Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuFreewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor.

14.10.2021 9:14

Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Na Freewinde XF650 (motor ako na DR650) po odskrteni (zaslepeni otvorov na podtlakovych supatkach) sa mi objavil nasledovny problem: pri rozbehu motor pravidelne zabera do ca. 4000 otacok, po dosiahnuti zhruba 4000 RPM dojde ako keby ku kratkemu vysadeniu motora na ca. 0.5s a strate tahu, potom motor naraz zaberie a rovnomerne zabera do maximalnych otacok. Pri spomalovani z maximalnych otacok smerom dolu sa to nevyskytuje. Okrem bezneho cistenia a nastavenia karburatora bola vykonana iba jedna zmena - vytiahnutie ihly na plavaku kvoli zlepseniu tahu motora.
Napada niekomu pricina spravania sa motora? Mne napada jedine prilis vysoka hladina v komore ale do vyfuku nestriela, takze sa tvari, ze motor "prechlastany" nie je. Dikes!


14.10.2021 10:28

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

Tibco
 Čoprák 

nemám síce freewind ani ten motor som nikdy nemal ... ale kedysi na Viragu 535 som mal presne rovnaký problém (aj keď niekedy trval aj 1-2sekundy) - príčina bola práve vypadnutej ihle z plaváku, ktorá si plávala v komore ... keď ju dali naspäť tak bolo opäť všetko v poriadku


14.10.2021 11:47

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Re: Dottore: Mohol by si podrobnejšie popísať tú úpravu "Okrem bezneho cistenia a nastavenia karburatora bola vykonana iba jedna zmena - vytiahnutie ihly na plavaku kvoli zlepseniu tahu motora."


14.10.2021 15:31

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Chalani dakujem za odpovede, problem sa medzitym (zda sa) podarilo vyriesit.

Este na otazku od zeleno: napisal som to dost hlupo.
Takze: Po rozobrati karburatora okrem cistenia, hlavnou ulohou bolo zaslepenie otvorov ("skrtenia") na podtlakovych supatkach (pozri aj obrazok - neda sa mi vlozit), co sa vyriesilo tenkym rozklepanym mosaznym plieskom vlozenym dovnutra supatka/supatok tak aby nebranil pohybu pritlacnej pruziny supatka (vzdy hovorim o dvoch kedze su dve).
Okrem tejto zmeny bola nastavena iba bohatost zmesi neutralu, klasicky od max. otacok 1/8 otocenia v smere bohatej zmesi. Hlavna dyza povodna.
Kvoli iba pocitovej chudobnej zmesi pri 1/3-2/3 plynu (motorka bola pocitovo slaba a pridusena) sa posunul klip na ihle hlavnej dyzy (na supatku) o jeden alebo dva zarezy dolu, co pravdepodobne zapricinilo to cukanie pri strednom plyne alebo ca. 4000 otackach, kedze vysunuta ihla sposobila prilis bohatu zmes. Ziadne meranie sa pri nastavovani nerobilo, iba pocity pri jazde a farba a mokrost sviecky. Po prestaveni na vyssi zarez cukanie (aspon zatial) ustupilo.

Inak Admin by mohol urobit nejaky lepsi Help na vkladanie obrazkov, mne to skratka nejde.


14.10.2021 17:34

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Dottore:
Video: youtu.be/56VNWYe8Xi4
Tie diery v supatku maju svoj vyznam :cas asi 8:45


14.10.2021 19:33

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

RS955i
 Skútrista 

Ikona

A ešte dodam,ze ta animacia je tak trochu zmetocna,lebo cez tie diery ide podtlak nad membranu a ta dviha supatko.
Gratulujem k ladicskym úspechom!


18.10.2021 12:31

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Re: RS955i:

Supatka na karburatore na neskrtenej verzii (bez otvorov):
karasche.wordpress.com/page/13/

Skrtena verzia (s otvormi):
m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/suzuki-xf-650-freewin...


18.10.2021 12:38

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Re: RS955i:
www.gpz.info/showthread.php?tid=20

pozri prispevok od "wepps"

Allerdings brauchst du zwei geänderte Gasschieber. Diese kosten neu ca. 100 Euro. Sie unterscheiden sich von den normalen durch eine Bohrung, welche die Aufwärtsbewegung der Schieber in einer festgelegten Höhe stoppt und somit die Leistung begrenzt. Zu erhalten sind diese Schieber auch bei e-bay. Wichtig dabei: die Schieber sollten keine Kratzer oder Riefen aufweisen, sonst hast du nicht lange Freude dran.


