Anketa:
Wolf Riders Cup 2015 - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - Wolf Riders Cup 2015
Kedy: | 17.10.2015 07:30 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Starý Tekov ![]() |
Kto: | Grizzly (Grizzly660) vás pozýva |
Kontakt: | info@wrcup.eu |
Informácie/registrácia na : www.wrcup.eu
Diskusia:

Wolf Riders Cup 2015
!!! Prvých 30 zaregistrovaných účastníkov na WRCup 17.10.2015 v Starom Tekove dostane od sponzora zadarmo tričko s logom preteku !!! |
Wolf Riders Cup 2015
Už aj vaša stará mama/manželka/priateľka/dcéra môže pretekať v samostatnej kategórii ŽENY (ATV). Pridali sme novú kategóriu. Prvýkrát bude kategória ŽENY na WRCup 17.10.2015 v Starom Tekove. Nech si to dámy medzi sebou rozdajú ... www.wrcup.eu |
Wolf Riders Cup 2015
UBYTOVANIE WRCup STARÝ TEKOV 17.10.2015 |
Wolf Riders Cup 2015
Rozdelenie do kategórií a pridelené štartovné čísla : |
Wolf Riders Cup 2015
Až teraz som si všimol, že sú tam dokonca tri kategórie pre moto. |
Wolf Riders Cup 2015
Priebežné výsledky WRCup 2015 po Starom Tekove : |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!