Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3492 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
06.03.2019 13:56

Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

Ahojte, potreboval by som help. Min. rok som si kupil od kamosa moto Yamaha DT50R 2009, ktora ma namontovany kit od TRP 86cc, karbec Dellorto 21mm, vyfuk Leo Vince V6... pomerne v dost dobrom stave, motor ma nabehane len nejakych 2400km a z toho som ja nabehal cca. 1000km min rok v lete a na to, ze dovtedy som na moto ani len sedet nevedel a nie to sa este vozit... ved kamos co mi ju predal ma aj naucil,,, zaciatky boli hroza, sadol som, pohol som sa akotak a hned som siel k zemi... a po cca tyzdni uz pohoda :-)

K veci ale... vykon teda plny vykon 86cm isto nema, kamos ma YZ86 a to je ina sila :D no motor mam snad tem isty teda KIT, vyfuk mam ten leo vince V co by malo byt aj ok, snad... zapalovanie mam 12 cievkove asi digitalne, cievka ta sportova taka oranzova ,CDI to odomknute s prepinacom ale akosi mi to nece prepinat mapy... karbec dellorto 21mm s pripojkou oleja, hlavna tryska tusim 92. Sanie ked som zacinal bolo original teda air box aj filter a privod vzduchu bol pod sedadlom taka tenka hadicka priemeru cca 2cm.. nic moc :D ten motor nemohol dychat... ale zas co ja viem ta moto sla... ale az od 8000ot max 10000 viac nejde dat - neviem preco asi omezene cdi ale kedze mam tu odomknutu ta by to malo ist ale nejde :D... bolo citit silu ze moto taha aj hore kopcom... max rychlost po rovine cca 110kmh ale robilo mi to ze pri 110 zacalo trhat a prestala tahat, musel som pustit plyn a zas pridat a pak slo po 110 ale zas trhlo a dost...

Co som prerobil... vyhodil som povodne sanie, ten airbox, vydrbat odtial ho bol doslova porod, musel som ho rozpilit a vytahat po kuskoch :D vycisitl som karbec v ultrz. vanicke , vyslo z neho hodne bordelu... vymenil som povodne klapky za klapky V-Force 3 povodne boli upravene ta vstupan diera bola z 50cm... a aj prirubu som vymenil za 24mm, povodna bola z 50cm prepilena, vstupna diera cca 20mm... :D spojka je keramicka. Previest teraz som sa neskusal, pojde to lepsie ? Sanie teda filter nemam este poriesene lebo je tam ta pruzina perovania hned za karbecom a moc tam toho nevojde, budem muset vyrobit nejake koleno abo co pre filter... je tam cca 15cm mezera... mezi karbecom a tou pruzinou perovania. Co myslite, pojde takto lepsie ? Teda bude mat vecsi vykon ? Na karbec ako filter pre skusku natiahnem pancuchu :D Este sviecku mam tu NGK BR9EG a obj som platinovu a aj trysky su na ceste... momentalne tam mam 92 hlavnu trysku... Diky za rady. PS... lepsiu moto silnejsiu necem nebo nemam vodicak na velku a robit ho nebudem... mozno... a bude stacit ten 21mm karbec delorto ? iny dat nemozem lebo asi ani nevojde a vecie nemaju pripojku pre olej.. mazanie..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibor86 (06.03.2019 13:57)


06.03.2019 16:43

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pri kazdej zmene, najma v sani, filtri klapkach, kolene, musis natryskovat a nastavit karburator.
Podla toho, co popisujes, je chudobna zmes, pri max. otackach.
Odlahcil si airbox a klesol ti saci odpor na vstupe karburatora a vo vyssich otackach, ti dava malo zmesi.
V pripade ze si daval "big bore kit" to znamena aj nastavit prisun oleja cerpadlom.
To sa robi tak, ze sa namiesa zmes oleja z benzinom, na ktoru sa krmi motor priamo, na vystup cerpadla sa pripoji injekcna striekacka bez piestu a kontroluje sa pri urcitych otackach, mnozstvo, ktore cerpadlo vytlaci do tej striekacky, ako by odmerneho valca.
Bez spravneho natryskovania, nastavenia olejoveho cerpadla, to bude v relativne kratkom case, rychla smrt toho motora, resp sa zadre skor, ako ho stihnes utahat.
Na dobre nastaveny motor, sa potom pasuju valceky do varia, pruziny do spojky a kontra pruzina, ak je to skuter.
U moto z prevodovkou klasickou, ladenie variatora odpada.
Ak to robis prvy krat, dostal si do ruk uz v podstate nakitovany stroj, jedine co musis spravit, je nastavit spravne motor.
Najblizssie mas Scootland v Brne, kde maju aj motorovu brzdu.
Ostatne uz zalezi bud od tvojej sikovnosti, alebo zrucnosti. :-)))


08.03.2019 7:55

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

Hmmmm, diky za odpoved.

