Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2680 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSuzuki GSX 750 F - benzin v oleji - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
06.09.2017 19:15

Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

vagascan
 Kávičkár 

Ikona

Dnes som objavil pod motorkou mlaku benzinu.

Benzin pretiekol do motoroveho priestoru, objavil som ho aj v airboxe. Pri vyberani airb. vytieklo aj z karburatorov.

Motorka bola odstavena s plnou nadrznou , ventil bol v polohe ON.

Najde sa sikovny mechanik z BA co mi to fixne ??


06.09.2017 20:13

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nemal si nahodou ten problem nedavno rovnaky?
Tam moze byt viac problemov a pohladom sa to neda odhalit.
Prva vec je, ze v plavakovych komorach nemusia uz dobre tesnit ventily, ktore zatlaca plavak.
By mali tesnit, neznamena, ze su urcene na to, aby pri odstavke 100% nepustili ani kvapku.
Druha vec je, ze to nemusi ist cez ventily v lavakoch, ale cez podtlakovu hadicku z ventilu paliva, ktory obsahuje podtlakovu pumpu a membranu, ktora ked motor stoji, sluzi aj ako uzatvaraci ventil a ked sa to pokazi, membrana ma dierku, tak to pomaly tecie cez ten otvoreny ventil a hadicku do karburatorov.
Tretia vec je, ze moze byt unavena gumicka v supatku ventilu palivoveho a aj ked ho zavres, stale doteka benal do karburatorov v ktorych su unavene ventily plavakove.
Predpokladam, ze mas typ, ktory este nema cerpadlo v nadrzi, ale len ventil z tou pumpou na nadrzi.
ten ventil je takyto?
Pozri obrázok

V plavakovych komorach, su taketo ventily.. Pozri obrázok
Niektore novsie motory, mali ale ventily troska odlisne, ale to zistis podla r.v.
Nemali sitko, tie sedla a mali iny zavit, no ihla a odpruzenie bolo rovnake.
Ak si dlho nevidel creva v tych karburatoroch, treba aj tesnenia plavakovej komory nove, stare sa po rozborke obvykle vymrvia.

Mozne riesenia..
Odpoj hadice od ventilu na nadrzi a sleduj, ci ten ventil netecie v zavretej polohe.
Ak netecie a netecie benal pri potiahnuti striekackou na vstupe podtlaku do ventilu, tak je to ok, vylej olej, kup aj olejovy filter, vymen a jazdi.
Na nadrz si nalep zalaminovanu vizitku z obojstrannym napisom, zavri benal, po odstaveni motocyla.
Po vymene toho oleja, tomu daj skrateny vymenny interval, co pojazdis, to pojazdis tento rok, na jar olej vymen znova, filter nemusis.
Usady ktore sa rozpustia vdaka zaplaveniu benzinom, vylejes v tomto oleji a zvysok sa vyleje po jarnej vymene.

Vsetko ostatne, teda von karburatory, okrem snad vymeny toho ventilu na nadrzi, alebo vymena membrany a tesneni, je operacia "cely traktor rozebrat"..


06.09.2017 20:18

Re: SUZKU GSX 750 F - Benzin v oleji

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: vysvetli mi prosímťa, lebo mi volal, ako sa dostane ten olej do airboxu a do motorového oleja. já som z toho idiot. hlavne ked to ide samospádom a nič ho tam netlačí.. šak karburátor nemá v oleji. keby mu zaplavilo karburátory a teče to dalej, nech sa to cez sacie hrdlo dostane do valca. ale ako môže mať potom liter benzínu v airboxe a viditelnú hladinu benzínu v kukátku v oleji? :-O


06.09.2017 20:31

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To moze stiect tak, ze ak naplni Airbox benalom a cez odvetravanie, alebo to pomalicky zaplavi sanie a pomalicky pretecie cez niektory valec, otvorene ventily, niektoreho valca, ale aj zavrete ventily, benalu prekazku nekladu.. a po kruzkoch ten riedky benal pomaly nakvapka do motora. Nemusi to ani trvat dlho 24 hodin je doba az az..
Najcastejsie to ale ide cez hadicku, alebo prirubu, ktora odvetrava motor do airboxu.
Tadial to pretecie velmi ochotne.
To nieje prva a ani asi posledna moto, co sa jej to stalo.

U niektorych GSX, nieje palivovy ventil na rucne ovladanie, ale na miesto toho, len tap ventil a ked sa ten pokazi, vzdy to ten motor vedelo zatopit benalom.
Nepamatam presne, kade ide odvetravanie do airboxu, zo skrine, myslim, ze ale ak to nateka, tak cez sacie otvory a valce.
Bnezin je riedky a on si cestu najde rychlo dnu.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (06.09.2017 20:37)


06.09.2017 21:02

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

vagascan
 Kávičkár 

Ikona

Ahoj Merlin
Ventil mam taky ako je na obrazku
motorku som kupoval 2 m dozadu.. creva som nikdy nevidel.

Skontrolujem ventil.


06.09.2017 21:56

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Uplne bez traumy, ak nemas po ruke, kup injekcnu striekacku, kusok hadicky v lekarni, pripoj na ventil a potiahni na strane podtlaku, co sa bude diat.

