie oleja z prevodovky považujem za pomerne málo pravdepodobné , leda , že by si mal tesniace plochy kartrov hrubo a viditeľne poškodené . od fabriky sa tieto motory skladajú s minimálnym množsrvom tesniaceho tmelu a aj to takého riedkeho , že väčšina sa vytlačí von.

môžeš mať ešte nedostatočne sýtu iskru , ale na to potrebuješ tlakovú skúšačku , lebo to , že hodí iskru na vzduchu nie je vôbec smerodajné .potrebuješ overiť , či hodí iskru aj pri tlaku cca 15 atmosfér (1500kPa)

a na záver - piestne sady Wiseco označenie základného vŕtania je 513M06400 a robia sa až do priemeru 66,5mm , alebo párované piesty sa kupujú ako kit 134 až 138 a pár spolu s krúžkami , čapmi a poistkami vyjde na cca 8000 Sk


31.05.2005 23:06

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

marektm
 Edvenčr 

Ikona

jaro kajel pod rotorom zapalka je o.k. ?zožen stroboskop a zmeraj predstih (1-2mm pred Hú) neviem ako je na 2 valci robená kluka, no nie je možné ,aby sa pootočila vývod. časť kluky pod rotor ? vtedy by to tiež iskrilo na zlom mieste


01.06.2005 9:15

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Podľa mňa je to semering na kľukovke. Treba ich ta dávať veľmi opatrne. Aj malé poškodenie spôsobí nasávanie oleja z prevodovky a z opačnej strany falošného vzduchu od zapalovania.
Keď je poškodený semering mení sa zloženie palivovej zmesy v kľukovej skrini a motor nebeží dobre.
Na semerigu treba skontrolovať hlavne gumovú hranu tesniacu osku kľukovky a správne uloženú kruhovú strunku pritláčajúcu hranu semeringu k oske.
Možno by to mohla byť aj netesnosť na spoji blokov motora, ale to sa mi ešte za tie roky nestalo.
Jack ;-)


22.07.2005 9:16

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

jarro
 Veteránista 

Ikona

Hosi sviecky som menil ako prve lebo je to najlahsia oprava ale nepomohlo, olej z prevodovky nesaje lebo som to skusal nastartovat aj bez neho a navyse ani piesty ani vyfuk nieje zaneseny nespalenym olejom. Gufera su dobre lebo ako prve odchadza to na zapalovani a keby netesnilo tak by to bolo cele ulepene od oleja. Je pravda ze kartre by sa nemali skladat nesparovane ale na tychto nebolo cislo paru tak som predpokladal ze su vyrobene s vysokou presnostou, navyse sadli ako rit na serbel, aj osadenia na loziska a kluku.S tou pootocenou klukou ma to tiez napadlo ale mal som ju vonku, je dobra a piesty sa striedaju pekne po 180 stupnov a ten kajel na magnetoch je tiez tam kde ma byt takze idem kupit zase dalsiu-pojazdnu a cele to prehodim, ale dik za ohlasy.


23.07.2005 7:12

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

karol1
 Bahniak 

Ikona

ešte ma napadlo - skús pozrieť klapky v saní , či nie sú poškodené jazýčky , a či ti náhodou popod hlavu necucká vodu do valcov


28.09.2005 13:57

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

jarro
 Veteránista 

Ikona

Takze pre vsetkych ktorym zacne takto cudne blbnut masina. Chyba bola v riadiacej jednotke-isla na nudzovy rezim. Mal som tu smolu ze funkcnu sa mi podarilo kupit az na treti pokus. Skor nez cloveka ktory to vie opravit som zohnal inu RD r.v.90, poprehadzoval som cele kablovanie a ide zasa jak delo. Predstavte si ze mate masinu r.v.84 ktora vas vysla uz na 60 tisic-no infarkt...nekupi niekto pokazenu riadiacu? ;-)


28.09.2005 14:47

Re: Yamaha RD 350 - problem s motorom

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

ten nudzovy rezim si zistil ako??



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.