Je to moto Yamaha DT50R 2009 s kitom TPR 86cc. No tomu nastaveniu cerpadla oleja nechapem, nastavene to bolo... no len ja som vyhodil to povodne sanie, dal vecsiu prirubu sania 24 a klapky V-Force 3. Karbec som zatial neladil, lebo by som ho tak rozladil, ze by to uz ani Pan Boh nedal dokopy :D V LH je profituning, skusim sa tam opytat ci by to vedeli poladit, alebo este Hrochot.


08.03.2019 8:17

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To je velmi jednoduche.
Karburator bol nastaveny nejako, na povodne sanie, a najma na povodny saci filter.
Karburator funguje tak, ze pri urcitom podtlaku, vyraba zmes, optimalnu tak, aby pri urcitom otvoreni supatka a otackach motora, bol optimalny pomer zmesi.
Ak ulahcis saniu, klesne saci podtlak a pri plne otvorenom supatku, a vysokych otackach, uz nevladze vytahovat zmes, cez hlavnu trysku.
Musis dat vatsiu trysku. O kolko nevies, musis skusat. Bud skusat, alebo sa tryska vrta, plynovym vystruznikom.
Musis aj tak najst kompromis, ale zmes nesmie byt za ziadnych okolnosti chudobna, lebo to nici motor, uziera z piestu, tavi hlavu a likviduje sviecky.

Cerpadlo oleja..
Pracovalo nastavene pre objem motora 50ccm.
Zvysenim kubatury skoro na dvojnasobok, sa okrem toho, ze sa zvysi vykon, zvysi aj hltnost motora, aj sa zvysuje objem pripravovanej zmesi benzinu a vzduchu.
A ak to cerpadlo, bude davat malo oleja, motor sa nebude mazat a zadres ho.
Je to asi podobne, ako keby si pridaval olej do benzinu 1:50 a zrazu mu budes davat 1:100 alebo este menej.
Tam sa potom u takto "vyhonenej malorazky" nastavuje cerpadlo na objem cerpaneho oleja, radsej na kubaturu vyssiu, ako je 125ccm, lebo malo viac oleja v zmesi neuskodi, ako by ho bolo malo.
Princip nastavenia je taky, ako som popisal.
Motor sa spusti zo zmesou oleja namiesanej v benzine, na vystup cerpadla sa pripoji ako meradlo striekacka bez piestu, ako odmerny valec a pri nastartovanom motore, vytocenom na urcite otacky /ja neviem ake/ sa meria cas za aky vytlaci to cerpadlo olej.
Tak sa nakoniec nastavi optimum, aspon raz tolko, co cerpadlo davalo pred tym, ked pracovalo z 50ccm obsahom mootra.
Ten mililiter za minutu, plus minus, rozhodne o zivote a najma zivotnosi motora.
Alebo sa musi primiesavat na vecnost, trocha oleja do benzinu, priblizne 1:100, cim sa motor ochrani pred nedostatocnym mazanim a normalne sa olej musi dolievat aj do zasobnika pre cerpadlo.


08.03.2019 10:16

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

No toto je na mna uz privela.. to sam nenastavim. Opytam sa kamosa, od ktoreho som moto kupil, ci bolo nastavovane aj cerpadlo oleja pre valec 86cm. Ale ako pises, asi nebolo. A kde sa tam pridava olej ? Mal som dole tu plast. krytku na motore - kde sa nachadza cerpadlo ale ziadne stelovanie som tam nevidel, ale mozno som len zle pozeral a ak tam je, tak by som trosku pridal. Objednal som si sadu trysiek do karburatora, max co sa da dat je tusim cca 130tka, momentalne mam 90tku. Chyta na kop, previest som sa este nebol, ze ako to pojde s tou vecou prirubou, klapkami a bez airboxu. No len neviem este ako poriesim sanie, lebo mi tam zavadzia pruzina perovania a filter tam koli nej nenapracem - malo miesta, budem musiet neco vymysliet.