18.10.2021 14:00

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Maďarsky neviem.
Supatko ,ak je karb skrteny sa nikdy neotvory na plny prierez difuzoru.Na vicku membrany su vystupky ktote tomu brania.
Ked prstom pretlacis vratnu pruzinu zdvihnes ho uplne hore?


18.10.2021 14:46

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Re: RS955i: Dal by som aj iny link ale najlepsie boli nemecke, prinajhorsom sa to da vlozit do Translatora, uz to preklada celkom v poriadku.

Pokial viem prstom sa supatko dalo posunut uplne nahor, jeho maximalna vyska vysunutia bola nastavena prave tymi otvormi.

Po opisanych upravach sa max. rychlost zvysila ca. o 20kmh, motor ide lepsie do vyssich otacok. Problemom bolo iba to cukanie. Pri nastaveni som sa riadil iba odporucaniami v internete a manualom. O nejakom velkom ladeni som ani nechcel pisat, vhodnost zmesi iba podla pocitu z motora a kontrole stavu sviecky po skusobnej jazde. Menil som iba veci, ktore boli na to urcene vyrobcom.

S vysledkom som vcelku spokojny, kludne mozem odporucat dalej.


18.10.2021 14:47

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Este preklad tej "madarciny":

Potrebujete však dva upravené škrtiace ventily. Teraz stoja okolo 100 eur. Od bežných sa líšia tým, že majú otvor, ktorý v určenej výške zastaví pohyb šmýkačky nahor a obmedzuje tak výkon. Tieto posuvníky sú k dispozícii aj od spoločnosti e-bay. Je dôležité poznamenať, že posuvníky by nemali mať žiadne škrabance alebo drážky, inak si ich nebudete môcť dlho užívať.

www.klappersaki.de/gpz-wartung/Vergaser/Huelse...
Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (18.10.2021 14:49)


18.10.2021 16:38

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Dottore: www.partsdepot.cz/originalni-dily/motorky...
No vyzera to tak ze okrem trysiek aj ihla je ina,a ta vlastne udáva "palivovu mapu"


18.10.2021 17:04

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Ešte nejake čitanie:
www.motorkari.cz/tema/?t=214452


18.10.2021 19:22

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

momul
 Edvenčr 

Ikona

Dottore - s bratom sme mali obaja DR650SE (brat ju ma do dnes) ktoré boli na vlas rovnaké len moja bola r.v.97 a bratova 96. Motorka mi pri prudkom pridani plynu vypla, resp. stratila ťah a zrychlovala pozvolna. Pri pomalšom (normalnom) pridávaní plynu šla normálne. Štvalo ma to ako aj teba a tak som pátral a porovnával s bratovou. Vsetko bolo rovnaké až na jeden snímač klapky...ten bratova DR nemala. Odpojil som ho a jazdil bez neho a moto šla i pri prudkom pridaní plynu.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (18.10.2021 19:23)


19.10.2021 8:06

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Re: RS955i: o inej ihle som neuvazoval, chcel som vyuzit to, co bolo v karburatore od vyroby, zatial to necham tak ale budem musiet este nieco na tuto temu precitat, je pravda, ze ked sa menia supatka, tak sa dodavaju spolu s ihlami, ktore su mozno ine ako na skrtenej verzii, zatial to nikto nespominal, ale kuknem to - aspon zo zaujimavosti


19.10.2021 8:18

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Re: momul: za pokus nic nedam tak vyskusam
inak mam pocit, ze si mi s tym Freewindom radil uz aj nejakych 10-12 rokov dozadu [dobre], pomaly z toho zu bude tradicia


19.10.2021 9:12

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Dottore: a ten "rozklepany pliesok" z vnutra supatka je aj prilepeny ,alebo ako tam tesni,ked je vlasne tak ze ho podtlak odtahuje od supatka.????


19.10.2021 11:10

Re: Freewind (motor DR650) - kratkodoba strata tahu pri 4000RPM

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Re: RS955i: normalne ho nelepia, ja ho mam vlepeny a otvor dodatocne zaliaty epoxidom a zabruseny, ale ak je ten kruzok spravne urobeny tak na ten podtlak staci, aby ho nedeformoval



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.