Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3784 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26572
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16010)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10562)

Leštenie plastov - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuLeštenie plastov - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
13.01.2005 8:47

Leštenie plastov

Armagedon
 Kávičkár 

Ikona

Zbežne som prezeral fórum, ale nenašiel som článok o leštení plastov. Po pár rokoch som vyskúšal asi 5 druhov lešteniek. Mám 12 ročný stroj a na plastoch to úž trošičku :-) vidno. Napriek tomu som zástancom skôr originál farby ako dať motorku striekať a z vlastnej skúsenosti viem čo dobrá leštenka dokáže. Pokiaľ máte vlastné skúsenosti s konkrétnym produktom bol by som rád ak by ste sa podelili. Nechcem robiť reklamu, ale ísť spôsobom pokus omyl tiež nie je žiadna výhra :-). Ďakujem.


13.01.2005 11:20

Re: Leštenie plastov

Junior
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim ta. Ja pouzivam na lestenie taku tekutu pastu v odtieni motorky a je to uplne super. Je to od turtle.

Chcem sa ta opytat aky olej davas do svojej VFR, lebo o tyzden ju idem kupit a uz zhanam co najlepsie info. A este, ako si vyriesil chladenie reglera. Dik moc.


13.01.2005 12:10

Re: Leštenie plastov

Ja používam TEMPO. Kúpiš v drogérii. Žiadny iný prípravok som neskúšal, s týmto som spokojný. Drž sa návodu na obale.


13.01.2005 13:49

Re: Leštenie plastov

Armagedon
 Kávičkár 

Ikona

Junior: Menil som olej zatiaľ len raz cez servis a dávali mi tam Aral. Čítal som o problémoch s reglerom na VFR, ale ja som zatiaľ problém nemal. Mám ju zatiaľ iba krátko, ale kamarát má presne to isté čo ja a tiež bez problémov. Čítal som, že máš manuál na VFR. Nemáš odkaz na web kde by som ho mohol stiahnuť ? Ďik.


13.01.2005 14:00

Re: Leštenie plastov

Armagedon
 Kávičkár 

Ikona

Junior: Problém s reglerom bol pri VFR ževraj len po rok 1989. Tak dúfam, že neklamú :-)))


13.01.2005 14:07

Re: Leštenie plastov

Junior
 Kávičkár 

Ikona

Juuuj link uz asi nemam. Ale mozem ti to poslat na mail. Je to origos manual, komplet podrobny.

A odkial si ? Urcite budem este potrebovat neake info o VFR :-D


13.01.2005 14:15

Re: Leštenie plastov

Armagedon
 Kávičkár 

Ikona

Junior: Zvolen. Ak môžeš pošli mi to na mail p.kucera@post.sk. Máme s kamarátom v garáži dve takže on má dole motor a ja plasty :-). Tak ak budeme vedieť pomôcť kľudne napíš.


13.01.2005 14:29

Re: Leštenie plastov

Junior
 Kávičkár 

Ikona

No akurat citam, ze si zo Zvolena, tak to sa urcite niekde na cestach stretneme, lebo ja som tiez zo ZV :-)))

Ten manual momentalne nemam na firemnom kompe, ale doma je , tak zajtra ti ho poslem na mail.

caf


13.01.2005 17:28

Re: Leštenie plastov

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Armagedon, neutesujte sa, problem s reglerom je uvadzany aj pri modeloch do roku 2002, tie najnovsie, to neviem. Jedno riesenie je uvedene na stranke:
www.vfr-oc.de/
klikni na "Technik" a v odstavci "RC46: 1998 - 2001" najdi "Regler - Problemlösung". Akurat je to v nemcine.
Ja mam model 2000, problem zatial nebol a dovtedy nemienim nic upravovat. Co som sa pytal dalsich VFR-istov, jednemu sa regler odpalil po 30 000 km a mal model '98.

Armagedom, ak si vyskusal 5 lesteniek, tak ktora je z nich dobra? ja som ich poskusal asi 3 a neviem to povedat. Iba viem, ze TEMPO je na starsie laky a je to na nom aj uvedene (hrubsie zrno viac zoskrabe ryhy ale zanecha mikroskrabance). A co som si vsimol, niektore ked zaschnu v zavite srobu, zbeleju a to je skarede. Takze skor toto je pre mna kriteriom.