A ako to je som zmenou farby ? Totiz moto bola povodne bielo modra, blatnik predny a ta maska bola biela a zadok modry. No prestriekal som vsetko modrou metalizou ale v TP mam zapisanu bielu farbu. Prepis prebehol v pohode.. na to ze v TP je uvedena biela farba a v skut. boal moto modro biela :D Mam ju na SPZ... :-) Ak je s tym problem, prestriekam plasty dipom na bielo :-)


08.03.2019 10:28

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kde sa steluje cerpadlo neviem, niekde by malo byt cosi ako stavaci sroub, niekde na stelovanie, sa musi vybrat cerpadlo za kazdym von.
Niekde staci, len uvolnit doraz tiahla bowdenu a dostelovat bowdenom optimum, od plynu dole, po max.
Tie moto, pokial neboli vyslovene dmrvene, najma napadnute kutilom, ale len opotrebene pouzivanim a utahane, po GO, alebo uprave motora, behali vynikajuco. TAm je problem, ze nedostatocne mazanie okrem piesta, kruzkov, sa podpise najma na loziskach kluky, ktora sa pred 20 rokmi, repasovat dala, ale dnes je to tiez len o peniazoch.


08.03.2019 16:26

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

No ale karbec na 50cm bol povodne asi len 12 teraz je 21 tak musel byt nastaveny... snad aj cerpadlo oleja.


08.03.2019 18:56

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Musel byt nastaveny a snad aj cerpadlo nastavene, rovna sa mozno to chvilu bude jazdit.
Chudobna zmes a malo oleja, ten inak nesmrtelny motor, moze rychlo zabit.


10.03.2019 20:44

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

Merlin odkial si ? Nie z LM a okolia ? Alebo niekto z LM a okolia co by mi to nastavil ?


11.03.2019 9:53

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

A este vedeli by ste mi poradit nejaky tichsi vyfuk ako je Leo Vince V6 ? Lebo tento Leo Vince V6 to je iny rachot :D ale aby to nezabilo vykon motora, da sa vyfukom posunut krutiaci moment do nizsich otacok, lebo moto razantne ozije az pri niekde 8000ot, max co mi ukazuje je 10000ot ale malo by to tocit isto viac, neviem kde to je omezene, kamosova toci 15000, ci display viac ako 10000ot neukaze alebo to je fakt niekde omezene. CDI mam tu co by nemala byt omezena z obchodu scooter tuning... Vyfuk mam na lavej strane. Diky za odp :-)


11.03.2019 12:26

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Som z BA a nemam dielnu.
Cerpam zo skusenosti, nadobudnutych vekom.
Z okolia LM nepoznam nikoho.
Skus drzkoknihu, alebo pod.

Vyfuk je svina.
Ladene crevo, ak sadne na motor, nemoze byt moc tiche, alebo aj ano, ale musi mat dlhu tlmiacu koncovku za crevom- rezonatorom.
A ta koncovka sa bude rychlo zasierat, lebo ak ma tlmit, musi spomalit rychlost vyfukovych plynov a budu sa usadzat sadze a kondenzovat olej nespaleny a palivo. Tym sa zasere vyplnova vata a zas sa zvysi hlucnost a tak stale dokola.
Leo vince, je dobry matros, vzdy lepsie, ako priliepat a prisposobovat a ladit nejaky Hikone a ine polotovary.
Skontroluj stav vyplne v koncovom tlmici, pripadne vycisti aj crevo.
Ak budes davat novu vatu, tak to urob tak, ze z droteneho pletiva /mesh/ ocka asi 3x3, alebo 4x4, drot 0,3-0,5, namotaj na tu dierkovanu ruru cca 2 zavity toho sitka a upevni drotom, aby to nehrkalo. Az na to nasledne, namotaj, alebo natlac tlmiacu vatu.
Nebude ta vata tak rychlo sa zasierat a tlmiaci ucinok, bude dlhsie trvat.
Aj tlmenie bude vyraznejsie.
Pri cisteni, staci vysturat zvysky vaty a to sitko vytiahnut, poliat benzinom, zapalit a nechat zhoriet sadze. Trubku vycistit kefou, sitko nasadit na ruru dierkovanu a naplnit znova vatou.

Este taka otazka podpasova.. Ako si vyriesil vyfukovu priveru?
Povodne tam na tej moto myslim bola vyfukova privera.
Ale mozem sa mylit.


11.03.2019 12:58

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

Hmmm. Vcera som zhodil dole zadny tlmic vyfuku, ale rozobrat sa nedal, teda dostat sa ku vate, je to zlisovane dohromady, len rozpilit ale kamos co mi ju predal, vravel ze vatu menil tak neviem ako ju menil :D Vcera som don nalial benzin a zapalil... horelo to dobrych 15 minut :D slahali z neho plamene ako Hell Rider :D snad som ho tym nepoje... ze zhorela ta tlmiaca vata... Crevo som dole nemal, isto bude peken zasrate ale naliat don benzin a zapalit no neviem... :D urobi to isto bum :D co je koncovka za crevom ? z creva ide dost dlha rura na koncovy tlmic vyfuku... to je ta koncovka tlmiaca ? Ci to je uz koncovy tlmic ??? Ten Leo Vince V6 co mam nieje zly, vraj je to top vyfuk, len ten rachot co to robi.. Ale nieje on len pre 50cm no ja mam 86cm, ci to nevadi ? Priveru neviem ci malo povodne asi nie, to YZtka ma priveru.