Ak to pri uzavretom ventile na nadrzi nekvapka, nepresakuje do podtlaku, tak ta moto len chcela, aby si vymenil olej a filter.
A este si aj preplachla motor...
Karbonatky a vymenu ventilov, cistenie a nastavovanie si nechaj na zimu, alebo vobec, ak sa to nehada, nerobi psie kusy, kaslat na to.
Ventil nieje nic ine, ako suciastka. Pred odstavkou moto, ho treba zavriet.
Mne tak vytiekla nejedna nadrz, lebo ked som sa zhyckal kedysi striekackami, alebo skutrami, tak na klasike som to zabudal zavriet, takmer vzdy.






07.09.2017 10:08

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

vagascan
 Kávičkár 

Ikona

Dnes idem do garaze, a pustim sa do nej . Drzte palce..


07.09.2017 11:13

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: ale aj motor aj airbox? a to piestne krúžky tesnia, ked mu preteče tolko benzínu cez valce do motora? ja viem, že benzín je redší, ale šak toto mi príde nejaké pošahané, aby mu vytopilo celú moto len preto, že nezavrel palivový kohútik..

ja som moto s karburátormi nikdy nemal, tak sa pýtam, aby som bol múdrejší..


07.09.2017 11:19

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: vagascan: ak je palivovy kohút ovladany podtlakom su na nom tri polohy: ON ,RES, PRI ale žiadna OFF.
Keď odpojis palivovu hadicku palivo tecie pri stojacom motore iba na polohe PRI. Na polohe ON a RES tecie az ked beziaci motor podtlakom cez hadicku zo sacieho hrdla odblokuje uzatvaraci ventil.


07.09.2017 11:31

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: ChesterTT: palivovy kohút otvárany podtlakom nemôžeš zabudnúť zavrieť on sa neda...
Avšak ak nejaký koumak dava do polohy PRI že akože zavreté môže dôjsť k horepopisanej udalosti.


07.09.2017 18:51

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Re: ChesterTT: Vieš ako vyskúšaš tesnosť ventilov? Naleješ tam benzín a vidíš ako pekne vyteká. Žiadnu vodu a pod. Benzín má veľmi nízku hustotu a ak sa dostane do valca ktorý nepracuje, pretečie cez krúžky dole. Až tak tie krúžky netesnia.


07.09.2017 22:39

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

hycomat
 Geriatrik 

Re: RS955i: Neplatí absolútne. Mám motorku, ktorej kohút má polohy OFF-RES-ON a je ovládaný podtlakom. Žiadne PRI.


07.09.2017 23:12

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja len nesmelo poznamenam, ze tych ventilov je spusta typov.
Ale to, co niekto povazuje za ventil, nieje len ventil, ovladany podtlakom, na odstavku paliva, pri stojacom motore, ale zaroven aj pumpa.

Hlbave typy, budu tvrdit, ze tam je len jeden ventil pod tou membranou a aby to fungovalo, musia byt ventily dva.
Oni su, ale nie v tom palivovom ventile.
Dalsie ventily, ktore su za membranou z ventilom, su v kazdom karburatore u kazdeho plavaku.

Ale na odstavenie paliva, by mal sluzit ten ventil podtlakovy, pod membranou toho palivoveho ventilu. V karburatoroch tie plavakove ventily su sekundarne.

Skoro vsetky ventily- pumpy na nadrzi, ale musia mat polohu na "zaplavenie" teda polohu, kedy v pripade poruchy, alebo vycucania vsetkeho benalu a znovu natankovani, by sa muselo strasne dlho startovat, nez sa to odvzdusni, tak je tam poloha PRI, alebo RES a pod. V tejto polohe, ta pumpa je obidena.
Ak vsak je nadrz konstruovana tak, ze ma nizssie malu hladinu, ako je hladina v karburatoroch, tak ten obtok tej pumpy nemusi ventil mat a obvykle aj kapacita tej pumpy je vatsia, lebo nestaci pomahat samospad, ale musi tlacit vatsi prietok, niekedy aj do kopca.
U zravych motoriek, byva ta pulzacna pumpa este vatsia a mimo ventil palivovy.

Nie vsetky tie podtlakom ovladane pumpy externe, ale vedia aj bez podtlaku, odstavit privod paliva.
Pri dlhsej odstavke moto, je dobre, ak ventil na nadrzi umoznuje polohou OFF, ho uzavriet a nespoliehat sa len na ten podtlak.


12.09.2017 14:21

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

vagascan
 Kávičkár 

Ikona

Ventil som nestudoval , rozobral, kukol a objednal novy z ebay. Repasovat sa mi ho velmi nechce, lebo co ak .. dam novy a 99% istota... potom zacnem rieist, kery plavak ma zradil.


15.09.2017 9:00

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Najskôr by som riesil plaváky a potom ventil. Ak dobre tesnia ihly tak otvorený prívod paliva nevadí. Stalo sa mi pár krát, že som zabudol zatvoriť palivo ale ani po mesiaci nebol problém.


04.11.2017 16:26

Re: Suzuki GSX 750 F - benzin v oleji

vagascan
 Kávičkár 

Ikona

Moto je hotova (: .. sli tam nove ihlove ventily, tesnenie do puzdra ventilov a novy benzinovy ventil k nadrzi.

Dakujem vsetkym za pomoc a podporu, ako online, tak aj na telefone alebo pri oprave.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.