13.01.2005 19:38

Re: Leštenie plastov

k tomu regleru - skrateny vycuc z nemckej stranky:pod sedackou spolujazdca je v blatniku vyrezana diera . zospodu je na blatnik prichyteny chladiaci profil, tak aby hladka strana bola hore , chladiace rebra trcia ku kolesu, a chladic dieru prekrýva . na vrch chladica (v tej diere v blatniku) je prichytený regler . kable inteligentne predlžene t.j. patričný prierez , letovane spoje a na zaizolovanie použitá teplom sa zvrašujúca bužírka .chladič aj bužírku by mohli mať v predajni Thorn vo ZV . inač maly postreh z praxe - s reglermi maju dosť často problemi ludkovia , čo scipinaju mašinu kľúčikom a nie tym čudlikom vedľa plynu .


14.01.2005 7:06

Re: Leštenie plastov

Romanki
 Turista 

Ikona

Ja som mal VFR model 1992 a teraz mám model 1994. Čo sa týka regleru na tej staršej bol originál, no nemal som s ním absolútne žiaden problém. Na novšom modeli je už regler vymenený za iný s masívnym rebrovaním, takže dúfam, že bude pracovať tak ako má. A leštenky ? Ja používam turtle, je síce drahšia, ale vynikajúca. Vrelo odporúčam. Ja som z Mikuláša, do Zvolena je to kúsok, tak sa chlapi ozvite a pôjdeme pojazdiť keď príde jar. VFRRRRRRRRR ;-)


14.01.2005 9:04

Re: Leštenie plastov

Romanki
 Turista 

Ikona

Armagedon, tu je stránka kde si môžeš stiahnuť manuál na Honda VFR 750 F r.v. 1990 - 1996.
home.tiscali.cz:8080/vfforce/CZtech_750.htm
;-)


14.01.2005 10:42

Re: Leštenie plastov

Armagedon
 Kávičkár 

Ikona

Vidicon: Skúšal som Fix to je základná leštenka bežne sa dá kúpiť v drogériách, ale je dosť slabá. Potom som skúšal Armor vynikajúca leštenka čo sa čistenia týka /asfalt, mušky, škrabance od farby atď/, ale keď vyschne zanecháva tie biele škvrny a treba povrch poriadne preleštiť. Skúšal som tiež pastu od nejakého neznámeho výrobcu, ale to sa človek nadrie a výsledok bol žalostný. Momentálne testujem Turtle s teflónom. Menej čistí, ale nezanecháva po vyschnutí až také biele škvrny. Mal som možnosť skúsiť u známeho aj pastu Exkalibur ktorá bola vynikajúca, ale neviem ju zohnať /ak niekto poznáte napíšte obchod kde sa dá kúpiť :-)/ Skúšal som aj extra jemný vodný šmirgeľ a lak je už len história :-), ale škrabance sú dole :-) /na leštenie nedoporučujem/ Z mojej skúsenosti teda doporučujem zásadne leštenky s jemným zrnom /radšej o niečo viac času leštiť ako prísť o lak/

Karol: Tiež som bol upozornený na vypínanie motorky cez “ten čudlík“ :-) a nie kľúčom tak asi na tom niečo bude. Moja VFR je 1993 mám na nej 56 000 km a regler je o.k. /zatiaľ/ :-)

Romanki: Koľko si nabehal km na tej 1992 a ako dlho si ju mal. Dúfam, že sa na jar stretneme. Dík za odkaz.


14.01.2005 13:18

Re: Leštenie plastov

Romanki
 Turista 

Ikona

Armagedon: Nabehal som na nej okolo 6000 km bez akýchkoľvek problémov. Teraz mám 1994, kúpil som si darček pod stromček - super mašina, má nabehaných originál 16000 km. Na jar sa určite stretneme, lebo dosť často chodím do BB. ;-)


14.01.2005 13:35

Re: Leštenie plastov

Junior
 Kávičkár 

Ikona

Tak ako je Jawa stretko, tak bude aj VFR stretko :-)))

Len dufam, ze tu co idem kupit bude o.k. :-~


14.01.2005 14:11

Re: Leštenie plastov

Armagedon
 Kávičkár 

Ikona

Romanki: Tá tvoja nová krásavica je tá čo na foto ? Tá mi skôr pripadá na 1990 - 93. No ja mám moto od 07/2004 a stihol som len 6500 km, ale v Mikuláši sme sa boli už 2x prevetrať :-)


14.01.2005 14:41

Re: Leštenie plastov

pagy
 Turista 

Ikona

karol, ten cudlik vedla plynu sa ma pouzivat len v nudzovych situaciach. Pisu to tak v prirucke od moto. Ja vypinam moto s klucom a zatial som nemal ziadny problem.....