Kamos na svojej moto, ten isty motor/kit aj karbec ale nema CDI riadiacu ako ja ma vyfuk Gianelli, nerobi mu to taky rachot a maximalku ma viac ako ja, ja dam max 110 a uz mi zacne trhat a jemu da cca 130 hore kopcom :D tak isto by mala ist aj moja, on ma ale ine sanie ako ja co som mal, motorka tusim Riecha. Len ta jeho moto sa mi zda ked som sa na nej vozil ze taha lepsie od spodu ale vo vyssich ot uz nie a moja odspodu sice taha ale nie tak no ked dosiahnem 8000 ot tak po 10000 mi taha ruky z ramien a ta jeho nie, to zrejme robi ten vyfuk co mam.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibor86 (11.03.2019 13:02)


11.03.2019 16:58

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ak je to motor čosi ako Minarelli AM6, tak by to príveru nemalo mať.
Tibor máš 33 rokov, ked si myslíš , že ani nie jednodecové endurko dá 130 ?
trochu si rozporuješ :
jemu da cca 130 hore kopcom
taha lepsie od spodu ale vo vyssich ot uz nie - jeho

Píšeš, že nad 110 Ti začne trhať. Trhať znamená vynechávať, tarokovať alebo niečo iné?
Toto sa domnievam, že by nemal robiť výfuk, ale skôr CDi alebo tvorba a doprava zmesi.
Ale ak sa Vám dá prehodte výfuky na skúšku. Inak myslím si, že ak je výfuk objemovo menší na daný objem valca, je pravdepodobné, že bude uberať na krúťaku v nižších otáčkach.
Medzi črevom a tlmičom je výletová trubka tú určite vyčisti, jej vnútorný priemer a dľžka je dosť dôležitá.
Môžte mať rozdiel v stave či materiály sacích planžiet - Tebe vyššie nestíhajú.


11.03.2019 16:59

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ten vyfuk sa skalda z creva, to je ten rezonator a tlmica, to je ta rura z vatou.
To crevo sa cisti tak, ze sa vezme ocelove lano, na konci sa roztrepi, asi 10cm a natlcie sa tam z tenkej rurky akasi zarazka, alebo sa namota tvrdy drot, aby sa netrepilo dalej. Na druhom konci sa natlcie rurka, aby sa lanko dalo upnut do vrtacky.
Tymto pripravkom, sa vyrajbe spina a karbon z toho creva.
Koncovka, tlmic, sa cisti a rozobera tak, ze sa bud odvrtaju trhacie nity, ale vatsina 2T koncoviek, je urobena nasrouby, lebo sa rozobera castejsie.
Vata sa musi vymenit komplet, lebo ona sa nasiakava olejom a prestava tlmit.
Ta rura co ide stredom, je derava a tade vlastne cez tie dierky to pulzuje a tlmi rachot.
Ak tam namotas aspon drot okol tej rury deravej a nasledne tam namotas tu vatu vyfukovu, ziskas priestor, kde sa moze ukladat spina a karbon a dlhsie trva, nez sa to zasere.
lepsia je ale sietka, mesh.

To trhanie moze byt obmedzovac, alebo karburator uz nedava zmes.
O tom odlahceni sania, som pisal vyssie, treba vatsiu trysku.


11.03.2019 19:11

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

hmm, ten kominársky spôsob čistenia výfuku je zaujímavý.


11.03.2019 22:31

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To je stary sposob, ale velmi ucinny. Ocelove lano z kovosrotu a kus drotu, alebo trubiky, vrtacka, neposodzuje kolena vyfukov, creva ladene, ako vypalovanie a ine chemicke metody.
Niekedy bol problem, zohnat lano stacane tak, aby sa nerozmotalo pri toceni vrtackou, dnes ked vrtacky maju reverz, nieje problem schosnovat akekolvek ocelove lano.


12.03.2019 10:00

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

Hmmm diky za odpovede :-) Jo je to motor AM6. No kamosova da hore kopcom cca. 130kmh, moja dala no presne 112 a zacala trhat, teda vynechavat. Kamos ma inac sanie ale motor presne ten isty, vyfuk Gianelli, bez riadiacej CDI, karbec ten isty ale ma vecsiu trysku ja mam 90 a on ma tusim okolo 100. Ale ja som si obj. riadiacku CDI zo scooter tuningu, tu co nema obmedzenie a daju sa prepinat dve mapy. Ale to prepnutie mapy sa mi ako si nedari, neviem preco, skusal som podla navodu a nejde to. Ale vraj by omezenie otacok nemala mat ani na prvje ani druhej mape. Druha mapa by mala ze zlepsit vykon, ale ako to spravi ? Zmeni iskru ? Ale ako, co tam moze na iskre zmenit ? Nechapem. Vyfuk si asi necham tneto co mam Leo Vince V aj ked rachoti hodne ale ako citam je to zrejme najlepsi vyfuk pre 2T :-) Zapalovanie mam 12 cievkove, co by malo byt lepsie.. kamos ma tusim 6. To crevo skusim teda vycistit. A este som zabudol.. obe motorky boli na merani vykonu, kamosova 15Kw, 23Ps a moja okolo 10Kw... hmmm, Teraz neviem ako pojde moja, kedze som dal veciu saciu prirubu, klapky Vforce 3 a prerobil som to sanie, no este musim poriesit karbec nastavit.. dat vecsiu trysku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibor86 (12.03.2019 10:05)


12.03.2019 13:17

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pleties si pojmy z dojmami, ale to nevadi.
Leo vince, je dobry vyfuk.
Zapalovanie je zapalovanie a magneto je magneto.
Jednotka zapalovania, ma funkciu, ak je tuningova, zmenit krivku predstihu, podla nejakeho prednastaveneho zakladneho predstihu.
Nieje to vatsinou programovatelne, ako bol IMF soft zapalko, alebo programovatelna jednotka od VAPE, ktoru si si mohol programovat.
Aj tak vatsina nepochopila instalaciu a nastavenie, nieto este korekcie krivky predzapalu a meranie bez brzdy.

Tie jednotky zapalovania, ktore mas ty, by mali mat moznost bud ist bez obmedzenia otacok, alebo z obmedzenim otacok, koli policajnym kontrolam, alebo STK, aby motorka, alebo skuter, nemal vyssiu ako povolenu konstrukcnu rychlost.
Po prepnuti na "plny ceres" akorat prestane vypinat pri urcitych otackach zapalko, ide to do nemoty.
Ale tu je velmi dolezite, nastavit zakladny predstih spravne, teda uhol, polohu, nastavenia impulznej cievky.
Bez toho, to sice nejako funguje, ale nie dobre.
Neda sa to robit inak, ako bud odhadom, alebo stroboskopom, lebo tam nieje mechanicky kontakt. /kladivko/ ale snimacia cievka.
Niekedy sa to da poladit ledkovym stroboskopom, ak je v garazi tma.

Zmenou sania, kolena, klapiek, airboxu... Menis v podstate odpor vzduchu pred a za karburatorom, takze sa nevyhnes ladeniu karburatora.

A este drobnost, niekedy, rovnako ako pri skutri, sa zmeni vrchol vykonu motora smerom ku vyssim otackam, takze musis bud inak radit rychlosti, alebo pre maximalnu maximalku, zmenit prevodovy pomer medzi pastorkom a rozetou. Bud mensiu rozetu, alebo vatsie koliesko pastorku a laborovat.
Lebo zmena vykonu z 2,3kW na 10, alebo 15kW, je dost vyrazna a motor cez malu zataz prevodu finalneho, teda pastorku a rozety, bude akoby nezatazeny.
Je to ale mene laborovania, ako u skutra z CVT, kde musis menit zavazia vo variatore, kontrapruzinu a pritazit spojku tvrdymi pruzinkami..


12.03.2019 14:16

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

No so zapalovanim som ja nerobil nic. Ten kit - prerabku v mojej aj kamosovej moto robil vraj nejaky profik... no profik v uvozovkach... ale moto mi slapala bez problemov min. rok, teda od maja co ju mam, som presiel vyse 1000km, startuje na kop, nikde ma nenechala. Cize muselo to byt zladene dobre. Ta CDI co mam teraz ma prepinac na kabliku, ktorym sa prepina ta rychlost. Ked je zapnuty, tak viac ako 45kmh moto neda, to je ten omezovac. No display mi ukazuje max. 10000ot a teraz neviem ci je to dane displayom ze viac neukaze alebo je to este nejak omezene. Cital som niekde, ze to ma asi snimac v prevodovke, ktory snima otacky rpm.. nejaky ruzovy kablik by mal ist z prevodovky do CDI ale nejde, no do CDI ide tusim ruzovy ale bohvie odkial. No kamos na svojej moto viem, ze laboroval s rozetou...