14.01.2005 18:43

Re: Leštenie plastov

pagy ,môže ybť , ale skús si porovnať slovenské "návody" s nemeckou , alebo anglickou verziou a zistíš , že sú často dosť odlišné.
Ja to vidím tak ,že väčšina reglerov (všetky s rotorom z permanentných magnetov) je robená tak , že šťavu navyše zvádza do kostry , a čím viac jej musí zrážať , tým viac je regler zaťažený . No a keď zhasínaš kľúčikom tak vlastne odpojíš všetky spotrebiče a regler to chytá naplno.keď zhasínaš čudlíkom , tak si svoje berie ešte zapalko a žiarovky , čo odľahčuje regler.aj keď pripúšťam , že problém s reglerom nemusí byť , ak vypínaš motorku normálne z voľnobehu keď alternátor toľko nedáva


15.01.2005 15:57

Re: Leštenie plastov

PeterBQ
 Skútrista 

to romanki: mne sa ten rok v.94 tiez nezda. Ale dufam ze ked si mal r.v. 92 tak si sa nemohol dat ojeb.Prosim ta napis aky rozdiel vidis medzi 92 a 94. Alebo toto je foto starej masi?

Tych 16000km nemyslis vazne, vsak? :-O :-O :-O


17.01.2005 9:04

Re: Leštenie plastov

Armagedon
 Kávičkár 

Ikona

Tak tá moja krásavica je teraz nahá :-) a zistil som, že regler je už menený. Pokiaľ bude chcieť niekto foto vymeneného reglera dajte vedieť pošlem.


17.01.2005 9:13

Re: Leštenie plastov

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

No, este prispejem slovom k povodnej teme. Momentalne uz treti rok (furt ju nemozem minut) pouzivam "Triplewax Car Wax, best salling in the UK" a to je ta, co som hovoril, ze ked zaschne a nezortie sa, zanechava zlto-bielu vrstvu. A to sa stane na vsetkych tazko pristupnych miestach. Ale inak lesti dobre.


17.01.2005 11:55

Re: Leštenie plastov

Romanki
 Turista 

Ikona

Armagedon, Peter XX: Tá mašina pri mojom mene je moja bývalá, novú som ešte nestihol odfotiť, ale čo najskôr to napravím. Ináč nová VFR model 94 je striebornej farby a tých 16 000 je skutočne originál, pretože poznám celý životopis moto. Rozdiel vo výkone sa nedá zistiť, je to to isté, 92 aj 94 má ten istý motor, zmenila sa len kapotáž a pár detailov. No model 94 - 97 je o niečo kratší (5,5cm) a tým pádom aj lepšie ovládateľný, to sa dá pocítiť, má o 2 litre väčšiu nádrž ale je ľahší o pár kíl. Účinnosť bŕzd je o niečo lepšia oproti staršiemu modelu a po namontovaní pancierových hadíc ktoré plánujem urobiť by to malo brzdiť úplne super. Oba modely sú si velmi podobné a to čo sa všeobecne tvrdí o VFR je skutočne pravda. Apropó aj servisný manuál je od 1990 do 1996 stejný, oba modely sú tam porovnané. ;-)


17.01.2005 13:03

Re: Leštenie plastov

Armagedon
 Kávičkár 

Ikona

Vidicon: Ak ti môžem poradiť po každom leštení stačí zobrať starú zubnú kefku a všetky takéto miesta kefkou vyčistiť. Keďže je leštenka vytvrdnutá ide to pekne dole a kefka sa dostane všade. Je to trošičku práce naviac, ale výsledok je 100% čistota.


17.01.2005 16:37

Re: Leštenie plastov

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Armagedon: kurnik, to ma nenapadlo :-D Dik za tip :-D


17.01.2005 22:12

Re: Leštenie plastov

PeterBQ
 Skútrista 

Ano ano, zubnu kefku odporuca 9 z 10 motorkarov. :-))) :-)))


17.01.2005 23:46

Re: Leštenie plastov

Durko
 Jogurťák 

Ikona

Na mojej VFR-e bol uz tiez meneny regler. Aspon to tak tvrdil byvaly majitel a zevraj co je tam teraz je riadne predimenzovany, aby sa uz neodpalil. Uvidime...