So zapalovanim a aj s karburatorom ma problem otec na Jawe 350 632 motor. Studena ide dobre ale ked sa ohreje strati vykon a dusi sa, prechlastava. Skusali sme kadeco a ani zaboha. Karbec je novy, zapalovanie vape, vyfuky nove, valce po vybruse, piesty nove, gufera kluky nove, vsetko nove :D karbec nastaveny pre zabeh. Tryska bohatosti zmesi pol otacky, volnobeh na 1200ot. Ihla v karbeci na tretom zareze v strede teda pre zabeh. Ono z karburatora teda z filtra vyteka benzin, sviecky ako z komina cierne. Plavak v karbeci je ok, zaviera. Uz si s nou nevieme dat rady, bola aj v servise v Likavke RK, otec na nej prisiel domov, odstavil a pak nesla uz ani za toho boha nakopnut len roztlacit. Ona ked sa ohreje ma taky hruby zvuk, ked je studena tak ma z vyfukov tak poprdkavat a ked sa ohreje tak jenom huci a netaha.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibor86 (12.03.2019 14:24)


12.03.2019 18:52

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

mozno sa dostavame ku jadru pudla.

To zapalovanie, funguje asi takto..
Na statore su cievky, jedna sada, pre osvetlenie, regulator a jedna, mozno dve cievky, su zberacie, povedzme vysokonapatove, pre napajanie zapalovacej jednotky. Snimacia impulzova cievka, je z vonkajsej strany bubna rotora a na rotore je taky vystupok vylisovany.
Ked okolo tej cievky prebehne ten vystupok, objavi sa impulz a jednotka zapalovacia da iskru.

Co je dolezite. Ta snimacia cievka, musi mat spravnu vzdialenost, na tom polovom nastavci, okolo ktoreho prebehne ten hrb na rotore. Ak je prilis mala vzdialenost, moze sa stat, ze vyssimi otackami, dostane chybny impulz, lebo rotor nemusi mat idelany tvar.
Ak je vzdialenost prilis velka, tak potom moze pri vysokych otackach, zas nedostat v pravom momente impulz ziaden.
Ak zacne vynechavat zapalovanie a nieje to zmesou, ze motor prestane tahat, ale ako keby vynechaval, posobne ako ked by si zapol rezim obmedzenia, ale stane sa to pri vyssich otackach, moze byt problem prave v tej zle nastavenej vzdialenosti medzi cievkou snimacou a rotorom.
Aby toho nebolo malo, okrem uhlovej polohy cievky, ale aj vzdialenosti snimacej cievky, sa odvodzuje moment predstihu. Ten hrb na tom rotore, sa menit neda, ale da sa nastavit spravna poloha tej cievky impulznej.
Ja si pamatam, ze "druzstevnicka" metoda nastavenia aspon vzdialenosti, bola taka, ze hrb na rotore, pod tou cievkou, ma mat asi taku vzdialenost, ako je vyska hrbu nad rotorom.
Aby sa to pri utahovani tej cievky nepohlo, vkladal sa tam kusok pasikov plastu. Dnes staci nastrihat kusky PET flase a nastavit vhodnym poctom pasikov, tu vzdialenost cievky, od toho hrbu.
Dotiahnut srouby a pasiky vytiahnut.
Druha vec je, spravna poloha teda zakladny predstih. To sa da nasatvit aspon priblizne, na maximalny mozny vykon.
Ak vsak samozrejme funguje karburator spravne a nerobi to, ze pri nejakych vyssich otackach, plnom otvoreni supatka, prestava davat zmes.

Ja osobne si myslim, ze ak si demontoval airbox povodny a dal hrube koleno, zapalovanie nebude na vine, ze ti to pri vysokych otackach vynechava.

Co sa tyka jawky, to vape odstranuje problem elektricky, na tej motorke, teda povodne nestastne dynamo a maly vykon dynama, alebo problem ak tam bol alternator, jeho nedobijanie pri nizkych otackach. Rovnako odstranuje problem nestastia nastavovania kladivok a problem z posuvom predstihu, voci teplote, teda krutenim priruby statora dynama a kladivkovej priruby.
Ostatne na tej moto, sa pomocou VAPE nevylepsi, jedine ze sa da vynechat bateria, lebo nieje potrebna, da sa nahradit vhodnym kondenzatorom a motorka sa stava viac bezudrzbovou a zlacnuje sa dlhodoba odstavka. Proste svetla budu svietit a blinkre blikat, len ked bezi motor. Kondik sa dava aspon 10.000- 20.000 mikrofarad, na 25V, bud jeden, alebo lacnejsie je poskaldat z mensich kondikov paralelne vyssiu kapacitu. Lepsie sa to potom da umiestnit na moto, ked sa vysklada kocka, ako velky sulec kondika jedneho.
Ta moto a motor 632, boli celkom podarene, ak sa nemylim, malo to liatinove valce, ktore sa az tak hnusne nekusali, ako neskorsie 638cky. Moze byt, ze tam je vadne gufero, zo strany povodneho alternatora a potom to zvyklo robit tieto psie kusy, ze zohriaty motor nechcel chytat.