18.01.2005 9:05

Re: Leštenie plastov

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Durko, na to sa musim pozriet, rad si ho porovnam s tym svojim, aby som vedel do buducnosti...


18.01.2005 9:24

Re: Leštenie plastov

janny
 Edvenčr 

Ikona

pagy, ja som nic take o vypínaní motorky v návode nečítal... Hm a vypinam ju skoro stale tlacitkom. :-~


18.01.2005 10:49

Re: Leštenie plastov

Junior
 Kávičkár 

Ikona

Tak ako sa ma spravne vypnut motor ? :-(((((( Klucikom alebo tlacitkom ! Ja som nauceny na tlacitko, ale ak to ma nieco dodzubat, tak sa rychlo preskolim 8-)

Tak ako ? :-~


18.01.2005 12:40

Re: Leštenie plastov

Armagedon
 Kávičkár 

Ikona

K tomu regleru: Tiež by ma zaujímal názor odborníka o vypínaní motorky. Ja používam na vypínanie tiež tlačitko, ale ako som už písal mám regler menený za väčší /má aj rebrové chladenie/.

K čisteniu: Keďže je moja krásavica teraz po celom byte, vyskúšal som na nečistoty nový postup. Z vlastnej skúsenosti vám môžem doporučiť “SIDOL“ /bežne ho dostať kúpiť v každej drogérií. Slúži na jemné čistenie /skôr leštenie/ kovov /používa sa tiež na čistenie mincí/. Použil som ho na čistenie diskov kolies. Bežná špina v nedostupných rebrách sa po nanesení /použil som paličku s vatou v drogériách sú aj hotové/ úplne rozpustí a handrou sa dá krásne odstrániť. Výsledok je 100 % čistý celý disk /práca mi trvala 2 hodiny na jeden disk/. Doporučujem potom použiť ešte bežnú leštenku na farbu. Rovnako ho používam na čistenie všetkých chrómových skrutiek. Stačí len naniesť, chvíľu nechať pôsobiť a potom buď handrou, alebo zubnou kefkou /pre nedostupné skrutky/ vyčistiť. Vyzerajú ako nové. Dúfam, že vám to pomôže. :-)))


18.01.2005 17:27

Re: Leštenie plastov

andoo
Darca Krvi  Štvorkolkár 

armagedon: len pre informaciu, je to SITOL a je fakt dobry, taktiez tempopasta.. zaruceny lesk :-)


18.01.2005 18:00

Re: Leštenie plastov

Junior
 Kávičkár 

Ikona

Nahodou neviete kolko cca stoji regler na VFR 750 r.v. 92 ?

dik moc.


18.01.2005 20:22

Re: Leštenie plastov

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ja vypinam klucikom ,tiez som niekde pocul ,ze tlacitko je nudzove ... aj tak potom musim vyupnut klucik nech nesvietia svetla a podobne .


18.01.2005 22:16

Re: Leštenie plastov

PeterBQ
 Skútrista 

to: Junior - cca 3000,-Sk :-@


19.01.2005 11:32

Re: Leštenie plastov

Romanki
 Turista 

Ikona

Ja by som povedal, že na vypínanie treba ísť logicky. Moto zapíname v poradí kľúčik, tlačítko RUN a potom štartér, to znamená že vypínať by sa malo v opačnom poradí (s vynechním štartéra samozrejme) t.j. vypnúť tlačítko RUN a až potom vypnúť kľúčik v spínacej skrinke. Toť môj skromný názor. ;-)


19.01.2005 12:50

Re: Leštenie plastov

Junior
 Kávičkár 

Ikona

peterxx Dik moc.

Romanki: Podla mna to malogiku.


19.01.2005 17:33

Re: Leštenie plastov

pagy
 Turista 

Ikona

karol, este som nepocul, zeby mal regler rotor.
A nerozumiem tomu zvádzaniu štavy do kostry. Ale aj keby zvadzal do kostry, tak ked vypnes motor, tak prestane alternator vyrabat el. prud a tym padom sa nema co zvadzat do kostry....

Romanki, ked nebudes vypinat "cudlik", tak ho ani nemusis pri startovani zapinat...

Janny, ja som zase nikde necital, ze moto mas vypinat tlacitkom... :-))).


19.01.2005 21:14

Re: Leštenie plastov

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ja som sa toho cudlika nedotkol uz pekne dlho , aspon sa nepokazi :-)))



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.