12.03.2019 20:18

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

budem sproste úprimný : dostať z motorky litrový výkon cez 250 koní sa nepodarí každému, kto si kúpi nejaký kit. Bolo tu už napísané veľa riadkov o zmesi a tryskách.
Ale zatiaľ som si nevšimol ani len zmienku o tom ako vyzerá sviečka ...
Ideálne by bolo aby si vykefoval sviečku a potom aspoň 5 minút išiel v otáčkach v ktorých máš problém a potom stisol spojku, vypol zapalovanie a pozrel ako sviečka vyzerá.
Ak si z LM a skúšaš to teraz kludne možeš mať v poslednej tretine plynu chudobnú zmes len kvôli tomu, že je zima.
No a jawa ako prvé by som dal starý karburátor a výfuky, a uvidíš zmenu alebo nie. :-)
Okrem toho neboli nejaké 350 ktoré museli mať zaslepené piestne čapy?

Dôvod úpravy: pre istotu radšej len blízko problematických otáčok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (12.03.2019 20:19)


13.03.2019 9:59

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

No v Jawe su sviecky ako keby som ich z komina vytiahol :D a v Yamahe v lete ked som pozeral minury rok po dlhsej jazde bola taka do bielo oranzova, skor viac biela.


13.03.2019 10:54

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja pisem z vlastnej skusenosti.
Niekolko zadretych motorov, na skutroch a nakitovanych malorazkach, po pitve, alebo zakalacke, ukazalo problemy, ktore su spojene z tuningom.
Nieje to len o tom, kupit diel a nahodit. To nieje instatny vykon, ktory staci pomiesat z palivom, naliat do nadrze a hned to veselo jazdi z 5x vatsim vykonom.
DT 50R od vyroby v kubature 50ccm, neblokovana na vykon, mala okolo 6kW.
U nas sa prevazne vyskytuju dovozy z krajin, kde boli tie motory zavrete na 1,5kW
Zvatsenim kubatury, ladenym vyfukom, vatsim karburatrom, spravnym nastavenim, to moze dat pri uplne spickovom doladeni, okolo 8kW. Mozno 10.
Ale zivotnost bude mala, lebo ten 2t sa musi tocit do nemoty.


13.03.2019 12:03

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

Nooo, ale malorazka je zakerna zbran, najme s nabojmi typu Stinger :P Ale i s flobertami spicatymi to nieje az tak zle... Na 20m to prestrelilo 2cm hrubu dosku a s dosypanim prachu doplna toho naboja, an to aky je ten nabojcek malicky, 4cm :D

Takze, budem to ladit podla farby sviecky, lenze ak je to zle nastavene a budem ju tocit tak mozem oddrbat motor. Cize ked budem skusat, nemam ju az tak vytacat ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibor86 (13.03.2019 12:04)


13.03.2019 14:16

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Tibor86 - ja namiesto polstranových teórií, ti poradím iba jedno - nič v zlom, teda 2 veci: hl.tryska o 4-6 väčšia a voľnobežná o 2.

A že priateľova ide 130 a tvoja nie? Prevody si počítal???

Dôvod úpravy: dopl.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (13.03.2019 14:18)


18.03.2019 9:51

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

Caute, vcera som bol moto vyskusat, presiel som cca. 100km. Co sa tyka vykonu, ide tak isto ako pred prerabkou :D

Prerabka: Vescia priruba sania 24mm, povodna bola original pre valec 50cm a mala zvecseny otvor, dalej povodne klapky som vymenil za klapky V-Force 3, povodne sanie teda AIR-BOX som dal prec a na vstup karburatora som dal hadicku priemeru tusim 25mm a ako filter som pouzil tu sportovu sisku so vstupnym priemerom 25mm - mozno je to 28mm niesom si teraz isty ale bude to 28mm. Hlavnu trysku, bola 90tka som vymenil za 100, sada mi zacina od 100 po 120. Bol som sa skusit teda previest a zdalo sa mi, ze odspodu bola zivsia ale nie o moc ale vo vysokych otackach ju akoby dusilo, motor mal taky hrubsi zvuk a vydaval take pazvuky akoby sa zachlastaval a pri cca. 100Kmh spravilo to iste, ze trhlo a prestalo tahat... akoby nestihal benzin alebo prestalo palit abo co. Presiel som takto nejakych 40km.. pak som pozrel sviecku, bola taka do hneda, ani cierna ani biela, ani oranzova ale taka do hneda. Pak som dal nazad trysku 90tku. Moto isla lepsie, zvuk hned lepsi a avo vysokych otackach mala proste smrnc - tahala za ruky, presiel som nejakych 30km a pozrel sviecku, bola tak do oranzova ale zavit a okolo iskrista cierne take zaudene ale iskriste oranzove skor take do hneda a takto som to aj nechal. Otazka teda znie, preco nema vecsi vykon a ide tak isto ako isla ? Hmmmmm. Este k vyfuku... mam ten Leo Vince V6 hand made, mal som ho cely dole, vycistil som aj to koleno.. nalial benzinu a zapalil, kua to bola slupka :D Ale vsimol som si, ze vystup motora teda ten otvor, kde sa napaja vyfuk ma priemer 32mm, lenze vyfuk ma redukciu na nejakych 21mm a cely vyfuk teda ta rura ma vnutorny priemer 21mm. Postacuje teda na 86cm valec ? Ja mam pocit ze asi nie, lebo je to vyfuk pre 50cm aj ked by mal mat rezervu na 70cm. Kamos ma Gianelli vyfuk s priemerom asi 30mm ale niesom si isty, dnes to premeriam... Tak premyslam teraz. ze aky vyfuk mam kupit no hlavne aby pasoval na Yamahu DT50R 2009, vedeli by ste mi poradit ? Pozeram tu: www.scooter-tuning.sk/products.php?category_id=9506. So zapalovanim a davkovanim oleja som nerobil nic. Olej je nastaveny pre valec 86cm mi vravel kamos, prerabal to vraj chlapik zo Scooter Tuningu... Startuje paradne na brnk. Zeby nestacil karbec ? Mam Dellorto 21mm s pripojkou pre oilmaster. No vcera som sa paradne povozil, pocasie bolo super :-)
Este som zabudol, menil som povodnu cievku zapalovania, lebo som si myslel, ze to trhanei je sposobene nou - ze vypadava iskra dal som tu racing oranzovu ale nezmenilo sa nic. A vsimol som si, ze ked idem tak 6000ot a viac, pocujem take sycanie ale nieje to ani sycanie, take ako ked srsi vysoke napetie, ale nema kde srsat, lebo kabel z VN cievky poskodeny nieje a je na nom este taka izolacia pridavna, fajka je taktiez ok. A este ked idem napr. trojkou 4000ot tak pocujem take akoby zvonenie cinkanie abo jak to mam nazvat, niekde som cital, ze to robi lozisko na kluke ale neviem, co by to mohlo byt ? Kluka by mala byt taktiez menena ta co bola ku kitu TPR 86cm,, 44 zdvih. Vsetko to bolo robene vraj pred 3 rokmi a nabehane je na tom len nejakych 3000km.

Diky moc za vsetky rady !!!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibor86 (18.03.2019 10:04)


18.03.2019 12:32

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

Najlepsi vyfuk by bol asi tento: www.skutry-levne.cz/vyfuk-malossi-mhr-big-bore-ii-piagg.... Len ho tam zrejme nenamontujem, koli uchyteniu.


19.03.2019 7:42

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

Dal som zrejme dost tazku otazku :D.. no nic nejdem vas otravovat, idem ja daco o tom nastudovat. Ale este sa predsalen opytam. Kebyze tam narvem vyfuk ako ma YZ85 ? Len neviem ktory, kedze je ich hodne, vyfuk Pro Circuit by bol ok ? Pasovat na povodne uchytenie nebude ale prerobit by to zrejme islo.Na YouTube je kopec videii, navodov.


25.03.2019 9:50

Re: Yamaha DT50R 2009 kit TPR 86cc

Tibor86
 Turista 

Ahojte, konecne bolo dot dobre pocasie, takze moto som bol vyskusat. Chyta na brn, za studena i za tepla, volnobeh ide krasne, otacky drzi, do vykonu ide, nedusi ju. Za ruky zacina tahat od nejakych 7000otacok a taha az do 10000, viac nevytoci a neviem cim to je omezene este, kedze CDI som menil za tu neobmedzenu. Maximalna po rovine 110Kmh, dalo by to i viac ale fukal dost silny vietor... a zaujimave, ze uz mi netrha-nevynechava... vycistil som zapalovanie a konektory do CDI a aj spinac neutralu a najme konektor na zapalovaciu cievku, ten bol dost zaoxidovany. A do kopca, dost prudkeho taha dost dobre, len ju treba tocit. Sviecka po dlhsej jazde bola vypalena tak do oranzovo hneda, skor ta farba sa priblizuje ku hnedej ako k oranzovej, teda farba iskrista, dookola cierna ako komin :D Trysku v karburatore mam 90, skusal som i 100vku.. mensiu nemam len vecsie a moto isla tak isto. Rozmyslam, ze dam vecsi karburator a vyfuk Yasuni R3.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.